Toon posts:

Duron of Athlon

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Manufacturer: AMD
Family: Duron(tm)
Internal Clock: 2.10 GHz
Internal Clock Maximum: 2.93 GHz
External Clock: 166 MHz
Socket Designation: Socket A
Type: <unknown>
Upgrade: ZIF Socket
Capabilities: MMX, CMov, RDTSC, 3DNow!, Extended 3DNow!, SSE
Version: AMD Athlon(tm) XP
CPUID: 0x00000681

Ik heb net een nieuwe pc gekocht en ik ben een beetje wantrouwens geworden door het volgende:

ik heb nu net een weekje een nieuwe computer...Een AMD athlon 2700+...Alleen ik heb redelijk vaak te maken dat wanneer ik in windows werk programma's nog eens een aantal sec. blijven wachten. Bijv. msn messenger duurt af en toe 10 sec. om op te starten :? en wanneer ik in msn gewoon teksten typ dan blijft ie gewoon vaak 3 a 4 sec. hangen voordat ie het getype tekst laat verschijnen.

Nu heb ik een benchmark programma gedownload (pcmark2002) om mijn nieuwe pc eens te testen. Nu vielem mij boven staande gegeven op...Heb ik nu een AMD athlon of heb ik mij een AMD Duron laten aansmeren (terwijl ze wel reclame maakte voor de AMD Athlon)...

Help me out plz...zal morgen ook de klantenservice bellen want ik ben nogal wantrouwend op het moment.

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Ik denk wel dat er gewoon een XP inzit, hoor, want Durons doen ze niet op die snelheden voor zover ik weet :)
De XP gaat de Duron vervangen nl..
http://cgi2.tky.3web.ne.j...in/softdl.cgi?wcpu31a.exe
Haal dat eens en kijk even wat er aangegeven wordt :)

Wel dacht ik dat de 2700+ een andere snelheid had :?

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

• Minotic
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-12-2022

Minotic

Mimimi

Wat dacht je van een programma als AIDA32 of Sisoft Sandra om uit te zoeken wat je hebt? WCPUID is ook een optie. Wil je dit downloaden, dan moet je ff zoeken in google.... :P

Intel Core 2 Duo E8500 | Asus P5Q-E | 4GB PC8500 OCZ Platinum | Club3D Radeon 4870 1GB OC | Samsung SyncMaster 225B

• iets
  • Laatst online: 16-08 18:24
Dat is gewoon een Athlon XPtje hoor :>. Als je een duron@2,1Ghz zou hebben zou die erg veel geld waard zijn :9 :P.

Dat hikken en schokken lijkt me eerder aan de drivers of (MS)software te liggen dan je XP. Bench je systeem eens met 3DMark2001 en post je score hier :).

tvw

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Punish schreef op 10 april 2003 @ 23:06:
Wat dacht je van een programma als AIDA32 of Sisoft Sandra om uit t zoeken wat je hebt? WCPUID is ook een optie. Wil je dit downloaden, dan moet je ff zoeken in google....
Die bovenstaande link is WCPUID, zoek dus niet verder ;)

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

• Minotic
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-12-2022

Minotic

Mimimi

Ik ben zo traag :(

Intel Core 2 Duo E8500 | Asus P5Q-E | 4GB PC8500 OCZ Platinum | Club3D Radeon 4870 1GB OC | Samsung SyncMaster 225B

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Dit is geen Duron. 2,10 GHz durons bestaan niet. Wat de oorzaak van dat hangen is weet ik zo niet. Maar het lijkt dat je gewoon de processor hebt die je behoort te hebben. Socket A 2,10 GHz is een XP2700+
Edit: anders ik wel

[ Voor 28% gewijzigd door martijn12345 op 10-04-2003 23:09 ]

Geen inspiratie

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Arg, niet WEER een topic over rare uitkomsten van software progjes die beweren te kunnen zeggen wat voor HW je hebt. Zie bijvoorbeeld deze (net dicht): Opgelicht 2 jaar geleden?!?

Conclusie 1: in geval van twijfel koeler van CPU en zelf kijken wat er staat
Conclusie 2: zoekertje dus dicht :z

Oslik blyat! Oslik!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Je moet niet alleen op zoiets simpels als PCmark vertrouwen. Dit is al erg vaak langsgeweest, hoe cpu's te herkennen. AMD heeft zélf ook een CPUID utility, gebruik die ook eens :) En de beste manier is altijd nog om op de cpu zélf te kijken natuurlijk, hoewel je jezelf de moeite kunt besparen want zoals gezegd lopen Duron's niet zó snel. Dicht wegens zoek en zo :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.