Toon posts:

HDD Software Koeling?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb hier een leuk MP3 pc'tje (486) met Windows en MPXPLAY maar hij wordt toch wel erg warm. Nu heb ik ff de temp. van de IBM 13GB 7200RPM HDD bekeken, wat denk je... 64°C }:O
Lekker warm, ik weet het... Maar ruimte voor een kleine 4x4 fan heb ik zelfs niet in dat piepkleine minipc'tje. :/

Nou zat ik te denken, kan 2 dingen doen.. Andere HD.. 5400RPM of laptop schijfje.. Maar die heb ik beide niet meer liggen...

Nou vraag ik me af of het mogelijk is om mijn HD software matig te koelen. Dwz, het aantal RPM's verlagen zodat hij minder warm wordt. Ik weet dat het b.v. bij CDROM spelers mogelijk is, maar HDD's?

Eventueel snelheidsverlies is niet zo erg, ik speel toch alleen maar MP3's op dat ding af.

Iemand een idee?

Verwijderd

absoluut onmogelijk. lagere toerental betekent andere lees alg.

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-03 00:54

RammY

Dát!

meer mem een optie? en de instellingen van je OS en Software veranderen zodat ie minder je schijf en meer je mem aanspreekt?

Deze advertentieplaats is te huur!

• ADH_ED
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:12

ADH_ED

Hoogbevaagd

Lijkt mij dus duidelijk dat je een andere HDD moet kopen

Of is een andere kast geen idee, kun je een HDD cooler eronder plaatsen, en heeft hij ruimte om zijn warmte kwijt te kunnen

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

[google=acoustic management]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Spider.007 schreef op 10 april 2003 @ 18:41:
[google=acoustic management]
Word je schijf daar koeler van :?, lijkt me dat hij alleen "zogenaamd" stiller word.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Het is de enige manier je harde schijf met enige software aan te passen.

Stiller = langzamer = koeler (denk ik dan :?)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Spider.007 schreef op 10 April 2003 @ 18:52:
Het is de enige manier je harde schijf met enige software aan te passen.

Stiller = langzamer = koeler (denk ik dan :?)
AMSET zorgt er alleen voor dat de koppen minder snel van A naar B bewegen waardoor het "gekraak" van de HDD minder wordt, maar hij blijft gewoon 7200rpm draaien,

Ik denk niet dat het bewegen van de koppen zoveel warmte veroorzaakt......

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Pagina: 1