Toon posts:

LAME Mp3 in films. Hoe doe je dat ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Even een vraag.
Ik maak video-opnames met Virtual Dub en de DivX5 codec. Ik wil de audeio graag opnemen in MP3, maar dan wel met de LAME encoder. Hoe gebeurt dat ? Want, lame is geen driver , maar een executable ! Moet je dan eerst de hele audioband uit de avifile rippen, dan encoderen en dan terugplakken aan de film ? of is er een handigere methode ?

• AK47
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-05-2024
Euhm, wil je gaan werken met VBR of CBR? Want voor CBR is er wel een LAME ACM, die werkt perfect, dan hoef je niet gebruik te maken van een exe...

Die ACM valt bijv. hier te downloaden :)

Oh jah: Trouwens nog iets: Wil je met VBR (met --r3mix of --alt preset e.d.) gaan werken, dan heb je wel een probleem. Ten minste ik kon het zelf niet oplossen. Ik toen als eerste de audio ge-extract van de video zelf, toen omgezet naar wav, toen LAME --r3mix erover. Daarna weer aan de video proberen te plakken, het werkt wel, maar VirtualDub geeft meteen een error dat er een soort 'lag' kan ontstaan. Dan kan het beeld af-en-toe eens stil staan of schokkerig lopen. Dat komt dus allemaal door die variable bitrate, hoe je dat kan oplossen dat zit ik me ook nog steeds af te vragen...

[ Voor 84% gewijzigd door AK47 op 10-04-2003 21:07 ]

Verwijderd

mbv LAME executable de WAV naar mp3 omzetten.
De mp3 voorzien van een wav header. Nu kan je hem met nandub samenvoegen tot een AVI.
Experimenteer in nandub met audio-delay instelling om lipsync te krijgen

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Verwijderd schreef op 10 April 2003 @ 21:33:
Experimenteer in nandub met audio-delay instelling om lipsync te krijgen
Ben je mal!

DVD2AVI genereert hele mooie bestandsnamen: "BlaBla AC3 T01 2_0ch 192Kbps DELAY -64ms.ac3" Je moet in Nandub dus -64 delay instellen. Erg gemakkelijk. ;)

Siditamentis astuentis pactum.