Toon posts:

PC bevriest steeds na 5minuten

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb al een tijdje een PC die altijd bevriest, wat je ook doet je gaat internetten, hij bevriest gewoon met alles ook als je niks doet.
met bevriezen bedoel ik dan dat alles vast zit en dat alleen de harde reset nog werkt.

het is een Aopen Bord AX34
466MHZ
128MB
2netwerkaartjes 1x3com 1xkeer realtek.
PCI videokaartje ati gevalletje oud ding

ik heb elk OS al geprobeert
win98,win98se,winme,winxp,win2kpro, enz
nu staat er win2k Advance-Server op :+

Weet iemand wat het kan zijn?

er zit een beetj haast bij :o

wat ik al heb gedaan
alles er uit alleen vga blijft vast lopen, ander geheugen mocht ook niet baten tig keer de bios gerest en zo en maar testen underclocken, Bios updates enz.

update:
Temp CPU 33graden
mobo 29 graden

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2003 17:02 ]

Verwijderd

Heb je een andere pc waar je je videokaart eens in kunt proberen? Of je mobo/cpu? Klinkt alsof er iets niet goed werkt en daardoor vastloopt.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2003 17:07 ]

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-08 22:20

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Wat is je geluidskaart?

Als het een Aureal Vortex is is dat de oorzaak...

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Verwijderd

Topicstarter
Scatman_II schreef op 10 April 2003 @ 17:10:
Wat is je geluidskaart?

Als het een Aureal Vortex is is dat de oorzaak...
er zit normaal zon ding onboard die heb ik via de jumpers uit gezet, ik wil op de server geen sound kaart,

Die videokaart heb ik in meerdere PCs getest en werkt perfect netzo als alle andere hardware alleen de mobo/cpu/voeding heb ik niet in andere Pcs getest, als hij zo weer vast loopt ga ik er een andere voeding in zetten...

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:19
Je hebt al best veel geprobeerd, maar ik denk dat het een hardware conflict is. Hij loopt ook vast als alles eruit is en alleen je videokaart erin zit. Dan kan het dus zijn dat je videokaart niet overweg kan je moederbord (of andersom :P). Probeer eens een andere videokaart in die PC.

The devil is in the details.

Verwijderd

memtest al gedraaid? Ik heb hetzelfde probleem gehad. 1 keer bleek het het geheugen te zijn en 1 keer mijn processor. Dat was een Athlon 950 Mhz alleen deed die het niet op 9,5x100 (vastlopers) maar wel op 10x100 (geen enkel probleem 8)7

Verwijderd

Heb je al voltages gemeten ?

(met multimeter: 3V, 5V, 12V - en als het even kan ook CPU I/O - Core - de laatste 2 eventueel door software/bios)

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Hmmm, ik zou als ik jou was eens een nieuwe voeding proberen. Het is, op de gok, een celeron van 3,5 tot 4 jaar oud. Als er een no-name voeding in zit, die een groot gedeelte van de tijd 24/7 gedraait heeft, dan is het ding op.

(2 jaar geleden een soortgelijk probleem opgelost, voeding van een PII 333, die 3 jaar lang continu gedraaid had, zat een dikke bruine laag stof in van een halve centimeter dik. De bewuste PC kon de helft van de tijd niet meer posten.)

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Verwijderd

Windows XP probleem misschien?

er was al eens een topic over. moet je maar ff in de search zoeken.

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

Is je netwerkkaart wel goed geïnstalleerd/geconfigureerd ?
Als dat niet zo is, kun je inderdaad niet internetten.

eagle

Verwijderd

Yep, wat Brothar al zegt, die 2 netwerkkaarten kunnen in de weg zitten. 3Com is soms wat 'hebberig'.

• InZane
  • Laatst online: 12:34
Toevallig al een keer helemaal kaal proberen te starten??

Gewoon minimaal geheugen en alleen videokaart erin en dan kijken wat ie doet.

't klinkt in elk geval als een hardwareprobleem, dus 10 verschillen OS'en proberen heeft dan niet echt veel zin.

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Hij heeft toch al alles eruit gehad, en toen bleef het probleem? Dus hoe kan het nou aan de netwerkkaarten liggen dan?

Als het niet de voeding is, is het grote kans dat het je mobo is...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• InZane
  • Laatst online: 12:34
Moartn schreef op 10 april 2003 @ 17:51:
Hij heeft toch al alles eruit gehad, en toen bleef het probleem?
Shit je hebt gelijk.. heb ik niet goed gelezen dus |:(

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit graag lezen eer je een topic opent, check met name de troubleshooter. Dit topic loopt toch op niks uit, slotje dus :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.