Xircom + Ghost?

Pagina: 1
Acties:

• WieMie
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Topicstarter
Ik probeer nu al een hele tijd mijn laptop te ghosten... Het enige nare is, dit moet via het netwerk gebeuren.

Gelukkig heb ik hier een Xircom Cardbus Ethernet 10/100 (+modem) liggen, werkt perfect, maar, als een beetje PCMCIA kaart zijnde, niet onder DOS.

Heb de drivers van Xircom gedowned, maar krijg ik keurig te zien dat de kaart niet kan worden gevonden. Nu heb ik gezocht, en niet een duidelijk antwoord kunnen vinden. Wel mensen die HDD's uit laptops halen, of via Win 95 wat proberen...

edit:
Beetje 'onhandige' topictitel... PCMCIA + ghost is wellicht beter :+

[ Voor 9% gewijzigd door WieMie op 10-04-2003 15:38 ]

Verwijderd

Weet je zeker dat het de goede DOS-drivers zijn? Met andere woorden voor jou type?

Als de driver het kaartje niet ziet, kun je het met Ghost helemaal vergeten natuurlijk.

Je gebruikt deze: http://aiedownload.intel....t/3237/eng/xbem_314-1.exe ?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2003 15:54 ]

Verwijderd

Je moet in de Bios van je laptop even de aansturing van je PCMCIA slot op 16 bits zetten.
Dan werkt hij wel onder dos en kan je via ghost een backup maken.

(heb dit zelf ook gedaan maar dan met Powerquest)

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

card services voor desbetreffende laptop/pcmcia chip installeren

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• Sjeng
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-12-2025
Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat het wel mogelijk is. Ik heb zelf met een Toshiba 300CDT met een Xircom CEMM33i en Ghost gespeeld. Het is inmiddels wel al weer even geleden. Het is een behoorlijke klus om de kaart aan de praat te krijgen weet ik nog. Ik zal vanavond/morgen aan het thuisfront even voor je zoeken naar mijn floppy images waarmee ik het toendertijd voor elkaar heb gekregen. Daarmee eventueel na het veranderen van driver moet het dan wel lukken denk ik.

• WieMie
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Topicstarter
Ok, ben er dus achter dat ik een "O2Micro OZ6832/6833 Cardbus Controller" heb... Boeiend, maar nog geen cardservices driver gevonden voor dos :(

PCMCIA kan ik niet instellen in BIOS... De vraag is dus eigenlijk meer hoe krijg ik PCMCIA werkend in DOS... en dan zit ik hier duidelijk in 't verkeerde forum.

[ Voor 27% gewijzigd door WieMie op 10-04-2003 17:48 ]

Verwijderd

WieMie schreef op 10 April 2003 @ 17:48:
Ok, ben er dus achter dat ik een "O2Micro OZ6832/6833 Cardbus Controller" heb... Boeiend, maar nog geen cardservices driver gevonden voor dos :(

PCMCIA kan ik niet instellen in BIOS... De vraag is dus eigenlijk meer hoe krijg ik PCMCIA werkend in DOS... en dan zit ik hier duidelijk in 't verkeerde forum.
Op mijn toshiba laptop moet ik configuration device config op All Devices zetten.
Daarna kan ik PC Card controller mode op Cardbus/16-Bits zetten en werkt mijn Xircon 10/100 cardbus wel onder Dos.
Als je deze op Auto Select laat staan heb je weinig kans hem werkend te krijgen

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Probeer eens een bootdisk van: http://www.nu2.nu/bootdisk/network/
Pagina: 1