Toon posts:

Windows 98, opslag hardware

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sorry als dit als eens eerder gevraagd is...ik kon het iig niet vinden...

Ik ben met een cloning-systeem bezig voor een internetcafe. Ik zou graag 1 image maken voor alle PC's. Nu is het probleem dat ze allemaal verschillend zijn qua hardware.

Wat dus mijn bedoeling is dat je op 1 systeem iets in de software veranderd (proggie installeren weet ik veel..) en dat je dat dus in die image saved. Dus dat de andere PC's opstarten en deze wijziging doorvoeren. Dit heb ik zover voor elkaar maar nu loop ik tegen het feit aan dat ze natuurlijk over die hardware beginnen.

Weet iemand welke register keys verantwoordelijk zijn voor de hardware (en welke files eventueel nog meer). system.dat bevat toch ook informatie over de software?

Alle tips zijn welkom...

Alvast bedankt,

Remco

• _BladE2k_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-08 14:37
Hmm, je vraagt iets irritants... maar op zich niet iets onmogelijks..
In principe kan je gewoon uit de hardware tab van Deze computer alle essentiele dingen uninstallen. Daarna rebooten en niet op laten starten. Deze vervolgens ghosten.

Hou er wel rekening mee dat je wel de windows install binnen bereik houden :)

Een standaard GoTter ;)

• Elephtera
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-09 14:22
probeer het eens met novell, daarmee kun je d8 ik makkelijk per pc die dingen instellen, een standaard image, en dan per pc suplements met drivers.

dus win98 installeren, verder niks installeren, dan zal hij standaard drivers gebruiken. en als je die image dan op een pc zet zal win98 zelf voor die pc de betreffende standaard drivers activeren.
je moet dan met novel, of een tooltje, een " restorepoint" maken.
dan moet je per pc 1malig de drivers installeren en vervolgens met het tooltje alle wijzigingen nagaan en die op laten slaan. dit kun je dan later bij het terug zetten van de image in 1x automatisch laten uitvoeren

ik weet er niet het fijne van, een vriend van mij dee het altijd zo als hij pc's bouwde.

“An elephant is a mouse with an operating system”