Toon posts:

[php] Onderscheiden van Gif en Animated Gif

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste mense,

Het probleem is als volgt,
Ik heb een upload script voor plaatjes die daarna bewerkt kunnen worden met imagemagick. imagemagick kan alle soorten plaatjes aan behalve animated gifs

dus animated gifs mogen niet geupload worden maar gewone gifs wel
hoe kan ik nu zien of het plaatje wat je upload een gif is of een animated gif

want op extensie kan je namelijk niet checken want is beide gif en de animated gif komt ook door de mimecheck heen want gif heeft de zelfde mimetype als animated en aan de rest van de post data heb je ook niet veel

met post data bedoel ik alle data wat meegestuurd word met $HTTP_POST_FILES['bestand']['type'];

of word er wat anders meegestuurd waar je het verschil mee kan onderscheiden ?

Verwijderd

Je zou de image wel kunnen laten uploaden, onderwijl laat je de klant wachten terwijl imagemagik checkt of het een animated gif is. Ik weet alleen niet of imagemagik gif-info uit kan poepen.

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

Ik denk dat je in de bestanden moet kijken en daarvoor zal je dus de specificaties van animated gifs moeten doornemen.

Today's subliminal thought is:

Verwijderd

Topicstarter
jah het probleem is image magick ziet verschil ook niet ;)
die gaat hem gewoon resizen en dan komt er een ontzettend brak plaatje uit
omdat het een animated gif was

Verwijderd

Wat kan ik mij bij image magick voorstellen?
Waar is dat te downloaden enzovoort?
is het geschreven in PHP :D

• Roel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-08 07:47

Roel

screen -x addict

Verwijderd schreef op 11 April 2003 @ 09:53:
Wat kan ik mij bij image magick voorstellen?
Waar is dat te downloaden enzovoort?
is het geschreven in PHP :D
Dit:
ImageMagick (TM) is a package for the automated and interative manipulation of images. It supports the display and interactive manipulation of images when used with the X Window System. Although the software is copyrighted by ImageMagick Studio, it is available for free and can be redistributed without fee. ImageMagick may be used as a component of both open source and proprietary applications. ImageMagick compiles and runs under Unix, Linux, Windows '95 and later, Apple MacOS, and Compaq VMS. Binary packages are available for most operating systems. Application programming interfaces (APIs) are provided to support development of image processing applications in the C, C++, and Perl languages.
Met andere woorden: Een gaaf stukje software dat een hoop plaatjes kan converteren :)
Het is dus gewoon een C of C++ progje, maar je kunt het natuurlijk wel in php aanroepen.

Resistance is futile (If < 1 Ohm)

Verwijderd

Topicstarter
jah image magick roep ik gewoon aan met exec in php
je kan er echt van alles mee resizen spiegelen bijsnijden enzovoort

en is er voor linux en windows

maar ondersteunt alleen geen animated gif dan krijg je rare zwarte plaatjes wat eigenlijk ook wel logisch is want die zijn niet echt bij te knippen en dergelijke

maar die moeten met het upload script dus tegen gehouden worden staat dus helemaal los van image magick want de bedoeling is dat je eerst een plaatje upload en als die geupload is op de knop bewerk drukt om hem te bewerken met imagemagick dus hij moet met uploaden alherkent worden en dan error weer geven van type word niet ondersteunt

maar de mime type en zut is zelfde als gif dus daar kan ik niet op checken :S

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
misschien kan je hem omzetten naar een jpg zonder compressie en daarna weer terug zetten als gif bestandje?.

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

• chris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03-2022
als je hier klikt is de eerste volgens mij meteen raak. Kwestie van goed zoeken in ieder geval.

Verwijderd

Topicstarter
jah dat heb ik ook gedaan maar wat je zegt is een paar opties die van image magick die wel werken met animated gifs zoals resizen maar het bijsnijden "het choppe" niet en spiegelen en dergelijke ook niet maar dat hoeft ook helemaal niet want gaat om het bewerken van foto's en die zijn niet animated dus de optie om ze te uploaden moet er gewoon uit

imagemagick is het probleem niet maar het onderscheiden ervan met het uploaden van het plaatje

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Verwijderd schreef op 11 April 2003 @ 13:17:
imagemagick is het probleem niet maar het onderscheiden ervan met het uploaden van het plaatje
Wat loop je nou te miepen :?

Hier staat de oplossing al kwestie van een programmaatje maken die de eerste tig bytes inleest van de gif, en je daarna verteld of het een animated of een stilstaand beeldje is..

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Topicstarter
waar staat de oplossing dan dat is gewoon link naar deze topic :?

en php draait op een linux server en daar weet ik zo niet ff een progje voor te schrijven
en als je file gaat uitlezen met een script ofzo staat er
GIF89a””÷ € € €€ €€ € €€€€€ÀÀÀÿ ÿ ÿÿ ÿÿ ÿ ÿÿÿÿÿ
en die GIF89a staat er zowel bij een animated gif als bij een normale gif

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Verwijderd schreef op 11 april 2003 @ 14:20:
waar staat de oplossing dan dat is gewoon link naar deze topic :?
Tipje: Als iets onderstreept is , is het meestal een link naar een behulpzame webpage... :/

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Annie heeft een link gegeven waardoor je je oplossing kan maken. Gebruik die link!

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Verwijderd

Topicstarter
jah dat heb ik ook al lang gedaan maar kom geen steek verder
ben een manier aan het zoeken om die specs uit lezen uit die gif files maar dat wil dus voor geen meter lukke

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Fortex:
jah dat heb ik ook al lang gedaan maar kom geen steek verder
ben een manier aan het zoeken om die specs uit lezen uit die gif files maar dat wil dus voor geen meter lukke
Da's dan heel vervelend voor je, maar als jij geen gerichte informatie geeft over wat wel en wat niet lukt, kunnen we je ook niet helpen natuurlijk :/

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Hier heb je alle links die je nodig hebt om een file in te lezen en dus de specs van je gif kan vinden.

fopen, fread, fclose.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.