Toon posts:

SVGA->S-VHS converter???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand toevallig of het mogelijk is een VGA signaal om te zetten naar S-VHS, zodat ik m'n computer aan kan sluiten op m'n TV.

Ik ben namelijk helaas in het bezit van een GeForce2MX zonder TV-Uit:'(.

Als iemand een schema'tje heeft voor zo'n apparaatje. Dan houd ik me aanbevolen...*D

Stuur maar naar me mail

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:42
Kijk anders ff op de HCC-dgn. Ik weet dat Trust zo'n ding heeft. Wel waardeloze kwaliteit, maar er zullen ongetwijfeld andere merken zijn met zo'n zelfde soort kastje om je VGA naar TV signaal om te zetten...

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Vanaf 100 piek zijn er converters te koop, kijk eens in het assortiment van Trust maar ik geloof als je effe een Vobis binnen loopt dat er zo met 1 naar huis kan.
De kwaliteit is soms bedroevend, als je goede kwaliteit wilt dan moet je fl. 500+ gaam rekenen.

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-08 16:26
Het is wel mogelijk om via een stukje zelfgemaakte hardware een vga -> tv converter te maken, alleen word het moeilijk aangezien je een 50 Hz vga signaal moet hebben. Niet alle kaarten kunnen dit/of er is geen software voor.

De makkelijkste oplossing is gewoon een VGA -> TV converter. Ik zelf heb de Trust Televiewer <a href="http://www.trust.nl/products/frame-product.htm?artnr=11672">Kijk hier</a>

Deze bied zelf een RGB via Scart*D, wat nog een beter beeld geeft dan s-video (niet te verwarren met s-vhs, wat een verbeterde vhs is).

Ik heb hem gekost bij Media Markt in Rotterdam voor f 150,-. Waarschijnlijk kan je hem bij de HCC voor minder krijgen.

Ik vind de kwaliteit van het product erg goed voor die prijs.

Coïtus ergo sum