Toon posts:

[W2k Server] vaag VGA probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn specs:

* Abit KG7
* XP 1700+@1617
* Leadtek GeForce2 Ti
* ...

Ik heb Win2000 Server op m'n systeem staan en met deze configuratie draaide het tot nu toe zeer stabiel. Sinds gisteren zijn er problemen beginnen opduiken... ALs ik m'n systeem reboot, dan blijft m'n systeem hangen en zie ik sneeuw en strepen op m'n scherm (na enkele seconden valt m'n monitor gewoon in stand-by). Dit gebeurt op het moment dat normaal het "Starting Windows, preparing network connections, login prompt" op het scherm zouden moeten verschijnen (en ook de VGA drivers geladen worden, veronderstel ik).

Als ik in veilige modus ben staat er "No drivers are installed for this device." bij m'n VGA kaart in de device manager. Als ik de VGA kaart uninstall, kan ik wel normaal booten. Laatste NVidia drivers erop geknalt, rebooten... zelfde probleem.

Lijkt me toch een vaag probleem omdat dit tothiertoe altijd probleemloos heeft gewerkt. Misschien m'n VGA kaart dood?

Heb al op het forum gezocht, maar geen bruikbaar antwoord. Kan iemand mij hiermee verder helpen?

Alvast bedankt!

Verwijderd

Hi, heb je toevallig PCAnywhere geinstalleerd staan ?

daar kan je videokaart ook van in de war raken..

kijk dan bij Anywhere onder tools/options videomode: die moet op accelerator enabled staan.

suc6

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 april 2003 @ 17:14:
Hi, heb je toevallig PCAnywhere geinstalleerd staan ?

daar kan je videokaart ook van in de war raken..

kijk dan bij Anywhere onder tools/options videomode: die moet op accelerator enabled staan.

suc6
Nope, geen PCAnywhere geïnstalleerd. De VGA kaart is overigens niet dood, want ze werkt perfect met andere systemen.