Toon posts:

Vast ip veranderd toch

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vast ip adres bij TCP/IP instellingen toegewezen.
Het volgende heb ik ingevuld.

IP: 62.234.10.xx
Subnetmask: 255.255.255
Standaard Gateway: 192.168.1.1
Voorkeurd DNS: 194.134.5.5
Alternatieve DNS: 194.134.5.55

Maar toch veranderd het ip adres toch na een keer of 3 opnieuw opstarten. 8)7
Dit controleer ik dan op whatismyip.com

Wat is hier de reden van? Of doe ik iets fout. Verder wijst mijn E-tech router wel alles autom toe.

Alvast bedankt.

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
welk ip stel je in dan?

want je internet ip is wel wat anders dan je netwerk ip

wat voor soort internet heb je?
kabel? adsl?
zit je achter router?

en tiep dit is in in een dos box: 'ipconfig'
DAT is je netwerk ip
je ineternet ip krijg je toegewezen van je provider

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:23

Sick Nick

Drop the top!

je router krijgt een ip adres, je eigen pc hangt niet direct aan het internet.
En sinds wanneer heb je bij wanadoo een vast ip via de kabel?

Verwijderd

Sick Nick schreef op 10 April 2003 @ 17:04:
je router krijgt een ip adres, je eigen pc hangt niet direct aan het internet.
En sinds wanneer heb je bij wanadoo een vast ip via de kabel?
Niet, maar dat wilt ie hahaha....

Verwijderd

Topicstarter
ja dat klopt dat wil ik voor een FTP server, dus ik neem aan dat ik dan niet een intern ip adres moet invullen

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:23

Sick Nick

Drop the top!

als je een steeds wisselend adres hebt zou je kunnen denken aan iets als http://www.dyndns.org/
Dan heb je een domein wat naar je ip wijst, je krijgt dan een stukje software wat je ip doorgeeft aan dyndns. Werkt prima, enige nadeel is die software waar ik persoonlijk een hekel aan heb.

Verwijderd

Uhm cable wanadoo werkt met dynamische ip adressen.. je kan dus geen vast ip adres krijgen ;)

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Sick Nick schreef op 10 April 2003 @ 17:15:
als je een steeds wisselend adres hebt zou je kunnen denken aan iets als http://www.dyndns.org/
Dan heb je een domein wat naar je ip wijst, je krijgt dan een stukje software wat je ip doorgeeft aan dyndns. Werkt prima, enige nadeel is die software waar ik persoonlijk een hekel aan heb.
Die software kan je natuurlijk ontduiken door een oude pc in te zetten als router en deze ook je dyndns naam te laten beheren...zit bijvoorbeeld standaard ingebouwd in Smoothwall...ik geloof dat er ook een hardwarematige router op de markt is die DynDNS ondersteuning heeft.

Maar voor de TS is DynDNS inderdaad de beste oplossing op het moment...maar opzich zou dit niet nodig hoeven zijn, zolang de verbinding maar up blijft (53 dagen hier gescoord met Wanadoo en een linuxdoos), blijft het IP ook gelijk....misschien in die E-Tech de idle timeout uitgooien?

En natuurlijk portmappings aanmaken op de E-tech naar het werkstation, niet het werkstation een ander IP toekennen, dat doet de DHCP server in die E-tech wel :)

[ Voor 8% gewijzigd door MissingDog op 10-04-2003 17:23 ]

• Atmosphere
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-12-2025
Als IP's via DHCP aan jou uitgedeeld worden zal je het aan je provider moeten vragen. De kans is echter behoorlijk klein dat die het voor jou willen wijzigen.
Waar je eens naar zou kunnen kijken is naar je 'node-adres/naam' die van mij is bv iets van node12345.chello.nl

Hier kan je het makkelijkst achter komen dooreven de buitenkant van je router te pingen .. (met ping -a <adres> als ik het goed heb)

-x(Al is de wereld is nog zo klein. Atmosphere vind hem wel fijn)x-; Sys; t-net

Verwijderd

Veranderen alleen de laatste twee/vijf cijfers of je hele IP steeds?

Verwijderd

Je snapt het idee niet echt. Je router heeft een externe en een interne netwerkkaart. De externe krijgt het - dynamische! - IP-adres van Wanadoo. De interne heeft standaard een IP-adres voor thuisnetwerken, bijv. in de 192.168.x.x-reeks. Hij deelt de computers in het interne netwerk een IP in diezelfde reeks uit.
Alle verzoeken van jouw computer - met een 192.168.x.x-adres - worden vertaald, zodat het lijkt dat het van het externe IP-adres van de router komt.

Als je dus naar www.whatismyip.com gaat, geeft die aan wat het externe adres van je router is. Dit adres is niet hetzelfde als het IP-adres van jouw computer.

Je kunt jouw computer niet dat IP-adres geven, omdat hij op het interne netwerk zit. Als je een FTP-server wilt draaien moet je zorgen dat je router verzoeken vanaf buitenaf naar jouw computer - met een intern-IP-adres - worden verwezen.

Zie hiervoor: Het Grote Poortmappingsverhaal

Het gaat er even om dat je ziet dat het IP-adres van je computer niet hetzelfde is als die van je router!
Pagina: 1