Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CM] Goudvis

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

• Shaflic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-10 11:12
Ik weet niet of dit mag maar ik heb een plan gemaakt voor mijn allereerste casemod. Hier heb ik in paint (photoshop nog ff installeren) een tekening gemaakt. Ik heb alleen een vraag, lijkt de flow van de WC zo goed? Ik bedoel moet de radiator niet bovenaan of de pomp hoger of ziets dergelijks?
Dit is mijn plan:
Afbeeldingslocatie: http://www.il.fontys.nl/~shaflic/plaatjes/goudvis.jpg

Verder wordt er UV in gemonteerd en dus ook UV sensitive ronde IDE kabels en UV-sensitive vloeistof in het water. Dit is de ATX die dus bovenop staat:

Afbeeldingslocatie: http://www.xxlcases.nl/webshop/assets/big/enermaxcs3171l.jpg

Van de micro-AT heb ik geen plaatjes, die is nu nog helemaal kaal (alleen frame). Ik wilde de micro zo gaan aanpassen dat deze perfect bij de enermax past die erop staat.

Zoals jullie kunnen zien wordt dit een flink werkje, ik ben deze week pas met het idee gekomen en ben nu de spullen aan het regelen. Ik weet namelijk nog niet waar precies de aansluitingen zitten van die radiator en pomp en mijn tekening moet dus nog een stuk gedetaileerder worden.

Het blokje wordt een compleet eigen ontwerp. Wel krijgt het een plexiglas plaatje en dan heb ik eigenlijk al een dangerden achtig iets. Maar ik probeer zo origineel mogelijk te blijven met het blok. Waarschijnlijk wordt het dan ook geen vierkant blok (alvast patent aanvragen op ovale blokjes ;) )

Ik hou jullie op de hoogte (als het mag van de adminnetjes) maar alleen de vraag nog: welke hoogten zijn aan te raden voor de WC onderdelen? (welke boven welke onder)

Verwijderd

Lijkt me een hele mooie kast te worden.

en wat je waterflow betreft, volgens mij maakt het niet zo gek veel uit wat waar zit.

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-11 21:53

vehpol

Go Go Gadget!

welke hoogten zijn aan te raden voor de WC onderdelen
Ik neem aan dat je bedoeld welke hoogte voor plaatsing. Je moet hierbij vooral naar de practische kant kijken. Een reservoir bovenin is misschien leuk, maar je kast wordt instabieler (ook al is het misschien niet heel veel) en het is lastiger. Onderin is minstens zo goed. Een (vijver)pomp is toch bedoeld om naar boven te laten spuiten ;)

Je Radiator: Warmte wil naar boven, dus zo ver mogelijk boven is opzich het practischt. Al maakt het waarschijnlijk ook weer niet heel veel uit als je hem aan de zijkant/achterkant maakt. De warmte moet in ieder geval goed weg kunnen en dat is bovenop meestal ook het geval.

Ceci n'est pas une signature!

• Shaflic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-10 11:12
vehpol schreef op 10 April 2003 @ 15:42:
[...]

Ik neem aan dat je bedoeld welke hoogte voor plaatsing. Je moet hierbij vooral naar de practische kant kijken. Een reservoir bovenin is misschien leuk, maar je kast wordt instabieler (ook al is het misschien niet heel veel) en het is lastiger. Onderin is minstens zo goed. Een (vijver)pomp is toch bedoeld om naar boven te laten spuiten ;)

Je Radiator: Warmte wil naar boven, dus zo ver mogelijk boven is opzich het practischt. Al maakt het waarschijnlijk ook weer niet heel veel uit als je hem aan de zijkant/achterkant maakt. De warmte moet in ieder geval goed weg kunnen en dat is bovenop meestal ook het geval.
Hmm ja klopt, ik dacht dus ook warmte stijgt op, maar juist daarom onderin plaatsen want daar is de kast het koelste :D het is maar net hoe je het bekijkt. Het maakt in principe niet zoveel meer uit als het bovenin iets warmer wordt, ik heb zowieso bovenin een soort rooster. Het maakt niet meer zoveel uit omdat het toch water gekoeld wordt en als het luchtgekoeld wordt maakt het wel uit als de ruimte warm is want dan wordt warme lucht gebruikt. Hmm, de radiator bovenop de kast is eigenlijk het beste lijkt alleen is de minikast onderin een beetje licht en met die radiator is deze een stukje stabieler. Toch denk ik eraan een gewichtje onderin die kast te gooien voor evenwicht.
Het reservoir geeft overigens ook veel stevigheid zoals je al zei.

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Zo te zien heb je hier geen toestemming voor gehad. Lees Casemods in Progress maar eens door :)

Dit topic is gesloten.