Is het mogelijk als je perongeluk een jumper op een reserved jumper zet in combinatie met andere jumpers op je SCSI device om deze kaduk te krijgen ??
Lijkt me erg sterk, ik heb nog nooit een HDD kapot gekregen door een verkeerde jumperinstelling.
Maareh: Doe hem gewoon goed
Maareh: Doe hem gewoon goed
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Ik heb hem nu ook goed
maar mijn controller blijft hangen bij het booten
M'n device is een Sony SDT-9000 DAT-streamer. M'n controller een PERC2 van AMI
scsi raid en DAT Streamer..Verwijderd schreef op 10 April 2003 @ 18:50:
Ik heb hem nu ook goedmaar mijn controller blijft hangen bij het booten
M'n device is een Sony SDT-9000 DAT-streamer. M'n controller een PERC2 van AMI
gaat niet altijd vlekkeloos werken
A wise man's life is based around fuck you
Dat was ook al meteen een vraag die bij teboven kwam, eigenlijk al toen ik het erin aan het zetten was. Kijk een 2940 kan ook, maar die PERC2 is toch net ff wat leuker om erbij te houdenzwelgje schreef op 10 April 2003 @ 19:16:
[...]
scsi raid en DAT Streamer..
gaat niet altijd vlekkeloos werken
Maar zou dat het zijn ?? Hij heeft wel geboot op deze manier, maar na de jumpers anders instellen doet ie het niet meer. Zodra hij nu het SCSI-kanaal wil gaan scannen stopie bij 0 al
Dit heb ik dus qua jumpers wat zou jouw setup zijn ?? ID pak ik 0 of 1 (hij stond op 5) De ID mag je even acterwegen laten.
- ID2
- ID1
- ID0
- Data Compression Disabled
- NOT USED
- Parity
- Teminatior ON
- Termininator Power
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2003 19:39 ]
Gooi het ding eerst eens op een fatsoenlijk ID, voor een tapeunit is dat idd bijvoorbeeld 5. Vaak probeert een SCSI kaart van ID 0 te booten, en dat gaat moeilijk met een tape-unit.
Verder is het belangrijk op de terminering te letten. Heb je een kabel dit geterminieerd is, of een losse terminator op de laatste aansluiting dan moet je de jumpers Terminator ON en Term Power leeg laten, zoniet, dan moet het apparaat aan de laatste connector en dienen de beide jumpers gesloten te zijn.
Data Compresion Disables zou ik leeg laten en de Parity jumper zou ik plaatsen.
Verder is het belangrijk op de terminering te letten. Heb je een kabel dit geterminieerd is, of een losse terminator op de laatste aansluiting dan moet je de jumpers Terminator ON en Term Power leeg laten, zoniet, dan moet het apparaat aan de laatste connector en dienen de beide jumpers gesloten te zijn.
maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..
maakt echt geen ruk uit op welke ID je dat ding hangt of het nu op 0 of op 15 is, allemaal 1 pot natZer0 schreef op 10 April 2003 @ 21:07:
Gooi het ding eerst eens op een fatsoenlijk ID, voor een tapeunit is dat idd bijvoorbeeld 5. Vaak probeert een SCSI kaart van ID 0 te booten, en dat gaat moeilijk met een tape-unit.
net zoals sommigen denken dat id0 een hogere prioriteit heeft >>> onzin, dit is niet zo
A wise man's life is based around fuck you
Hij STOND idd op 5 !!!!! ik hbe hem nu op 1 staan. Ik heb getest met en zonder aparte terminator maar het mocht niet baten.
@ Zero, ik ga jouw optie toch nog eens proberen
@ Zero, ik ga jouw optie toch nog eens proberen
Dat is idd niet zo, het is namelijk precies andersom.. hoe hoger het ID, hoe hoger de prioriteit...zwelgje schreef op 10 April 2003 @ 21:09:
[...]
net zoals sommigen denken dat id0 een hogere prioriteit heeft >>> onzin, dit is niet zo
Bron: http://www.stompinc.com/kb/rnmax/237651.htmSCSI ID: Make sure that no other drives are configured as the same ID. A SCSI ID is a unique address number ranging from 0 to 7 (0 to 15 for Wide SCSI). The SCSI ID identifies the SCSI device on the bus and sets priority. The higher the SCSI ID #, the higher the priority when negotiating for the SCSI bus. Hard drives are normally set to a low priority (0 or 1) because they are fast devices. More sensitive devices like CD-R/CD-RW drives or tape drives should be set as high as possible (ID 6, or ID 14 for Wide SCSI). It is generally not recommended to have another device as a higher ID/Priority than a backup device.
Een leuk testje is het maken van een backup als de schijf een hoger ID heeft dan de tapeunit. Omdat de schijf prio heeft, en sneller data aanvoert, komt de tapeunit niet echt lekker aan de beurt en duurt de backup heel lang, of lukt helemaal niet.
Maar wat denk jiji qua een Raidcontroller ZerO ?? Kan het wel of niet volgens jouw ?? OF zal ik die 2940 maar pakken ?
Persoonlijk zou ik voor de 2940 gaan, genoeg oempff voor een tapeunit, en de kans dat er compatibiliteits problemen zijn is imho groter met de raidcontroller.
IDD dat dacht ik ook al. Maar eerst even aan de praat zien te krijgen en anders ga ik Sony maar eens even bellen. Stel ik zou het volgens jouw plan doen en het werkt niet, wat zou volgens jouw de oorzaak kunnen zijn ?? Iig de tapeunit is goed, die doet het wel, kaartjes ook. PCI slot ook........ 2kabels geprobeerd, blijft weinig over
Ik heb zelf mn tapeunit altijd los van de harddisks gehad. Op een apart kanaal van mn controller, of op een volledig losse kaart.
Mijn huidige server heeft eigenlijk 2 SCSI kaarten. Ook een PERC2 dinges, voor de raid array (3x18k U2W), en een 7880-based ding voor de CDRom en de tapeunit.
Loopt ie wel door als je alleen de tapeunit eraan hangt (en terminated natuurlijk)?
Mijn huidige server heeft eigenlijk 2 SCSI kaarten. Ook een PERC2 dinges, voor de raid array (3x18k U2W), en een 7880-based ding voor de CDRom en de tapeunit.
Loopt ie wel door als je alleen de tapeunit eraan hangt (en terminated natuurlijk)?
Ik heb er alleen de tapeunit aanhangen
En idd Terminated 
Oftwel, neej loopt dan ook niet door
Oftwel, neej loopt dan ook niet door
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2003 23:42 ]
Verwijderd
heb je de cd-autorun in je bios uitgezet.
(probeert nog wel es te booten van andere devices dan cdrom)
(probeert nog wel es te booten van andere devices dan cdrom)
Het probleem is opgelost ! Ik heb een nieuwe van meneer Sony gekregen
Vriendelijke man, ik zal eens op de koffie bij hem gaan 
Slotje !
Slotje !
Als een topic opgelost is, krijg dit geen slotje. Slotjes worden alleen toegepast bij topics die tegen de FAQ ingaan, of topics waarin heel erg offtopic gegaan word.Verwijderd schreef op 10 mei 2003 @ 16:34:
Het probleem is opgelost ! Ik heb een nieuwe van meneer Sony gekregenVriendelijke man, ik zal eens op de koffie bij hem gaan
Slotje !
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Pagina: 1