Geen internet op nieuw adres (met router)

Pagina: 1
Acties:

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:53
Ik kom net bij m'n oom vandaan, hij is vorige week verhuisd, en nu wilde ie graag dat ik ADSL ff kwam installeren bij hem. Hij had al een brief gehad van KPN dat hij vanaf 1 april gebruik kon maken van ADSL. Ik moest ook een nieuwe router plaatsen die het netwerk/internet moest gaan regelen. Nou prima, dat heb ik meer gedaan. Het werd een Sitecom Wireless (WL-018 als ik me niet vergis, ik zit nu thuis)

Nou, het netwerk had ik vrij vlot voor elkaar, de computers zagen elkaar allemaal, dus dat was geen probleem, pingen naar elkaar, op elkaars computer kijken, het kon niet op ;)
Alleen internet krijg ik er met geen MOGELIJKHEID op. Het vreemde is dat ik ook niet op internet kom als ik zonder de router ertussen inbel. Inbellen lukt dan nog wel, ik zie dat hij verbinding maakt, en ik zie ook netjes de schermpjes rechtsonderin de taakbalk, maar verder doet ie niks, ik kan niet surfen, niet op MSN, niks. Met de router ertussen precies hetzelfde probleem: Als ik verbind zie ik precies alle IP-adressen staan van Planet, (ik weet dat ik goed zit omdat ook de DNS adressen (die ik niet in heb hoeven vullen) van Planet kloppen: 195.121.1.34 en 195.121.1.66) Alleen vreemd is dat het IP adres van de machine gelijk is aan de Gateway, dus dat klopt volgens mij niet helemaal.

Ik zie via het menu van de router ook dat ik tijdens de verbinding enorme hoeveelheden data verstuur, maar amper wat terug krijg. Is er met deze router misschien een optie die je kan veranderen om het dataverkeer tussen router en computers te regelen?

Op alle computers heb ik gewoon ingesteld dat ze een IP adres moeten verkrijgen, dus dat lijkt me ook goed. Resetten van het Alcatel modem + de router heb ik al geprobeerd, had geen zin. Ook de nieuwste firmware van de router heb ik erop gezet. Verder kan ik in de router niet iets specifieks vinden over NAT en masquerading, dat is opzich ook wel vreemd, want er staat bovenin het browserscherm met koeieletters: Sitecom NAT router blablabla :)

Zie ik hier nou iets gigantisch over het hoofd? Het is een beetje frustrerend :(

Join het GoT Pulse-Team!

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:15

megaleo

Special member

Dit heb ik ook eens meegemaakt. Je modem maakt gewoon verbinding en verstuurt data en er komt niks terug. 8)7 :?
Het zit dacht ik ergens in Explorer verstopt. Ik weet alleen niet meer waar. Op de een of andere manier wordt er iets "geknepen" met de verbinding. :?

Ff uitzoeken of ik er nog achter kan komen. Is alweer een halfjaar geleden ofzo. :X