Toon posts:

Linux crashed random(wel ping, geen ssh, ea)

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me nu toch een raar probleem:

Ik heb hier thuis een AMD 700mhz systeempje staan die dient als server. Er draait samba/apache enz. op. Dit systeem staat altijd aan.

Ik bemerk de laatste tijd regelmatig crasht. Het gekke is dat dan het systeem lokaal totaal niet meer te benaderen is. Het scherm blijft zwart, en ik kan lokaal helemaal niets beginnen.
Als ik dan probeer met ssh op het systeem te connecten werkt dat ook niet. Maar het idiote is dat ik het systeem wel kan pingen, en zelfs kan telnet-en naar poort 22 en bv 139 van samba

putty(de ssh client) blijft hangen tijdens het connecten, en als ik bijvoorbeeld op de ftp verbind lukt dat ook, maar verder dan de melding "Verbonden met FTP server" komt hij niet.

Het lijkt er dus op dat de services allemaal wel open staan maar mijn requests neit meer snappen ofzo, en bovendien wil mijn systeem lokaal niet meer, ik begrijp er niets van... ;(

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

En wat staat er in de logfiles :?
Is de machine overgeklokt e.d. :? Heb je het stukje in de faq wat over random crashes staat al gelezen :?

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Topicstarter
ja, sorry inderdaad, nog een aanvulling:

- In de logfiles staat helemaal niets over de crashes, ze zijn gewoon simpelweg niet terug te vinden.
- Het stukje in de faq was ik net aan t opzoeken, en ik ben van plan een geheugentest te gaan draaien
- Machine is niet overgeklokt

Het gekke hiervan vind ik dat de machine niet helemaal dood is, omdat ik hem nog pingen, en telnetten naar een aantal poorten

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Verwijderd schreef op 10 april 2003 @ 17:45:
Het gekke hiervan vind ik dat de machine niet helemaal dood is, omdat ik hem nog pingen, en telnetten naar een aantal poorten
Mjah, da's het maffe, in principe kan een machine totaal op z'n bek gaan, en hij blijft wel pingbaar. Maar ik zou zo 1-2-3 geen reden weten waarom een machine op z'n bek zou gaan, als er niks hardwarematigs fout zit..

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:03
De FAQ#randomcrashes ook al gelezen.... ?

Verwijderd

Topicstarter
zie mn post hierboven, inmiddels wel ja...
- de machien is niet overgeklokt
- geheugen wordt getest(ik ga memtest draaien).
- kapotte hardware zou kunnen, maar hij heeft voorheen prima gewerkt, dus dingen als master/slave instellingen ed zijn het niet.
- partities zijn niet vol

Update:
Gloek!, memtest loopt nog geen 3 minuten en geeft al 189 errors, zegt dat genoeg?(dan kan ik hierna gaan ontdekken welk reepje geheugen brak is)

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2003 17:56 ]

• Zeezicht
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-04 10:18
Dat zegt wel genoeg ja...

Defecte reepje eruit en alles zal wel weer goed werken (als er tenminste voldoende mem overblijft natuurlijk :))

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:03
Yup, dat zegt zeker wel genoeg :X

En dat is dus ook precies waarom dit in de FAQ staat :)

Zijn de geheugen timings misschien te strak afgesteld (zie BIOS)? Is het gewoon ontzettend gaar/oud El Cheapo geheugen? Zit er een plankje net niet helemaal lekker vast, of zit er veel stof op etc.? Zie verder ook de 'hardware' guide (uit de PMG afdeling van dit forum :) ) zoals in de FAQ vermeld.

De remedie: een voor een de plankjes verwijderen en kijken of de rest wel goed is; evt. wat nieuw geheugen kopen (SDRAM is niet duur tegenwoordig, aannemend dat je systeem met SDRAM werkt).

Verwijderd

Topicstarter
Wilke schreef op 10 april 2003 @ 18:21:
Yup, dat zegt zeker wel genoeg :X

En dat is dus ook precies waarom dit in de FAQ staat :)

Zijn de geheugen timings misschien te strak afgesteld (zie BIOS)? Is het gewoon ontzettend gaar/oud El Cheapo geheugen? Zit er een plankje net niet helemaal lekker vast, of zit er veel stof op etc.? Zie verder ook de 'hardware' guide (uit de PMG afdeling van dit forum :) ) zoals in de FAQ vermeld.

De remedie: een voor een de plankjes verwijderen en kijken of de rest wel goed is; evt. wat nieuw geheugen kopen (SDRAM is niet duur tegenwoordig, aannemend dat je systeem met SDRAM werkt).
werkt idd met sd-ram, ik zal het eens even gaan bekijken. Bedankt zover :)

edit: het bewuste reepje is gevonden. Ik verwacht dat alles nu weer goed loopt. Bedankt! :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2003 19:12 ]

Verwijderd

Aangezien dit dus netjes in de FAQ Non-Windows Operating Systems - Update: 13/02 staat kan deze wel dicht. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.