Toon posts:

[Opera] Ik kan niet op de front page inloggen

Pagina: 1
Acties:
  • 164 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik kan niet inloggen op de frontpage, wel op het forum. in de faq stond dat het misschien aan mijn systeem klok kan liggen, maar die staat goed, bovendien kan ik met internet explorer wel inloggen.

de situatie is als volgt:
ik klik op login in het my.tnet menu
ik krijg een pop-up venster waarin ik kan inloggen
ik type mijn username en password in (correct en ook case sensitive)
ik druk op login
er komt in het pop-up venster te staan dat ik ingelogd ben en de front page ververst
als ik naar het my.tnet menu ga staat daar nog steeds login en niet logout en de opties om mijn account aan te passen

ik heb opera versie 7.01 build 2651
ik gebruik windows 2000 pro

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2003 22:44 ]

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-03 17:03

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Heb je je cache al een keer leeggemaakt :?
Heb je een programma welke cookies blokt (Firewall ofzo)
Accepteert Opera de cookies van Tweakers.net ?

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Verwijderd

Topicstarter
m'n cache leegmaken, denk je dat dat kan helpen?
ik heb alleen maar een fisieke firewall (lees: freebsd router) maar dan weer, ik kan wel op got inloggen
opera blokkeert geen cookies, dus zou ie de cookies van t.net moeten accepteren

ik zal mijn cache eens leegmaken en kijken of ik er dan wel in kan

edit:

nee, browser cache leeggegooid en browser gekilled en opnieuw gestart, ingelogd, "je bent nu ingelogd", in het my.tnet menu staat nog steeds log in, niet log uit

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2003 11:10 . Reden: gecheckt ]

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Probeer eens Opera 7.10 final, misschien helpt dat.

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

systeemtijd al gechecked :? staat die wel goed :?

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

GiLeX schreef op 13 April 2003 @ 12:07:
systeemtijd al gechecked :? staat die wel goed :?
Verwijderd schreef op 10 April 2003 @ 22:41:
ik kan niet inloggen op de frontpage, wel op het forum. in de faq stond dat het misschien aan mijn systeem klok kan liggen, maar die staat goed, bovendien kan ik met internet explorer wel inloggen.
:)

Zijn er meer mensen met dit probleem in Opera (deze specifieke versie)? Of gaat het om 1 gebruiker?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Check nog eens in Opera-instellingen of er wel cookies geplaatst mogen worden. Het kan maar zo dat dat toevallig uitstaat.

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-02 13:07
Robin Vreuls schreef op 13 april 2003 @ 12:03:
Probeer eens Opera 7.10 final, misschien helpt dat.
Dat zou ik niet doen, dan werkt GoT niet goed meer ;) (zie ook [rml][ Bug]Opera 7.10 FINAL[/rml])
Kan je beter 7.03 nemen.

Verwijderd

Topicstarter
dus ik moet zoeken naar een versie van opera tussen 7.01 en 7.10 (excl.) in? ik zal es gaan zoeken op opera.com ofzo

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 April 2003 @ 16:28:
dus ik moet zoeken naar een versie van opera tussen 7.01 en 7.10 (excl.) in? ik zal es gaan zoeken op opera.com ofzo
Opera 7.01 werkt bij mij perfect ism. t.net frontpage. Dus het moet echt aan je instellingen liggen...

They made me do it.

Verwijderd

Topicstarter
inderdaad, het ligt eraan dat de cookie voor het inloggen op de front page van panel.noties.nl af, niet van tweakers.net. daarom wordt hij dus door opera geblokeerd, ik heb dit domain expliciet aan de allowed list toegevoegd. kan iemand mij vertellen waarom de cookies van noties.nl komen en niet gewoon van tweakers.net

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Een site kan geen cookies lezen of schrijven van een ander domein, dus het is een beetje onzin om te beweren dat onze logincookies daar vandaan komen.

Professioneel Hyves-weigeraar

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:46

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Ik kan me niet voorstellen dat de cookie om in te loggen van noties.nl komt :). Dat bedrijf is voor online gegevensverzameling zo te zien - het zal waarschijnlijk een cookie zijn dat door één van de banners wordt neergezet zodat je hem maar één keer te zien krijgt of zo.

edit:
Wouter, het was mijn beurt om te antwoorden :P.

[ Voor 10% gewijzigd door odysseus op 13-04-2003 19:29 ]

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Ik heb IE6 en heb hetzelfde probleem als RoudRunner84. Ik heb tweakers.net en noties.nl specifiek toegevoegd dat ze van die domeinen wel cookies accepteren maar blijf het probleem houden. Ik kan mijn V&A dus ook niet wijzigen/verwijderen. Is er echt niet iets aan te doen? (Heb alle updates iig al uitgevoerd voor IE6)
Het vreemde is dat ik wel gewoon op GoT blijf ingelogd en alles maar op de FP niet!! :S

Verwijderd

Topicstarter
ik heb em ook toegevoegd, toen leek het alsof het werkte, maar dat bleek toch niet het geval te zijn. want na één page refresh was ik weer uitgelogd. het lijkt mij toch niet moeilijk om cookies te bakken die door opera 7 en internet exploiter 6 (zie post Rippie) werken?

Verwijderd

Het rare bij ook bij mij is dat het op een andere machine met IE6 maar windows 2000 ipv XP het wel alles gewoon doet.... Ik kan alle acties wel via mijn laptop doen maar daar schiet ik ook niks mee op.
Wie heeft een oplossing? (Misschien ligt het aan het laatste IE6 SP1 ofzo? ik heb geen idee)

Verwijderd

Topicstarter
het enige wat ik kan bedenken is dat de cookies niet helemaal legaal zijn, misschien kan het ontwikkelteam (hebbuh wu dah?) kijken of de cookies kloppen zoals ze zijn en met een rits browsers testen waar het aan kan liggen als de cookies wel legaal zijn.
Pagina: 1