Toon posts:

msi kt4 ultra met ati radeon

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey,

ik heb een probleem met mijn videokaart, ( een ati radeon 9700 pro van club 3d ) en mijn moederbord ( msi kt4 ultra 1.0 ).

ik had een oude kaart, geforce 4 mx 440 die werkte ook niet correct todat ik agp drivers had geinstalleerd voor me'n moederbord, daarna draaide hij op mijn systeem :

xp 2200 @ 1.85
PC 2100 512 mb DDR
geforce 4 mx 440 non overklokt

6154 3dmark 2001 punten

ik speel veel medal of honor, en daar zag je het verschil goed in, met agp2x neem ik ff aan omdat ik 4x moest installeren, had ik 60 fps en met die drivers 150 fps.
met het intro filmpje ging m'n fps van 50 naar 120 dus dat is een hele vooruitgang.

nu ik die ati radeon 9700 pro heb, heb ik het probleem weer, alleen heb ik nu de drivers al geinstalleerd en werkt het nog niet, ik haal weer lage framerate iets van 80 in de intro van mohaa en 150 in mohaa zelf terwijl dit 300 moet zijn.

als ik nu de benchmark 2001 draai dan haal ik 12888 punten, ik weet niet of dit hoog of laag is, maar m'n 3dmark 2003 is wel fout, ik haal daar 4500 punten.

mijn vraag : weet iemand of dit weer hetzelfde agp probleem is of dat mijn kaart niet goed werkt.

ik heb al een bios update gedaan, geen effect, ik heb het stroom kabeltje van de kaart nagekeken, zat er goed in.

in de drivers staat niks van agp aangegeven raar dus :S

bvd

Verwijderd

maar m'n 3dmark 2003 is wel fout, ik haal daar 4500 punten.
Das toch een hele goede score? Ik haal dat met m'n Radeon overgeclockt nog net. Maar het is een hartstikke normale score voor een pro.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

PMG > VB

Verwijderd

JA, ik heb precies zelfde probleem gehad, van alles geprobeert, geen resultaat. bleek dat geen goede combo was met de kaart wat ik nu heb. gigabyte ati readon 9700 pro in msi kt4 ultra rev1.0 . ik heb hiervoor maanden op zoek geweest naar oplossing.. van alles gekloot. ik heb dan maar andere board gekocht, en ALLE BULLSHIT verholpen.. kheb nou 15000 in 3dmark01SE. en eerst iets van 12.000 ja. die scores van 03 weet ik nie tmeer. maargoed, verder kan je ook nie tzo lekker occen met die board.

trouwens.. toen ik die msi board had.. had ik maaaanden lang problemen.. en board die ik nu heb.. asus a7n8x deluxe, omgewisselt.. IN 1 KEER alle problemen weg.

en ik heb ook zo'n topic als jij geopend.. 2 keer slotjes gehad.. zomaar.. echt a so.. maargoed. ze konden toch al niet verder helpen.

wat had ik een nachtmerrie met die klote mobo

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2003 18:10 ]

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
kun je ook je agp in de bios instellen op 4x? misschien helpt dat...

en natuurlijk de nieuwste drivers van via (4in1) en ati (cat 3.2) proberen.

/edit: als ik phrozorz zo lees kon het wel eens wat moeilijker worden...
succes!

[ Voor 27% gewijzigd door Puppetmaster op 10-04-2003 18:06 ]

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Verwijderd

dat 4x agp shit werkt niet, en ook niet met die nieuwste drivers, dat heb ik zelf ook geprobeert. werkt geen ruk

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:12
Is 150 FPS in het spel niet méér dan zat :?
Tussen 150 en 300 FPS zie je gegarandeerd geen verschil hoor. Zeker niet als je monitor niet hoger gaat dan 150 Hz. In spellen als Quake 3 wil ik nog geloven dat je met een framerate hoger dan 150 een voordeel eruit kan halen, maar MoHAA is niet zo'n snelheid gericht spel dus daar heb je er niks aan.
En voor de rest is je 3D Mark 2001 score wel redelijk en je 3D Mark 2003 gewoon goed hoor. Er zijn maar weinig mensen die met hetzelfde systeem hoger halen :)

The devil is in the details.

Verwijderd

neemaar, dat dacht ik ook eerst.. maar later dacht ik.. MOOI NIET, want ik wil krijgen waar ik voor betaal...... je denkt het nu zo.. maar over half jaar ofzo.. komt der doomm 3 uit.. en blijkt dat je systeem nie haalt.. en je wilt toch natuurlijk krijgen waar je voor betaal, nietwaar???(en wat zeker het zal halen met als alles naar behoren werkt..)

en ik haalde ook eerst zo'n 150 fps.. met die msi.. maar nu andere board..en nu meer dan 300. das juist waar ik voor dok....

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2003 18:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Puppetmaster schreef op 10 april 2003 @ 18:03:
kun je ook je agp in de bios instellen op 4x? misschien helpt dat...

en natuurlijk de nieuwste drivers van via (4in1) en ati (cat 3.2) proberen.

/edit: als ik phrozorz zo lees kon het wel eens wat moeilijker worden...
succes!
zja, ik heb dat ook geprobeerd, maar het staat vast, met me geforce kon ik dat mooi instellen 1x 2x 4x , nu staat er auto, ik kan het nergens terug halen, over 2 weken heb ik geld iemand een goed advies voor een ander mobo, heb 300 euro te besteden

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 April 2003 @ 19:37:
neemaar, dat dacht ik ook eerst.. maar later dacht ik.. MOOI NIET, want ik wil krijgen waar ik voor betaald...... je denkt het nu zo.. maar over half jaar ofzo.. komt der doomm 3 uit.. en blijkt dat je systeem nie haalt.. en je wilt toch natuurlijk krijgen waar je voor betaal, nietwaar???(en wat zeker het zal halen met als alles naar behoren werkt..)

en ik haalde ook eerst zo'n 150 fps.. met die msi.. maar nu andere board..en nu meer dan 300. das juist waar ik voor dok....
helemaal mee eens, ik haal NU liever 300 fps dat het meteen goed is, heb gister 400 euro gedokt terwijl ik beter me geforce mx 440 had kunnen houden, je betaald voor iets wat veel heel veel geld kost als je standard vakkenvuller bent _/-\o_ en dan wil je cker ook waar voor je geld !

ow en PhroZ0rz, thnx voor je reactie man, je snapt me :D

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2003 00:13 ]

Verwijderd

psies, we begrijpen elkaar, kwil niet je mobo afkraken ofzo, maar had me helaas echt nachtmerrie bezorgt, komt door die VIA chipset. gaat gewoon niet lekker met me readon 9700 pro en die bord blijkbaar. maargoed, kzit nu genieten met me nieuwe mobo. btw, ga je ook voor occing, hiermee kan die msi board niet zo erg goed overweg. its maar dat je het weet.

trouwens, me advies is om een ASUS a7N8x te nemen, en deluxe versie geniet je alleen maar van extraatjes, zoals 2 netwerkuitgang in die board. en vooral voor occing gaat ie helemaal lekker. kheb em nu op 12.5 x 166 = 2086 mhz (amd xp 2600. orgineel is ut 2400) 37 stressed met luchtkoeling. kga em nog hoger krikken, maa rik denk na 2800 wel lekkere waterkoeling ga nemen. die roelt helemaal. en nog geen obstakel of iets kloterigs gezien met die mobo.

/edit

o ja, die mobo kost iets van 160 doekoes nu geloof ik. dus heb je nog berg poen over. en als je wilt verdiepen in occing, ander geheugen misschien?welke heb je eigenlijk?

/edit

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2003 18:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb pc 2100 512 mb, mijn proc verleent zich ook niet om te overklokken, een tbred, weet niet prcies wat voor iets, kreeg hem neit erg stabiel over de 2 gig, maar die asus, nforce 2 toch, had ik ook al op het oog

Verwijderd

MSI= kut;) had ook altijd fps probs, ook met gf3!:) dus het is niet allen radeon 9x00 , nu heb ik een mobo van Gigabyte en heb ik 50 fps meer, msi no way sate:) alleenmaar probs mem instalere crash , cpu instalere=crash video verwissele = crash:)

tip als je geld over heb DUMP dat msi bord;)

/edit :)) frustratie post ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2003 11:06 ]

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:24
Mijn MSI is anders perfect hoor !! (Ja ja, ik neem een nieuwe maar dat komt omdat ik de P4 3,06GHz ga nemen).

Welke revisie was je Radeon ook al weer :?

BTW IK heb een topic geopend voor deze mobo, voortaan gelieve daar te plaatsten ;)

[ Voor 22% gewijzigd door XoReP op 12-04-2003 11:47 ]

Pagina: 1