[GF4] Tooltje voor RAMDAC & Temp?

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• Stan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-08-2024
Is er een tool die de temp(s) van mijn ASUS GeForce4 Ti4200 kan monitoren/uitlezen alsook de snelheden (MHz) kan vergroten zodat ik tijdens het versnellen de temperatuur in de gaten kan houden?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:12
Volgens mij zijn er maar weinig programma's die dat kunnen. Mede doordat videokaarten lang niet altijd een temperatuurmeter hebben. Powerstrip is een goed programma om mee over te clocken, maar daarmee kan je volgens mij geen temperatuur meten.
Verder worden videokaarten niet zo snel te heet, je kan er beter op letten of er geen artifacts komen als je overclockt, dat zegt meer dan de temperatuur.

The devil is in the details.

Verwijderd

Temp meter zit er denk ik toch niet op. Overklokken kan je wel met bijvoorbeeld powerstrip.

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 15:47
Op mijn Asus GF2 GTS kon ik wel temp en het aantal RPM's van de fan meten.
Probeer het eens op www.asus.com wat te vinden.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• Stan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-08-2024
Dus ik hoef niet in eerste instantie bang te zijn voor een kill van de GPU door overclock? (GPU heeft goede koeler, veel ruimte en de casetemp is 24 graden)
Ik ga even zoeken naar de max. gehaalde MHz's voor mijn kaartje...

Verwijderd

Zoek dan direct even verder naar het tooltje, want deze vraag is al veel vaker gesteld.... ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.