en vpn en gamen

Pagina: 1
Acties:

• whocarez
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06-2025
als ik een vpn opzet dan schiet ineens me ping omhoog waardoor het vrijwel onmogelijk word gemaakt om nog een beetje te kunnen gamen.

maak gebruik van win2k (wil naar novel) en heb een sjello lijntje liggen, aan de andere kant identieke situatie

wie weet de oplossing of is deze er gewoon niet.

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
als je geen vpn opzet, gaat het dan wel goed ?

Kan ook aan de ontvangende lijn aan de andere kant liggen dat er geen genoeg bandbreedte is...

• whocarez
ik vermoed dat het aan de andbreedte ligt want het is gewoon standaard kabel via chello, das dus maar 15kb up

eer dat we hier adsl krijgen moeten ze 350 aanmeldingen hebben voor planet(en die wil ik niet)ik wil acces4all en dan een mooie 8mbit lijn en die delen via vpn met 3 andere

en natuurlijk ook nog gewoon kunnen gamen met ee normale ping en niet een van boven de 200

maak trouwens gebruik van extra netwerk kaart voor dmz die tussen de vpn in zit

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

kan het zijn dat als je via vpn ergens inbelt dat de server aanneemt dat dat de default gateway wordt ipv iets anders ?

Iperf

• whocarez
inbellen met kabel, knap. maar dat van de default gataway ga ik eens onderzoeken of het daar aan ligt.
Maar het internet word nou weer niet gedeelt. ieder maakt echt gewoon gebruik van zijn eigen lijn.
Alleen zodra ik verbinding heb met de andere server dan gaat me ping ineens het dak uit.
terwijl inet en andere applicaties die draaien over het web geen problemen hebben.

Maar ik vermoed zelf gewoon dat de 15kb up van chello gewoon veel te weinig is???

• stamp
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
15kb up moet meer als genoeg zijn
Ik vpn soms naar mn broertje met nog 2 andere en hij heeft ook maar 15kb up

onze ping zit zo rond de 75ms

we hebben allemaal mxstream basic

[ Voor 26% gewijzigd door stamp op 15-04-2003 15:58 ]

Then we ate some mescaline and went swimming - Hunter S. Thompson.

• whocarez
en zijn ping?

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

ja logisch dit probleem is makkelijk veroorzaakt, aangezien een game eigenlijk geen ander netwerk verkeer kan hebben (downloads of uploads) vanuit jou netwerk naar buiten toe + gamen dat veroorzaakt je probleem.

de oplossing is wat moeilijker, althans je moet met packet priorities gaan werken. dus.. al je game verkeer en upload/download van een FTP hebben nu allemaal dezelfde prioriteit. met QOS kan je instellen dat gamen de allerhoogste prioriteit heeft en de rest laager. maar dan moet je wel de poorten weten van je game.

makkelijkste oplossing is gewoon niks anders te draaien dan je game :P

Tja vanalles

Pagina: 1