Hauppage WinTV-USB

Pagina: 1
Acties:

• Gizmoke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-08 23:24
Ben op zoek naar een TV tuner intern of extern enkel en alleen om naar TV te zien.
Het is voor een:
PII 266MHz
256MB-Ram
Maxi Gamer Cougar 32MB 4x AGP

Deze Hauppage WinTV-USB (FM) lijkt me wel handig,
iemand ervaring of andere raad?

Deze is nu extern, intern mag natuurlijk ook.

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 18:57

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Niet specifiek met die WinTV-USB maar wel met een andere USB-versie.
Ik weet niet wat je van plan bent maar een beetje resolutie heeft een hogere datatransfer nodig dan door USB heen kan.

Verwijderd

heb zelf de wintv-usb. Het werkt op zich goed alleen ik vinde de beeld kwaliteit een beetje tegen vallen. Wat ook een nadeel is ( weet niet hoe dat bij interne versie's zit ) is dat je hem via een audio kabeltje op je line-in van je geluidskaart moet hangen.

Maar ja heb hem gekregen dus mag niet klagen :)

• Gizmoke
Het is dus enkel voor naar TV te kijken, geen recording, decoding, timeshifting enkel TV kijken.
Het mag wel geen brakke kwaliteit zijn. Het moet een goed beeld geven op een 17" scherm.
Ze hebben me verteld als het enkel voor TV te kijken is, het op deze pc geen probleem mag geven.
Van die USB ben ik ook niet zeker, misschien dat de interne versie van hauppauge of pinneacle beter is?

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:27

LopeZ

Too much is never enough

Ik zou eerder voor een interne gaan:
- Goedkoper
- Zit niet vast aan de max doorvoorsnelheid van je USB port (als ik rip dan gaat dat met 33mb/s over me pci bus)
- Universeel; er is zoveel software te vinden die gewoon stukken beter zijn dan de standaard software die bij elke tv kaart geleverd wordt. Ik heb een Hauppauge win tv primio fm (tv+radio+afstandsbediening) Ik kan met Dscaler gewoon full screen naar 768x576 24bits @ 25fps zonder frameloss kijken, ziet er superstrak uit. (ok Dscaler heeft gewoon veel tuning nodig maar eenmaal goed dan gaat het als een speer)

Hauppage kan ik je zo aanraden, pinnacle heb ik mindere ervaringen mee, met name in combinatie met Via moederborden. De nieuwe serie van Terratec kwam goed uit de bus in de test van deze maand's Computer Totaal.

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06-2025

DoD Cerberus

blabla!

ik hoop voor je dat je op dat systeem normaal kan kijken, heb laatst mijn eigen tv-kaart (pinnacle pctvpro, zie specs) in een p2 233mhz met 128mb ram gestopt, dat vond ie niet echt fijn, draaide op 3 fps ofzo, normaal tv kijken was er iig niet bij....

dingen als timeshifting en opnemen kan je dan helemaal wel vergeten

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

• Gizmoke
Normaal gezien is deze config te zwak, maar het hangt af van de videokaart.
De videokaart dient hardwarematig overlay te ondersteunen, maar dat heb je bij nVidia-kaartjes al vanaf de antieke TNT.
Dus normaal moet dat lukken.

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:27

LopeZ

Too much is never enough

Moet idd wel lukken, ik heb dus zo'n 30% cpu load (P3 1ghz) als ik op 768x576 @ 24bits @ 25fps kijk. Dus volgens mij moet jij zeker kunnen kijken op 640x480.

[ Voor 4% gewijzigd door LopeZ op 11-04-2003 10:24 ]

• Gizmoke
Hoe kan ik zien of deze kaart zo'n hardwarematige overlay ondersteunt?
Het is deze kaart? Het is al een oudere, maar zie nergens iets staan op deze link.
http://www.guillemot.nl/o.../gamcougar/gamcougar.html

Verwijderd

PCI/USB?
USB of extern zou ik alleen aanraden op laptops en computers waar geen ISA/PCI sloten in zitten...

Ik zou de interne Pinnacle PC TV rave €43 nemen.

Die draait ook goed op een P166MMX (800x600) weet ik uit ervaring.
Hogere resoluties heb ik nooit getest op die P166MMX, maar de K6-2 350 draaide toendertijd 1024x768 metdezelfde kaart ook prima af. Zelfs captures heb ik er nog mee gemaakt...

Pricewatch / Video-editing, MPEG & TV kaarten

Volgens mij heeft iedere interne PCI TV/capturekaart hardwarematige overlay ivm specificaties...

---
The following are the basic steps in getting live TV onto your video (VGA) screen:
  • Get signal and demodulate video and audio
    The TV software controls the TV Tuner and the capture-IC to select a specified TV channel by frequency. It takes the modulated television signal and turns it into both a demodulated video and audio signal.
  • Convert video signal to digital format
    The demodulated video from the tuner is routed into the video digitiser and converted into a digital form using YUV 4:2:2 sampling. This is a high quality sampling scheme which results in resolution equivalent to 24-bits of RGB per video pixel.
  • Send audio to the sound card
    The demodulated audio goes to the LINE OUT jack located on the TV/Capture Card chassis bracket. The patch cable supplied with the card takes the audio signal to your sound card for processing.
  • Push the video image to the VGA card
    The video digitiser is also a PCI Master Mode device. After the video pixel's are digitised, the video digitiser 'pushes' them over the PCI bus into the memory of your PC's video (VGA) display card without requiring your PC's processor to do any work.
----

After the video pixel's are digitised, the video digitiser 'pushes' them over the PCI bus into the memory of your PC's video (VGA) display card without requiring your PC's processor to do any work. = hardwarematige overlay over de PCI-bus imo.
Gizmoke schreef op 11 April 2003 @ 15:59:
Hoe kan ik zien of deze kaart zo'n hardwarematige overlay ondersteunt?
Het is deze kaart? Het is al een oudere, maar zie nergens iets staan op deze link.
http://www.guillemot.nl/o.../gamcougar/gamcougar.html
Zie vorige alinea.
Iedere kaart die voldoet aan het WDM driver model óf DirectShow/DirectX/DirectDraw ondersteund óf AGP gebruikt óf een VESA-extention kabel gebruikt óf >=PCI1.1 gebruikt is automatisch een kaart die overlays aankan.

De weinige kaarten die geen hardware overlay konden waren ISA kaartjes of eerste generatie PCI kaartjes (2MB videogeheugen of minder). Zelfs m'n Matrox 4MB PCI kaartje kan hardware overlay aan.
Het moet een goed beeld geven op een 17" scherm.
Dan neem ik aan dat je ook dat scherm op 1024x768 of hoger hebt staan...
Dan is een interne PCI volgens mij helemaal beter ivm de belemmeringen die USB heeft tov resoluties.

Ik heb trouwens geen idee of http://www.dscaler.com/ wel met USB zooi werkt :?

[ Voor 162% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2003 16:30 ]

• Gizmoke
Vree bedankt,
en van www.tweakers.net Hauppauge WinTV Radio versus Miro PCTV Pro weet ik dat die van pinneacle toch iets beter scoren.
Nu nog de goedkoopste in de buurt zoeken.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 10 April 2003 @ 18:36:
Wat ook een nadeel is ( weet niet hoe dat bij interne versie's zit ) is dat je hem via een audio kabeltje op je line-in van je geluidskaart moet hangen.
Is met de interne ook zo, maar heeft wel de mogelijkheid om intern de kabel door te lussen als je wilt (zoals ook met cdroms)
LopeZ schreef op 10 April 2003 @ 18:52:
Hauppage kan ik je zo aanraden, pinnacle heb ik mindere ervaringen mee, met name in combinatie met Via moederborden. De nieuwe serie van Terratec kwam goed uit de bus in de test van deze maand's Computer Totaal.
Pinnacle werkt idd niet lekker met VIA chipset, toen Pinnacle nog Miro was waren de kaarten sowieso beter.
heb hier een Miro PCTV pro dat ik al op heel wat mobos draaiend heb gekregen (Abit TX5, Abit BE6, Gigabyte 7IXE4, 6BXD, Asus A7S333, Aopen AK75) behalve op VIA chipsets (maarja, wat draait nou wel lekker met een via bak?)

Zelf zou ik nu de Terratec Cinergy 400 of 600 kopen.
DoD Cerberus schreef op 11 April 2003 @ 09:20:
ik hoop voor je dat je op dat systeem normaal kan kijken, heb laatst mijn eigen tv-kaart (pinnacle pctvpro, zie specs) in een p2 233mhz met 128mb ram gestopt, dat vond ie niet echt fijn, draaide op 3 fps ofzo, normaal tv kijken was er iig niet bij....

dingen als timeshifting en opnemen kan je dan helemaal wel vergeten
Die van mij deed capturen op een P200 MMX met 32MB ram B), ging hartstikke goed (reso van 768*576).
Max van dit kaartje ligt op 2048*1536 (mogelijk hoger, maar hoger gaat de monitor niet :P)

Wat ik de TS aanraadt is dat als hij nog een MIRO kan vinden, en onder 98 draait (niet 2000 of XP, daar is de software van de kaart een stuk minder) die te kopen.
Of anders de Terratec kaart.
Pagina: 1