Toon posts:

HP printer delen via USB en parallel

Pagina: 1
Acties:
  • 162 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet de printer HP 2500 L delen onder twee pc's.

Op de site van HP site staat
IEEE 1284-B parallel port, 1 USB 1.1 port (parallel and USB cannot be used concurrently)

Het probleem waar ik mee zit is dat de ene pc enkel een parallelle aansluiting kan hebben omdat deze NT4 draait.

Is het mogelijk om via een switch of iets dergelijks USB en parallel tesamen te gebruiken?
Ik wil bij de pc die XP draait wel de USB poort gebruiken aangezien ik denk dat dit de printer sneller zal laten werken.
Iemand een oplossing?

Verwijderd

Ik heb zelf eens een HP laserprinter/Fax combo (vraag me niet welke..) op 2 computers aangesloten, 1 via parallel en 1 via USB. Dat ging iig prima.

Maar mocht deze printer daar problemen mee hebben, dan blijven er enkele andere mogelijkheden over.

1. Neem een parallelle (auto)switchbox en sluit beide computers parallel aan.

2. Sluit de printer via USB aan de XP-computer aan, en deel die via een netwerkje met de NT4 bak.

3. Koop een standalone USB(= duur) of parallel printservertje

4. Probeer 't gewoon. In mijn geval stond 't niet eens vermeld, en 't werkte ook.

En over de aansluiting via USB: Ja, aansluiting via USB voelt vaak iets soepeler, zeker als de printer zelf over een redelijk geheugen beschikt. Verder is de CPU load via USB iets lager.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, maar deze oplossingen had ik ook reeds in gedachten.
Er is dus geen alternatief voorhanden, waarmee je de printer met USB en parallel kunt gebruiken? Met een speciale switch of zo? Tegelijkertijd aansluiten werkt niet

• Rum
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-03 13:06

Rum

volgens mij zegt HedKandi dat hij USB en parallel tegelijk gebruikt waarbij de ene kabel naar de ene pc gaat en de ander naar de andere pc. Ik heb dat ook mijn HP930c...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 April 2003 @ 20:58:
Ik moet de printer HP 2500 L delen onder twee pc's.

Op de site van HP site staat
IEEE 1284-B parallel port, 1 USB 1.1 port (parallel and USB cannot be used concurrently)

Het probleem waar ik mee zit is dat de ene pc enkel een parallelle aansluiting kan hebben omdat deze NT4 draait.

Is het mogelijk om via een switch of iets dergelijks USB en parallel tesamen te gebruiken?
Ik wil bij de pc die XP draait wel de USB poort gebruiken aangezien ik denk dat dit de printer sneller zal laten werken.
Iemand een oplossing?
"parallel and USB cannot be used concurrently" betekent dus dat ze niet tegelijk te gebruiken zijn