Toon posts:

[jpg] Logo voor .dotBlue

Pagina: 1
Acties:
  • 81 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo ik heb wat zitten dingesen met photoshop voor me bedrijfje.

Wat vinden jullie van mijn soep?

:*)

Afbeeldingslocatie: http://membres.lycos.fr/examenshit/logo/test7.jpg

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:52

Pelle

🚴‍♂️

Ga eerst maar eens uitleggen waarom je dit logo zo gemaakt hebt, anders heb je een heel snel slotje te pakken :)

Achter een goed logo zit een filosofie, en dat zul je ons toch even uit moeten leggen.

Verwijderd

Topicstarter
.dotBlue moet webservices gaan bieden.

bijv Webdesign.Blue maja ik ga niet alles verklappen wat ik ga doen :P

• holoX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-08 14:34
wil je dat ook op briefpapier enzo gaan gebruiken :?

dat DOT is nog wel te begrijpen, maar er zit geen enkele herkenningsfactor in, wat verkoop je ? blauwe wolken :? :P

[ Voor 54% gewijzigd door holoX op 10-04-2003 23:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
dit is het kale logo voor print ongeveer. Voor de site pas ik het een en ander aan natuurlijk :)

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Verwijderd schreef op 10 April 2003 @ 23:27:
.dotBlue moet webservices gaan bieden.

bijv Webdesign.Blue maja ik ga niet alles verklappen wat ik ga doen :P
Oh.. en waar zie ik hier dan bijvoorbeeld webservices in terug?
Maak nou eens duidelijk waarom je dit logo zo gemaakt hebt..

• Helmet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-08 10:28
ik vind trouwens de foto niet op zijn plaats daar
het is alsof je persé een foto in je logo wil hebben

Icons are overrated

• Nozzman
  • Laatst online: 26-01 15:16

Nozzman

The bastards have landed.

Verwijderd schreef op 10 April 2003 @ 23:29:
dit is het kale logo voor print ongeveer. Voor de site pas ik het een en ander aan natuurlijk :)
Dit is helemaal geen kaal logo. Probeer de boel niet te verbloemen met nutteloze graphics en leg gewoon je logo bloot zoals je het ECHT wil gaan gebruiken. Op zich zit er genoeg kracht in om als vector-illustratie overeind te blijven, maar door de onzin eromheen kan ik daar nu geen duidelijk beeld van krijgen.

»NOZZMAN.NL cartoons » portfolio

Verwijderd

Topicstarter
hmm ja anders is het helemaal leeg :|

Verwijderd

Topicstarter
hmm ja kaal niet helemaal nee ach ik zit te veel te heen en weren lolz. Dit is meer voor web maar ook voor print alleen voor print dan weer niet helemaal zo. Dat plaatje haal ik dan wel weg en voor briefpapier ga ik er nog een stuk uitknippen.

Ik ben nog maar 1 avondje bezig mensen, kan niet alles al afhebben. niemand heeft trouwens nog gezegd of ie het mooi vind...

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:39

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ben benieuwd hoe dit uit de fax komt rollen.. ;)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:08
hoe leger een logo is hoe makkelijker het te onthouden is voor de meeste mensen :)

• Nozzman

Nozzman

Verwijderd schreef op 10 april 2003 @ 23:32:
hmm ja anders is het helemaal leeg :|
Dat bedoel ik. Das dus verbloemen. Zoek dan naar een vorm waarbij het niet "helemaal leeg" is, bijvoorbeeld door die cirkel geen vast onderdeel van het logo te laten vormen. Die typografische elementen zijn misschien voldoende.

Verwijderd

Topicstarter
lees nog eens wat ik er meteen achteraan replyde

• agentorangina
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-08-2024
Het is niet echt een logo vind ik, een logo moet bruikbaar zijn op verschillende achtergronden, en 't liefst met weinig onzin eromheen. Dingen als die lichte beveltjes en transparante vlakjes helpen niet echt zou ik zeggen.

Probeer eerst alles een beetje te 'streamlinen', dus alleen de belangerijkste lijnen erin laten. Daarna kan je altijd verder kijken wat mooi is.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 22:08
Lees anders deze topics even door: :)

Je favoriete logo
Favoriete ontwerper / ontwerpbureau

Staat een hoop nuttige info tussen...

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• Nozzman

Nozzman

Verwijderd schreef op 10 april 2003 @ 23:34:
hmm ja kaal niet helemaal nee ach ik zit te veel te heen en weren lolz. Dit is meer voor web maar ook voor print alleen voor print dan weer niet helemaal zo. Dat plaatje haal ik dan wel weg en voor briefpapier ga ik er nog een stuk uitknippen.

Ik ben nog maar 1 avondje bezig mensen, kan niet alles al afhebben. niemand heeft trouwens nog gezegd of ie het mooi vind...
Je vraagt wat ik ervan vind, en dit vind ik ervan. Als het een avondje rommelen is, post het dan niet.

Er zit in essentie genoeg potentie in, maar probeer eens de essentie te pakken van dat logo door bijv. in Illustrator in zwart te werken.

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:48

Puck

EINDBAAS.org

Ik dacht dat hier nou juiste de topics zoals deze voor waren? [rml][ 2d] post je 2d stuff maar weer - part 4[/rml]

Arrived anxious, left bored

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://membres.lycos.fr/examenshit/logo/print.jpg

Zoiets dan bijv.

En sorry ben nog beetje nieuw hier dus wist niet van die topics...

Vergeef mij O-)

Verwijderd

Topicstarter
in Z/W

Afbeeldingslocatie: http://membres.lycos.fr/examenshit/logo/zw.jpg

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 22:08
Je kunt je post ook editen in plaats van opnieuw posten.

Het lijkt me overigens ook niet geheel onverstandig om even de richtlijnen van dit forum even door te lopen. Deze zijn hier te vinden: Webdesign & Graphics - FAQ en Policy

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

Nu die twee rare vierkante vlakjes nog weg, en ik zou je slogan dichter tegen .dotBlue aanzetten denk ik, en niet cursief.

Verder ziet het er grappig uit, maar niet imho meteen herkenbaar als "webservice logo". Hoeft ook niet natuurlijk, ik vindt dit er al beter uitzien als dat van de meeste beginnende IT bedrijven.

• Nozzman

Nozzman

Getting there...Probeer nu nog verder te gaan. Laat die melkglasvlakken ook weg. The Bare Essentials, daar draait het om. Als dat werkt kun je er altijd nog een leuke foto bijzetten.

Dat bolletje in je eerste versie in de o is nu weg. Hoewel dat in je eerste versie wat raar erin geplaatst was, maakt edat wel net dat beetje eigenwijze in het logo. Das nu weg waardoor er alleen een leuk fontje met een boogje overblijft. Ik zou nog wat proberen met dat bolletje.

[ Voor 28% gewijzigd door Nozzman op 10-04-2003 23:54 ]

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:48

Puck

EINDBAAS.org

Dat bolletje in de O was inderdaad juist goed. Zo zou je alleen .dotBleu met dat lettertype kunnen gebruiken met dat bolletje erin. Die boog lijkt me zo overdreven. Je naam lijkt er door weg te vallen.

Arrived anxious, left bored

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 april 2003 @ 23:52:
Nu die twee rare vierkante vlakjes nog weg, en ik zou je slogan dichter tegen .dotBlue aanzetten denk ik, en niet cursief.

Verder ziet het er grappig uit, maar niet imho meteen herkenbaar als "webservice logo". Hoeft ook niet natuurlijk, ik vindt dit er al beter uitzien als dat van de meeste beginnende IT bedrijven.
Eindelijk iemand beetje positief ;)

en ik was het bolletje vergeten terug in de O te doen |:(

Die boog maak ik dan nog wat kleiner en denk ik gewoon grijs zonder emboss e.d.
en de slogan heb ik nog geen lettertype voor opgegraven... :)

bedankt voor de tips :Y)

Verwijderd

Topicstarter
voor briefpapier kan ik bijv dit doen:

Afbeeldingslocatie: http://membres.lycos.fr/examenshit/logo/brief.jpg

In die grijze vierkantjes wil ik ook nog Iconen verwerken, maar die moet ik eerst bedenken....... :P

Verwijderd

Topicstarter
Je kunt de cirkel als een netwerk zien met onze services erin verbonden. De foto van de lucht is meer te zien als de sky is the limit ;) Filosofisch genoeg?
En zoals .nl .com .net .org ... zit er allemaal 1 teken in: de punt :P

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Ok, ik vind het mooi geweest.. je bent heel erg enthousiast maar ik geloof niet dat je begrepen hebt hoe je hier een topic start (en open houdt).

willem169 geeft al aan dat je je messages ook kunt editen, maar dat sla je lekker in de wind. Het spel is uit dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.