Toon posts:

Afgekapte pieken in WAV door te harde opname. Repareren ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een minidisc-opname gemaakt en helaas stond de input-gain te hoog tijdens het opnemen. Is er ook software om de afgebroken pieken in de golven te repareren ? Dat je bijv. de wavfile naar beneden normaliseert (tot 70 % ofzo ) en dan de pieken interpoleert ?

Als je een stukje MP3 wilt horen van hoe het klinkt, mail me op gdtobias@hotmail.com. (220kbyte)

Reacites zijn welkom !

Verwijderd

Cooledit heeft iets als Clip restoration.

De mini disc heeft ook nog encoder/decoder (=compressie) software die het niet makkelijker maakt.
toch maar opnieuw opnemen?

Verwijderd

je kunt wel compenseren, maar wat er niet opstaat kan je niet terughalen....

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Als je de pieken gaat restaureren d.m.v. interpolatie zal het grootste deel aan vervorming wel verdwenen zijn, helaas ook een groot gedeelte van de geluidsinfo die verloren is gegaan op de punten daar waar hij precies clipt. Je zult dus meestal een 'gat' in de hoge tonen horen daar waar hij clipt.. Helaas opnieuw opnemen dus.

Download my music on SoundCloud

Verwijderd

dat bedoelde ik dus ja :) beetje te kort verwoord :)

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Hopelijk kan je de opname nogmaals maken. Gebruik daarbij Cooledit of Soundforge en haal daarover de Ultramaximizer plugin van Waves. Die is helaas niet gratis, dus ik kan je alleen de naam geven. Met ultramaximizer kan je een opgenomen wav naderhand weer fraai oprekken tot de randen, zodat ie goed hard doorkomt :)
Pagina: 1