Toon posts:

Knoppix 3.2 Beta en partities

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Knoppix 3.2 Beta en ik wil deze op de hardeschijf installeren. Tijdens de installatie ken je makkelijk partities maken , maar wat voor partitie moet ik maken voor Linux Swap en wat voor partitie voor Linux zelf?

Is dit goed?

Primaire partitie --> Linux Swap
Logische station --> Linux

Of kan ik het beste anders doen?

• robertobadjo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 08:33
maak een primairde partitie aan en mount die in /boot en de rest zou je eventueel in een logische station kunnen zetten.

Suggesties wat hier te plaatsen

• AkaXakA
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-03 16:12

AkaXakA

Just Kidding...

Hangt er vanaf hoe groot alles is.

Swap = Geheugen x 2 (max 264 geloof ik)
/boot = 24 MB...moet genoeg zijn (zorgt er ook voor dat je nog steeds kan booten als je schijf vol is.
/ (oftewel de rest) = de rest van je ruimte (Min 5 Gig, als je leuke dingen wil gaan doen.)

http://www.akaxaka.tk/ - "Knowledge is power. Power corrupts. Study hard, be evil." - 4 Jaar GoT en nog steeds niet evil: er moet een verband zijn...

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Verwijderd schreef op 10 April 2003 @ 16:33:
Is dit goed?

Primaire partitie --> Linux Swap
Logische station --> Linux
Eerlijk maakt het niets uit of je een primaire of een logische partitie aanmaakt, met beiden kan linux prima overweg. Nadeel van primaire parties is dat je er maar 4 hebt :P

Je moet gewoon 2 partities aanmaken, eentje van 700+ MB (Voor de data), waarschijnlijk heb je al aan 1 gig zat. En een swappartitie van tenminste 128 MB, mocht je zelf meer intern geheugen hebben als 128 MB, dan zou ik als swappartitie de grootte van je intern geheugen aanhouden.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Dit is een vraag die wel vaker in NOS voorbij is gekomen. Bovendien mis ik in de topicstart wat er nou precies vooraf geprobeerd en gezocht is. Ik vermoed dat daar nog wel wat aan schort. Lees NOS policy - updated 01/04/03 maar eens door. :)

Dit topic is gesloten.