netwerk okay, maar geen computers

Pagina: 1
Acties:

• Redwood
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09-08 19:03

Redwood

The Truth Is In Here

Topicstarter
Probleem is dus als volgt, mijn netwerk van 15 a 20 pcs werkt perfect, servers draaien goed, geen problemen,
nu gister avond de server offline geweest, verhuizing van ruimte, server aan, alles okay,
enigste vreemde is, als ik naar netwerklokaties ga, en dan zoeken naar computers in werkgroepen, alleen de server er tussen staan. eerst stond hier dus elke pc tussen,
als ik via start-zoeken naar computers zoek, kan ik elke pc vinden, pingen werkt ook uitstekend, maar wil graag alle pcs terug bij netwerklocaties

zie ik iets over het hoofd?? heb dit nog nooit gehad,

btw. alles draait windows XP pro, werkgroepen is goed,

Walk without Rythm, and you won't attract the worm!

Verwijderd

Zo te zien is je Masterbrowser leeg van je server. Hij moet eerst het netwerk scannen op andere PC's die contact met hem, dan zullen deze weer verschijnen in de netwerk omgeving.

• Redwood

Redwood

The Truth Is In Here

Topicstarter
mmm, en hoe laat ik hem dat doen??? de server is btw een toshiba magnia sg20,

Verwijderd

Werkgroep ok ingesteld? Hoe zit het met NetBIOS?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2003 15:53 ]

Verwijderd

Dat gebeurt meestal automatisch...ik weet niet hoe je dat handmatig doet...volgens mij kan dit ook niet :/

Hmm, hij heeft de server toch alleen maar verplaats? Dan lijkt mij dat alles zo blijft als het is kwa instellingen in de server...

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2003 15:54 . Reden: Opmerking extra ]

• Redwood

Redwood

The Truth Is In Here

Topicstarter
JSS, werkgroep dus goed, netbios??? waar stond dat nog maar eens?
zal de server eens herstarten. misschien mocht dat het zijn, had ik nog niet geprobeerd, leek mij onlogisch! keep you informed

Verwijderd

Dat staat bij de netwerk instellingen van de server. Rechtermuis knop op de "Mijn netwerkomgeving" en kies dan de verbinding van het Netwerk en dan Status kiezen. Daar moet het bij staan.

• Redwood

Redwood

The Truth Is In Here

Topicstarter
sorry voor het lastig vallen, server herstart, that did the job., hotmetal bedankt..... masterbrowser tip,

groeten, en een fijne week nog, CIAO

Verwijderd

Agressor schreef op 10 April 2003 @ 16:08:
sorry voor het lastig vallen, server herstart, that did the job., hotmetal bedankt..... masterbrowser tip,

groeten, en een fijne week nog, CIAO
Soms is het leven zo simpel he :) En alles zo logisch :)

In ieder geval gefeliciteerd :P

• Redwood

Redwood

The Truth Is In Here

Topicstarter
hahaha, het leven is simpel, ligt eraan vanaf welke hoek je het bekijkt. ff anders wat JSS, OFFTOPIC hoor, mark knopfler doodgeschoten???? dat gerucht las ik 3 week geleden ofzo, ergens op een duitse site, kan er alleen niets over het vinden

Verwijderd

[off-topic]Hmm, niks over gehoord[/off-topic]

Ach ja... dit probleem heb ik soms met Win98 ook nog wel eens, even een minuut wachten en dan werkt alles weer en ziet ie alles.

Verwijderd

Agressor schreef op 10 April 2003 @ 16:12:
hahaha, het leven is simpel, ligt eraan vanaf welke hoek je het bekijkt. ff anders wat JSS, OFFTOPIC hoor, mark knopfler doodgeschoten???? dat gerucht las ik 3 week geleden ofzo, ergens op een duitse site, kan er alleen niets over het vinden
Nope, motor-ongeluk. Schouder, sleutelbeen en ribben gebroken, maar niets levensbedreigend. Zie ook Fok! :)

Maar Windows kan soms erg raar doen met betrekking tot dit soort instellingen. Er zijn veel mensen die dingen hebben gezien die niet te verklaren zijn :D
Pagina: 1