<winXPhome>een goede dailup beveiliging ?

Pagina: 1
Acties:

• Pat!
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-05 14:35

Pat!

Dell is een lief meisje

Topicstarter
Mijn vader en moeder zijn in het trotse bezit van een puber die graag op het internet vertoeft. Omdat de kosten nogal hoog worden heeft mijn vader mij gevraagt de boel wat dicht te timmeren.

Probleem is dat hij een accound bij Zonnet heeft en het bij de dailup niet uitmaakt welk wachtwoord je intikt; je komt zo-wie-zo op het internet.

Ik zoek dus een manier dat voordat de verbinding wordt gemaakt een password wordt gevraagt; en dit op een manier dat het goed waterdicht is...

• midget
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 11:00
Download even kpn kosten beheersing.
Hiermee kanje wachtwoorden instellen en hoeveel je mag internetten per gebruiker

Verwijderd

Hoe slim is die puber?

• Pat!

Pat!

Dell is een lief meisje

Topicstarter
Nou hij weet er wel wat van... (Brilletje op zegmaar)

Verwijderd

Een inbelverbinding MET password nemen :) Of die kosten behering, al is daarom heen te komen, Mwhahaha

• Pat!

Pat!

Dell is een lief meisje

Topicstarter
Yep maar dat zoek ik dus niet...van die kostenbeheersing had ik al gehoord maar wist dat dat niet echt goed was...

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 15:50
T'kan ook simpel anders, zet in windows aan dat hij niet meer in configuratie scherm mag komen, en schakel daar gewoon simpel de modem bij devices aan/uit.
En maak een user/admin aan die het wel mag met paswoord

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Verwijderd

Kun je eenvoudig oplossen. (Ik neem aan dat dit ook in XP werkt...)

- Verwijder de inbelverbinding naar Zonnet. (Wel eerst ff de noodzakelijke gegevens noteren!)
- Dan maak je een internet-account, waarvoor je dus een wachtwoord instelt.
- Dan meld je je aan met dat internet-account, gaat naar Netwerk- en inbelverbindingen. Maak een nieuwe verbinding "naar een particulier netwerk via de telefoonlijn" (ofzoiets). Daarbij kun je instellen dat de verbinding alleen voor de huidige gebruiker beschikbaar is.

Nou moet je broertje dus elke keer even vragen of pa het wachtwoord voor "internet" even in wil typen...

Misschien kun je dan ook wel instellen, dat het "gewone" account geen gebruik mag maken van een modem, maar ik weet zo niet of en hoe dat kan.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-09 11:40
Je kan natuurlijk ook ADSL nemen >:) (Zal wel niet kunnen) maardaar heeft kpn iets opgevonden aldus de nieuwsbrief.

http://www.ookadsl.nl/

Dat je bij zonnet kan inbellen met alle passworden ligt aan hun. Maar dat mag ik officeel niet zeggen dus je hebt het niet van mij.

Maarre krijgt die puber geen zakgeld ? Wat ie dan weer kan inleveren voor de telefoonkosten. Bij mij hielp dat toen best wel 8)

Verder denk ik niet dat het nut heeft om het te proberen te blokkeren want er is altijd wel een manier om er omheen te komen.

• Pat!

Pat!

Dell is een lief meisje

Topicstarter
Zit nu bij m'n Pa, heb twee accounts aangemaakt, waarvan 1 de beheerder is. Volgende vraag: Hoe zorg ik dat account 2 niet bij het configuratiescherm kan; en wanneer ik aldaar de modem verwijder , is deze dan nog wel beschikbaar voor de beheerder ?

• Pat!

Pat!

Dell is een lief meisje

Topicstarter
niemand ?

• Public_Enemy_#1
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 06-09 20:10
Ik heb momenteel dezelfde sitatue als Pat!, alleen zit ik vast in de mmc. gpedit.msc werkt niet in WinXPHome(windows kan het bestand niet vinden) en ik zit met een NL versie van XP en weet niet precies wat door moet gaan voor de "local security policy". Ook ben ik amper bekend met de mmc...ik zoek dit onder module toevoegen/verwijderen ?
Kan iemand dit ff in nederlandse XP kan vertalen naar de juiste term. Of Pat!, hoe heb jij het nu uiteindelijk opgelost ?

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:22

Duinkonijn

Huh?

Public_Enemy_#1 schreef op 30 April 2003 @ 00:08:
[...]

Ik heb momenteel dezelfde sitatue als Pat!, alleen zit ik vast in de mmc. gpedit.msc werkt niet in WinXPHome(windows kan het bestand niet vinden) en ik zit met een NL versie van XP en weet niet precies wat door moet gaan voor de "local security policy". Ook ben ik amper bekend met de mmc...ik zoek dit onder module toevoegen/verwijderen ?
Kan iemand dit ff in nederlandse XP kan vertalen naar de juiste term. Of Pat!, hoe heb jij het nu uiteindelijk opgelost ?
home kent geen gpedit.

wat je kan doen is de user inkwestie gewone rechten geven.

pro kan het wel..

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Pagina: 1