Hoe oude bestanden te verplaatsen?

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Krankenstein
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 20:39
Dit lijkt een makkelijke vraag maar dat valt tegen. Het probleem is het volgende:

Ik wil uit een grote map met documenten (dat zijn er duizenden) alle documenten die bijv. ouder zijn dan 3 maanden naar een archief dir verplaatsen. Daarbij moeten de bovenliggende dir's:
-gekopieerd worden (zodat je dus de directorystructuur behoudt en de documenten makkelijk terug kan vinden)
-verplaatst worden, mits alle documenten die erin staan ouder zijn dan 3 maanden

het is bijvoorbeeld zo:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
+-Documenten
 +-Map1
 |+Brieven
 ||-doc1.doc (2-2003)
 ||-doc2.doc (3-2003)
 ||-doc3.doc (3-2003)
 |+Faxen
 ||-fax1.doc (12-2002)
 ||-fax2.doc (1-2002)
 |+Facturen
 ||-factuur1.doc (9-2002)
 ||-factuur2.doc (4-2003)
 +-Map2
 |+Brieven
 ||-doc1.doc (8-2002)
 ||-doc2.doc (9-2002)
 ||-doc3.doc (10-2002)
 |+Faxen
 ||-fax1.doc (12-2002)
 ||-fax2.doc (12-2002)
 |+Facturen
 ||-factuur1.doc (9-2002)
 ||-factuur2.doc (11-2002)

Zo zou de archiefmap eruit moeten komen te zien na archiveren:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
+-Documenten
 +-Map1
 |+Faxen
 ||-fax1.doc (12-2002)
 ||-fax2.doc (1-2002)
 |+Facturen
 ||-factuur1.doc (9-2002)
 +-Map2
 |+Brieven
 ||-doc1.doc (8-2002)
 ||-doc2.doc (9-2002)
 ||-doc3.doc (10-2002)
 |+Faxen
 ||-fax1.doc (12-2002)
 ||-fax2.doc (12-2002)
 |+Facturen
 ||-factuur1.doc (9-2002)
 ||-factuur2.doc (11-2002)

En zo zou de originele map er na archiveren uit moeten zien:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
+-Documenten
 +-Map1
 |+Brieven
 ||-doc1.doc (2-2003)
 ||-doc2.doc (3-2003)
 ||-doc3.doc (3-2003)
 |+Facturen
 ||-factuur2.doc (4-2003)

Ik hoop dat dat een beetje illustreert wat ik bedoel.
Probleem is echter dat Windows dat niet kan. Weet iemand daar een programmaatje voor?

En natuurlijk moet dat om de zoveel tijd herhaald kunnen worden, waarbij precies hetzelfde gebeurt, maar waarbij er wel wordt toegevoegd aan de bestaande archiefmappen i.p.v. dat er wordt overschreven.

[ Voor 8% gewijzigd door Krankenstein op 10-04-2003 17:45 ]

• passer
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Is ietsje omslachtig, maar:
a. copier de hele map naar je archief dir
b. in die archiefdir: rechts klikken op de naam van de archiefmap en dan naar zoeken.
c. geavanceerd: hier de datum ingeven: jonger dan of ouder dan of van.. tot ..
d. al de zo verkregen bestanden selecteren en wissen
en finito est...

• Krankenstein
Ja maar dan kan je alleen maar bestanden verwijderen. Als je namelijk een dir. wilt verwijderen, dan kan het best zijn dat daar recente bestanden in staan, terwijl de dir zelf al een jaar oud is. En ook de gigantische hoeveelheid directories wil ik beperken, omdat die het geheel ook onoverzichtelijk maken. Het gaat mij er in de eerste plaats om, om de documentendirectory overzichtelijker te maken, en dat krijg je niet als je alleen bestanden in subdirs verwijdert.

[ Voor 1% gewijzigd door Krankenstein op 10-04-2003 18:00 . Reden: typo ]

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Op het gevaar af totaal weggeflamed te worden hierzo , toch de volgende suggestie:
Boot eens met een linux cdtje , bijv. knoppix, en gebruik dan een linux "find" commando,
hiermee kun je bestanden selecteren op ouderdom , en er een actie op loslaten, zoals
verplaatsen naar een bepaalde folder. Suc6 :)

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
u_nix_we_all schreef op 10 April 2003 @ 18:07:
Op het gevaar af totaal weggeflamed te worden hierzo , toch de volgende suggestie:
Boot eens met een linux cdtje , bijv. knoppix, en gebruik dan een linux "find" commando,
hiermee kun je bestanden selecteren op ouderdom , en er een actie op loslaten, zoals
verplaatsen naar een bepaalde folder. Suc6 :)
...en dat kan Windows niet? Mep eens op F3 in je verkenner en bekijk je zoekopties eens heel goed..

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

-> Software Algemeen
Wellicht dat het met Windows te maken heeft, maar aangezien het wel iets breder is, het niet echt OS-specifiek is en er wellicht een extern programmaatje is dat het kan, een move :).

• Mr.Nobody
  • Niet online
ik heb een programma voor je geschreven die het voor je doet.
te dowloaden hier: http://home.hccnet.nl/j.aeilkema/Archiveer.zip

selecteer gewoon "c:\documenten" als documenten folder en "c:\archief documenten" als archief folder.

het enige wat er niet inzit is het verwijderen van lege folders, maar dat kan ik er zo inbouwen als je wilt.

maak eerst wel ff een backup! als het goed is werkt het wel goed, maar je weet het nooit.

UPDATE: ik heb het programma aangepast, nu worden lege folders in de documenten folder verwijderd.

als er lege folders in de documenten folder stonden staan die nu ook leeg in het archief. als je die zou willen verwijderen ga je gewoon nog eens archiveren maar nu met documenten folder "c:\archief documenten" en archief folder ook "c:\archief documenten"

UPDATE2: toch maar ff aangepast, was een kleine moeite. er blijven dus geen lege folders over (niet in het archief en ook niet in de documenten folder).

trouwens: Bestanden zoeken in Windows 2k
de volhouder wint hè :)
de vraag kwam al bekend voor terwijl het niet echt een normale vraag is.

[ Voor 200% gewijzigd door Mr.Nobody op 10-04-2003 21:43 ]

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

• Krankenstein
Ik kreeg zo weinig reacties op die vraag dat ik dacht laat ik het maar wat duidelijker formuleren, vandaar ;).

Maar bedankt voor dat progsel :). Ziet er heel sweet uit en ik probeer 'em gelijk ff. Waarmee heb je dit geprogrammeerd?

edit: Het werkt perfect. Precies wat ik bedoelde :). Mag ik dit voor commerciële doeleinden (lees: bedrijf waar ik werk) gebruiken?

[ Voor 25% gewijzigd door Krankenstein op 10-04-2003 22:22 ]

• Mr.Nobody
  • Niet online
het is in delphi gemaakt.

je mag het gebruiken van me, op eigenrisico natuurlijk :)
in principe kan er niks gebeuren omdat er geen bestanden gewist worden, alleen verplaatst.
maar zorg dat je wel backups maakt, de normale gang van zaken bij pc's dus :)

als je nog iets tegenkomt kun je het altijd melden, ik kan er altijd wel ff naar kijken.

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

• Krankenstein
Ok bedankt nogmaals :)
Pagina: 1