Toon posts:

DHTML menu verdwijnt onder Iframe

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Iframe op mijn pagina gezet in een tabel en een DHTML menuutje in dezelfde tabel in een cel daarboven.

Bij het testen in IE5.* zie ik dat het dropdown effect van het DHTML menuutje verdwijnt onder het Iframe.

Ik kan de cel waar het DHML menuutje instaat wel groter maken maar dan komt de content zo ver naar beneden te staan.

Weet iemand hier een goede oplossing voor?

Thanx alvast, Niels

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:20

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Zet de z-index van dat menu hoger dan die van dat iframe. Ik weet niet of iframes als gewone frames ook het probleem geven met dit soort menutjes, maar anders moet je even zoeken op [search]javascript menu frame[/search] :)

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
een iframe komt, net als een java-applet, altijd over de rest heen. Dus heb je twee opties:

1) je DHTML menu in 2 opknippen en door die mouseover iets triggeren in die iframe

2) In plaats van een Iframe gebruik maken van een div die je dynamisch (via javascript) wijzigt in iets uit een externe bron

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-08 19:07

dominic

will code for food

Wat voor HTML element is het popup menu? Normale HTML elementen kunnen nl. niet over frames heen.. Je kunt nog proberen met de z-index te rommelen maar ik weet niet zeker of dat gaat werken.

Gebruik voor popup menu's in IE ALTIJD window.createPopup(), daarmee maak je een popup aan die over frames heen gaat en zelfs buiten je browservenster gaat.

Download my music on SoundCloud

• Thijsmans

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

dominic schreef op 10 April 2003 @ 21:28:
Wat voor HTML element is het popup menu? Normale HTML elementen kunnen nl. niet over frames heen.. Je kunt nog proberen met de z-index te rommelen maar ik weet niet zeker of dat gaat werken.

Gebruik voor popup menu's in IE ALTIJD window.createPopup(), daarmee maak je een popup aan die over frames heen gaat en zelfs buiten je browservenster gaat.
Ehr... popupmenu :? * Thijsmans ziet niks over popupmenu's en zou geen IE-only-functies gebruiken :7

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• ycode
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-07 23:23
Ik heb op mijn website een Iframe onder een DHTML menu. questie van z-index of volgorde van plaatsing van elementen. Eerst Iframe defineren en later het DHTML menu. Check www.lagerwey.net voor een voorbeeld. Da's m'n website. DHTML verdwijnt wel ALTIJD onder een <select> html element, daar is niks aan te doen, dan het <select> element te verwijderen.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:06

crisp

Devver

Pixelated

Volgens mij is het pas in latere versies IE dat een layer over een iframe kan; mogelijk al in IE5.5, anders pas in IE6. Mozilla kan het meen ik ook, al weet ik niet vanaf welke versie.
dominic schreef op 10 April 2003 @ 21:28:
[...]
Brrrr, IE-only en (dus) ranzig.... met de createPopup kan je trouwens echt irritante dingen doen; gelukkig hebben de pr0nsites dat nog niet ontdekt. Van mij mogen ze het er zo snel mogelijk weer uitslopen...

Intentionally left blank

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-08 19:07

dominic

will code for food

crisp schreef op 10 April 2003 @ 21:55:
Volgens mij is het pas in latere versies IE dat een layer over een iframe kan; mogelijk al in IE5.5, anders pas in IE6. Mozilla kan het meen ik ook, al weet ik niet vanaf welke versie.

[...]

Brrrr, IE-only en (dus) ranzig.... met de createPopup kan je trouwens echt irritante dingen doen; gelukkig hebben de pr0nsites dat nog niet ontdekt. Van mij mogen ze het er zo snel mogelijk weer uitslopen...
Je hebt gelijk, maar voor intranet applicaties is het ideaal (menu's en submenu's)

Download my music on SoundCloud

• Thijsmans

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

* Thijsmans schopt HunterPro :+
#devschuur
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<HunterPro> Prammenhanger!
<HunterPro> prutser!
<Prammenhanger> Hunter!
<Prammenhanger> n00b! :X
<HunterPro> F5
<HunterPro> een IFrame heeft geen z-index
<HunterPro> iFrame is prutser
<HunterPro> err
<HunterPro> altijd ontop
<HunterPro> bedoel ik
<HunterPro> :P
<Prammenhanger> onzin ;)
<Prammenhanger> pruts0r :o
<HunterPro> not
<Prammenhanger> ech wel :+
:+

voor 3 maanden gratis hosting hou ik mijn mond :+

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
offtopic:
"met de createPopup kan je trouwens echt irritante dingen doen, gelukkig hebben de pr0nsites dat nog niet ontdekt"
:X
Pagina: 1