Draytek hangt na bep. tijd continue op 'Starting PPP'

Pagina: 1
Acties:

• Neowam
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:54

Neowam

[Booting...]

Topicstarter
Na onbepaalde tijd blijft mijn router hangen. Dit kan na 2 dagen zijn, maar zoals onderstaand voorbeeld ook al na 11 minuten.

Wat mij ook opvalt is dat als ik iedere naar een vastloper de modem aan zet ik iedere keer verschillende SNR margin waarden krijg en ook mijn Loop Att. is iedere keer verschillend. Hoort dit zo?

Daarnaast krijg ik heel veel Uncorrected Blocks als mijn SNR Margin 2.5 is en de Loop Att. 6.0 en loopt hij dus al na 3 minuten vast.

ISP: xs4all
Abbo: PowerADSL
Modem Firmware: 2.2.1 (H) / 2.2.5 (H) / 2.3.2 (H)

Ik heb alles al geprobeerd. Nu is de modem (router) zelfs rechtstreeks aangesloten via een twisted pair kabel op de hoofd telefoon aansluiting zonder splitter en zonder telefoon. 1 kabel van 1 meter. En nog heb ik dezelfde problemen.

Wie heeft een oplossing voor deze gefrustereerde tweaker??? 8)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~wmostert/tweakers/pppfailurefout.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Neowam op 15-04-2003 15:26 ]

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:57

Predator

Suffers from split brain

PNS -> NT

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Heb je hem al eens een harde reset gegeven? Dus terug naar fabrieks-instellingen, en dan alles nog een keer goed instellen.
Dat sowieso eerst proberen..

• Neowam

Neowam

[Booting...]

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 april 2003 @ 20:51:
Heb je hem al eens een harde reset gegeven? Dus terug naar fabrieks-instellingen, en dan alles nog een keer goed instellen.
Dat sowieso eerst proberen..
Al gedaan ja, al tig keren inmiddels.

Verwijderd

tarzan24 schreef op 10 April 2003 @ 20:52:
[...]

Al gedaan ja, al tig keren inmiddels.
Ok. Heb je de mogelijkheid om hem bij iemand anders - of gewoon een andere ADSL-aansluiting - te testen? Het lijkt mij zaak om dingen uit te gaan sluiten, net zo lang tot je het probleem tegenkomt :)
1e stap: ADSL-verbinding :P

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Al gebeld met XS4ALL ?? Mischien dat die iets weten. Desnoods kan je het bij bbned nog eens navragen. Want die powerDSL is toch die 8mbit versie ?

• vvk
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-07-2023

vvk

Heb je al geprobeerd de firmware terug te zetten naar 2.2.1h . Dit is nl. de enige die certified is door BBNED

• Neowam

Neowam

[Booting...]

Topicstarter
raymonvdm schreef op 10 april 2003 @ 21:03:
Al gebeld met XS4ALL ?? Mischien dat die iets weten. Desnoods kan je het bij bbned nog eens navragen. Want die powerDSL is toch die 8mbit versie ?
Ja die zijn er mee bezig... Maar ondanks dat alles hebben zij ook nog steeds geen oplossing voor handen.

• Neowam

Neowam

[Booting...]

Topicstarter
vvk schreef op 13 April 2003 @ 22:17:
Heb je al geprobeerd de firmware terug te zetten naar 2.2.1h . Dit is nl. de enige die certified is door BBNED
Als ik dat doe, ben ik mijn wireless gedeelte van het modem kwijt. :O
Deze is helemaal niet meer aanwezig.

• vvk
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-07-2023

vvk

tarzan24 schreef op 14 april 2003 @ 00:41:
[...]

Als ik dat doe, ben ik mijn wireless gedeelte van het modem kwijt. :O
Deze is helemaal niet meer aanwezig.
True, maar is ie dan wel stabiel, of niet?
Je kan daarmee namelijkk wel mee aangeven of het een draytek of een bbned probleem is namelijk. Dat kan je weer doorgeven aan xs en die kunnen daar weer mee de boer op om te zorgen dat het opgelost wordt!!! :)

• Neowam

Neowam

[Booting...]

Topicstarter
vvk schreef op 14 april 2003 @ 10:48:
[...]

Je kan daarmee namelijkk wel mee aangeven of het een draytek of een bbned probleem is namelijk. Dat kan je weer doorgeven aan xs en die kunnen daar weer mee de boer op om te zorgen dat het opgelost wordt!!! :)
True! Kga het gelijk proberen de komende weken...
Jullie horen meer van me...

• Neowam

Neowam

[Booting...]

Topicstarter
Mmm... 2.3.6 is nu net uitgekomen... Een hoop fixes en improvements, ook op PPPE gebied. Misschien dat ik deze tijdelijk uitproberen voordat ik naar 2.2.1 toe ga.

• Neowam

Neowam

[Booting...]

Topicstarter
vvk schreef op 14 april 2003 @ 10:48:
[...]

Nee, hij blijft onstabiel na nu ongeveer aantal dagen.

[ Voor 4% gewijzigd door Neowam op 13-05-2003 11:15 ]

Pagina: 1