Kun je meer data halen uit een bestand dan windows laatzien?

Pagina: 1
Acties:

• Ed.
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09-2022
Ik heb hier een aantal bestanden liggen waarvan ik wil weten wanneer ze gemaakt zijn, en dan ook echt wanneer het bestand voor 't eerst aangemaakt is. Het gaat om een rechtszaak waarbij ik moet kunnen aantonen dat een aantal bestanden al in 1996 door ons gemaakt zijn.

Het probleem is dus nu dat ik die bestanden later tientallen keren heb aangepast, hergebruikt en soms een nieuwe naam heb gegeven. Op de cd staat dat 't bestand uit april 98 komt, want nutteloos bewijsmateriaal is omdat het alleen nuttig is als ik kan aantonen dat ze al in 96 door ons gemaakt zijn.

Bestaat er software die mij meer info over de verschillende data kan laten zien? Dat windows property schermpje bied me helaas niet genoeg (goede) informatie.

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Tja, ik denk niet dat je het bikkelhard waar kan maken, als ik m'n datum even 10 jaar terug zet, en een filetje aanmaak, staat daar ook 10 jaar terug.

• Gwannoes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-07 21:17

Gwannoes

Solderen moet je leren

Hoe laat hij het zien in de dos-box?? Ik dacht dat het vroeger met goeie ouwe DOS anders was...

Hmmz, hier komt dus m'n sig

• stamp
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Dit is zo simpel te faken dat ik niet denk dat dit ooit rechtsgeldig zal zijn

denk dat je het meer in de richting van getuigen moet zoeken

[ Voor 30% gewijzigd door stamp op 10-04-2003 16:36 ]

Then we ate some mescaline and went swimming - Hunter S. Thompson.

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-09 12:10

CAP-Team

XBL: CAPTeam

eamelink schreef op 10 April 2003 @ 16:28:
Tja, ik denk niet dat je het bikkelhard waar kan maken, als ik m'n datum even 10 jaar terug zet, en een filetje aanmaak, staat daar ook 10 jaar terug.
inderdaad zelfs als je het bestand uit 1996 terug zou vinden zou ik dit niet als glashard bewijs zien omdat je de systeemdatum vrij eenvoudig op iets anders kunt zetten.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Een beetje offtopic wellicht, maar wel een reactie op de TITEL van deze post: ADS => Alternate Data Streams

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

In principe kennen vrijwel alle bestandssytemen wel een createdate, maar zoals gezegd kan die door iedereen met een redelijk kennisniveau aangepast worden. Als er al 'extra' bewijs aanwezig zou zijn dan zou dat trouwens wel verloren gegaan zijn tijdens het branden naar cd. Een cd maakt namelijk gebruik van een eigen filesysteem, dat zeker geen rare geheime velden bevat. Je enige kans is -denk ik- het terugvinden van een oude versie op een backup ergens.

Professioneel Hyves-weigeraar

• Ed.
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09-2022
Ok, ik heb nog wel een aantal backup cd's liggen, en zal 't daar dan maar mee moeten doen.

[edit]
Trouwens erg interessante info over die ADS

[ Voor 29% gewijzigd door Ed. op 11-04-2003 14:32 ]

Pagina: 1