ibm hd's niet compatible met seagate hd's ?

Pagina: 1
Acties:

• FlashBlue
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-08-2024

FlashBlue

nog altijd een bèta versie ...

Topicstarter
specs >
ecsk7sem mobo
380mb ram
1x seagate st380020a (80gig @ 5400 rpm)
1x ibm ic35l040avvn07-0 (40gig @ 7200 rpm)

op de ibm staat win 2k ; en een logische data partitie
op de seagate staat alleen een data partitie

als ik de ibm als master instel; en de seagate als slave; dan word de seagate niet herkent.

als ik de seagate master zet; en de ibm slave ; dan worden ze wel allebei herkent.

als ik ze op cable select zet; neemt de seagate de overhand; en word master; en ibm wordt als slave ingesteld.

op zich werkt dat wel ; maar dan zit ik met een bootschijf op ide1 , dus als slave, en da is niet echt goed voor de performance.
daarom zou ik graag weten of iemand dit probleem herkent; en er mss een oplissing voor heeft gevonden.

Verwijderd

Je moet bij de optie 'Cable Select' goed op de positie van de schijven op de kabel letten: De master moet zich aan 't uiteinde van de kabel bevinden, de slave in 't midden.

De positie bepaalt bij cable select namelijk welke schijf master of slave is.

Verder moet je goed opletten welke 'master' optie je kiest. Je hebt namelijk 'Stand alone master' en 'Master with ATA-slave' (of soortgelijke opties).

Kijk daar eens naar. :)

• FlashBlue
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-08-2024

FlashBlue

nog altijd een bèta versie ...

Topicstarter
idd; daar van was ik op de hoogte; had ik hierboven vergeten te vermelden; ik gebruik de master with slave optie ; en zelfs dan doet ie het niet.
wat die cable selecte betreft; als ik de seagate int midden hang; dan herkent ie de ibm toch nog niet. ik vermoed dat het toch ergens aan óf de hd zelfs; óf aan de controller ligt.

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-03 20:36

EXX

EXtended eXchange

Ik heb een IBM 60GXP als master en een Seagate Cuda als slave en dat gaat prima. Lijkt me sterk dat het probleem met Seagate vs IBM te maken heeft.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!