Gaat MS Access verdwijnen?

Pagina: 1
Acties:
  • 386 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dielie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-05 18:40
Ik heb een gerucht gehoord dat Microsoft afscheid gaat nemen van Access, en er een nieuw product voor in de markt gaat zetten (Olap tool).

Wat is hier van waar? Op welke termijn dan?

Search en Google bieden geen (of veel teveel) soelaas... :|

edit:
typo in de topic titel...

[ Voor 8% gewijzigd door Dielie op 10-04-2003 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
bron? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Laatst online: 14:20

Sick Nick

Drop the top!

Access zit in ieder geval ook in office 2003 dus lijkt me niet dat ze het op de zeer korte termijn vaarwel zullen zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weppe
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
hmz lijkt me sterk, acces is zo'n fijn proggie :)
maar t zou kunnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28138

verwijnen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:21

IceStorm

This place is GoT-like!!!

'd' toegevoegd.

Lijkt me sterk dat ze Access weggooien, het is te bekend en het werkt prima (jaja, tot op bepaald hoogte natuurlijk, maar het doet waarvoor het gemaakt is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald_stage
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-05 23:11

Ronald_stage

wat kan je hier nog zeggen

weppe schreef op 10 April 2003 @ 16:34:
acces is zo'n fijn proggie :)
Damn - Acces is echt een van de meest crappie tools die MS ooit heeft uitgebracht...

Als je echt werk moet doen met een "database" dan wil je geen acces

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dielie
Nou, Visual Studio .Net bevat geen Access of FoxPro meer, en dus zou het niet meer passen in de lange termijn strategie van MS. Aldus een IT minded collega...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24404

Dielie schreef op 10 April 2003 @ 16:40:
Nou, Visual Studio .Net bevat geen Access of FoxPro meer, en dus zou het niet meer passen in de lange termijn strategie van MS. Aldus een IT minded collega...
Access is nooit een onderdeel van Visual Studio geweest, dus dat is een onzin redernatie. Foxpro is wel verdwenen.

MS legt wel steeds vaker de nadruk op MSDE i.p.v. Access, maar dan alleen bij ontwikkelaars. Lijkt me niet dat ze snel Access gaan verlaten gezien de grote hoeveelheid gebruikers ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:12

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Dielie schreef op 10 April 2003 @ 16:40:
Nou, Visual Studio .Net bevat geen Access of FoxPro meer...
Dus :? In de "oude" visual studio zat ook geen Access hoor!

edit:

Damn you HPE ;)

[ Voor 11% gewijzigd door RobIII op 10-04-2003 16:44 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:21

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ronald_stage schreef op 10 april 2003 @ 16:38:
Damn - Acces is echt een van de meest crappie tools die MS ooit heeft uitgebracht...
Als je echt werk moet doen met een "database" dan wil je geen acces
Onzin, Access werkt prima. Nee je moet er geen database mee willen maken die ranzig groot is maar voor huis tuin en keuken werk is het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13610

IceStorm schreef op 10 April 2003 @ 16:46:
[...]

Onzin, Access werkt prima. Nee je moet er geen database mee willen maken die ranzig groot is maar voor huis tuin en keuken werk is het prima.
ook is het niet echt goed met meerdere gebruikers, we hebben hier op school een keer een test tentamen afgelegdmet een access database als backend, 80 man in totaal, database ging bij 20 al op z'n bek.

2e poging met sql als een zonnetje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoeKk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-05 14:35
Anoniem: 13610 schreef op 10 april 2003 @ 16:49:
[...]

ook is het niet echt goed met meerdere gebruikers, we hebben hier op school een keer een test tentamen afgelegdmet een access database als backend, 80 man in totaal, database ging bij 20 al op z'n bek.

Mja, als de maker het advies van MS had gelezen wanneer je Access kan gebruiken of wanneer je MSSQL moet gaan gebruiken had je dat probleem niet gehad ;).

Maar tot ongeveer 10 users (tegelijkertijd) kan je best access gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dielie
Okay, ik weet voldoende, want niemand bevestigt dat gerucht. Integendeel ;)

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gill
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-12-2024

gill

Love my lindsey...

Misschien verwar je het met het nieuwe bestandssyteem dat MS gaat toepassen in volgende versies van Windows?

Visit my new Blog!
www.Snowball.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15006

Dielie schreef op 10 april 2003 @ 16:33:
Ik heb een gerucht gehoord dat Microsoft afscheid gaat nemen van Access, en er een nieuw product voor in de markt gaat zetten (Olap tool).
Ik vind de vergelijking tussen een database applicatie en een massa-informatie analyse applicatie (OLAP) een beetje vreemd. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dielie
Vreemd in die zin, dat OLAP tools (Cognos bv) tot nu toe nog uitsluitend op de zakelijke markt zijn gericht en absoluut onbetaalbaar voor kleine organisaties. Ik dacht zelf even aan een database app met olap functionaliteit voor kleinbedrijf en particulieren. Mja, hoe groot zijn de databases van particulieren en hoeveel worden er gebruikt (SQL server, Oracle)?

Eigenlijk heb je wel gelijk Spookster :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32767

Anoniem: 24404 schreef op 10 April 2003 @ 16:43:
[...]

Access is nooit een onderdeel van Visual Studio geweest, dus dat is een onzin redernatie. Foxpro is wel verdwenen.

MS legt wel steeds vaker de nadruk op MSDE i.p.v. Access, maar dan alleen bij ontwikkelaars. Lijkt me niet dat ze snel Access gaan verlaten gezien de grote hoeveelheid gebruikers ervan.
1. FoxPro met .net ondersteuning is onlangs uitgekomen
2. Access blijft gewoon onderdeel van Office. (DENK TOCH NA!!!!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiaX
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Anoniem: 13610 schreef op 10 april 2003 @ 16:49:
[...]

access is ook niet echt gemaakt om er met veel(lees: meer dan 10 ofzo) gebruikers in te werken
Pagina: 1