Kaart van Nederland/Belgie in vectorformaat

Pagina: 1
Acties:
  • 563 views sinds 30-01-2008

• KillR-B
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-01 20:49
Ik ben op zoek naar een landkaart van Nederland en België in vectorformaat (eps of ai) met de contouren van de provincies. Zelf heb ik Google al afgezocht en ook dit forum, maar heb tot nu toe niks kunnen vinden. 8)7

Het is natuurlijk mogelijk om een goede afbeelding van 'n landkaart te laten tracen met Adobe Streamline, maar ik krijg geen goed resultaat omdat de afbeeldingen die ik gebruik te klein zijn.

Mijn vraag is daarom of een van jullie een dergelijke kaart in vectorformaat heeft en of een site weet met zulke kaarten?

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:03
Als je wat preciezer omschrijft wat je bedoeling is met deze kaarten kunnen we gerichter zoeken :)

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• Galoptic
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 15:51
Ik zou een atlas pakken en even met een tablet tracen... (Natekenen.)

[semi-offtopic]
Ik denk dat dit topic wel dicht kan, want de oplossing ligt iets voor de hand?
[/semi-offtopic]

• KillR-B
Yohan schreef op 10 April 2003 @ 22:57:
Als je wat preciezer omschrijft wat je bedoeling is met deze kaarten kunnen we gerichter zoeken :)
Het is de bedoeling dat het kaartje in Flash wordt geimporteerd en dat 'een gebruiker' zijn woonplaats kan aangeven door ergens op het kaartje te klikken.

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:03
Ik heb een aantal gevonden door bij Google te zoeken in bureaublad-formaat.

Link 1
Link 2

Een andere optie is bijv. om een kaart op zeer hoge resolutie in te scannen, of de kaart over te trekken in Illustrator.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Verwijderd

Ik heb er in 2 minuten 1 gevonden van NL, met google. Belgie weet ik niet, maar als je NL niet kan vinden zoek je niet zoals ik dat deed.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 April 2003 @ 23:04:
Ik heb er in 2 minuten 1 gevonden van NL, met google. Belgie weet ik niet, maar als je NL niet kan vinden zoek je niet zoals ik dat deed.
Maar ook in vector formaat?

• KillR-B
Verwijderd schreef op 10 april 2003 @ 23:04:
Mmm ja, kaart van Nederland is ook zo te vinden dat is het probleem niet. Het gaat meer om Nederland en Belgie in in het geheel op een afbeelding.

Yohan, thanx voor het zoeken, maar ik ben deze ook al tegen gekomen ;)

• KillR-B
Verwijderd schreef op 10 April 2003 @ 23:15:
[...]

Maar ook in vector formaat?
Je kunt die afbeeldingen dan met Streamline of Flash naar vectors tracen, alhoewel Streamline hier beter in is. Als iemand ze in vectorformaat is, is dat mooi meegenomen, maar met een afbeelding ben ik al tevreden.

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-08 09:52

Pelle

🚴‍♂️

Hmja, als je met google zoekt naar 'download map eps' ofzo dan vind je genoeg. Vorige week toevallig nog een kaart moeten zoeken, en er zijn zat bedrijven die ze verkopen. Wil je er niks voor betalen, dan zul je zelf aan de slag moeten :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.