Ik zit al een tijdje te spacen op een vraag met betrekking tot het cachen van mysql data.. ik heb nu een website dat minimaal 3 en gemiddeld 35 queries per pagina heeft, dat vind ik best veel en wil deze reducren, niet alle pagina's kan ik qua caching versnellen want deze zijn als 'topics' en worden dus continue ververst (met hits, comments, ed)
nu zit ik met het volgende.. ik haal uit mijn database een paar waarden.
1. aantal items
2. aantal clicks
3. aantal extra items
4. laatste 5 releases
5. laatste 5 news items
6. en voor de de tree's (opbouw like search engines)
nu wil ik dus deze data bewaren, dat kan even snel gedacht op 3 manieren.
1. Ik kan iedere wanneer ik iets update templates gaan verversen met de nieuwe data ongeacht of deze worden opgevraagd..
2. Ik kan deze data uit de database om de zoveel minuten verversen in de template ongeacht of er veranderingen gemaakt zijn.
3. een combinatie van beide boven.
Hebben jullie ideetjes of is er ook materiaal te vinden over het cachen van mysql data? ik kon jammer genoeg niets vinden via de search mbt het maken van dit soort gecachte queries jammer genoeg niets relevants vinden waar ik echt iets mee kon... al kon ik wel vaak lezen dat er gerevereerd werd naar mbraveboer?
nu zit ik met het volgende.. ik haal uit mijn database een paar waarden.
1. aantal items
2. aantal clicks
3. aantal extra items
4. laatste 5 releases
5. laatste 5 news items
6. en voor de de tree's (opbouw like search engines)
nu wil ik dus deze data bewaren, dat kan even snel gedacht op 3 manieren.
1. Ik kan iedere wanneer ik iets update templates gaan verversen met de nieuwe data ongeacht of deze worden opgevraagd..
2. Ik kan deze data uit de database om de zoveel minuten verversen in de template ongeacht of er veranderingen gemaakt zijn.
3. een combinatie van beide boven.
Hebben jullie ideetjes of is er ook materiaal te vinden over het cachen van mysql data? ik kon jammer genoeg niets vinden via de search mbt het maken van dit soort gecachte queries jammer genoeg niets relevants vinden waar ik echt iets mee kon... al kon ik wel vaak lezen dat er gerevereerd werd naar mbraveboer?