• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
We hebben in ons studentenhuis een netwerk liggen met een centrale. Zo zijn er 4 groepen. Maar aan elke groep, hangen 3 telefoons. Als Pietje nu belt op groep 1, kan Jantje hem niet horen op groep 2,3 of 4 (logisch). Maar wel als hij een ander toestel van groep 1 pakt (bv op zijn kamer).

Nu heb ik met de search wel een mogelijkheid gevonden om met een ledje oid te laten zien dat de lijn bezet is. Maar niet dat je dmv 1 of andere schakeling bij gebruik van 1 toestel de andere uitschakelt.

Omdat we analoog zijn (Is ISDN, centrale zet het om in analoog), gebruiken we in feite maar 2 vd 4 kabeltjes. Misschien een optie met de 2 overgebleven kabels?

==
hoi

• Treenaks
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:39
Gewoon zorgen dat op het moment dat je een LEDje zou laten branden je een relaisje ontkoppelt zodat als je de telefoon oppakt je een "dode lijn" krijgt?

Dan ben je ook bij sommige telefoons het geheugen kwijt (stroom er vanaf), maar je kan niet meer afgeluisterd worden.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
En een grotere centrale met meer poorten ? Zodat je nog wel met groepen kan werken maar dat iedereen z`n eigenlijn heeft (intern dan)

De Tiptel 810 / 811 kan dat heb ik zelf ook kunnen 8 toestellen aan.

• Eusebius
  • Niet online
Ja, hebben 'ze' net een nwe ISDN centrale aangeschaft. Goede optie, maar dat gaat niet lukken (tenzij iemand geld wil doneren :) )

OPtie om ipv ledje een relais te laten schakelen, was ook al een overweging. Maar hoe haal ik de stroom eraf? Zou ik dan bij elk kastje het volgende moeten doen?

--------0----R------------0 > Draadje phonenr1
..........|......|
['Led' schakeling]
..........|......|
--------0----R------------0

Waarbij 0 de aansluitingen zijn
Waarbij R Relais contacten zijn.
Maar dan moet ik voor elke aansluiting een aparte lijn aanleggen? Of nee, bij bezet staat er toch spanning op? 30Volt ofzo? Naja, dat wordt meten.

[ Voor 11% gewijzigd door Eusebius op 10-04-2003 23:10 ]

==
hoi

Verwijderd

Hebben ze bij de bouwmarkt standaard splitertjes voor. Daarmee kun je 2 of 3 toestellen op één lijn (of in jouw geval: 'groep' van de centrale) aansluiten en kunnen de overige toestellen niet meeluisteren...
(weet alleen niet of dat ook met ISDN werkt)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2003 00:06 ]

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-03 00:52

Korakal

Up up up!

Verwijderd schreef op 11 April 2003 @ 00:05:
(weet alleen niet of dat ook met ISDN werkt)
Jawel, want in feite praat je over analoge lijnen (de centrale geeft analoge output).

• Eusebius
  • Niet online
Zag gisteren in een grote MM-keten van [vul-bekend-consumenten-merk-in] een schakelingetje waarbij je 2 of 3 (natuurlijk bij 3: 5 euro duurder) telefoons op 1 lijn kon aansluiten. TOch we l15,= (da's meer dan 30 gulden!!!!)

Beetje duur. Daarom maar kijken of ik niet ergens op Inet een schakelingetje kan vinden en zelf solderen.

==
hoi

Pagina: 1