Website Php/mysql

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

• blaatpaal
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-07-2025
Hallo,

ik maak een website voor PW-Service
mijn doel is hierbij, dat de klanten hun gegevens kunnen opvragen, deze klanten hebben per maand heel wat opdrachten opgegeven en soms weten ze zelf niet meer hoeveel en wanneer ze die opdrachten hebben gegeven

PW-Service heeft een extra dienst bij het standaard bedrijf dat is dus de website waar de klant(en) de status van van hun eigen opdrachten kunnen opvragen

tevens moet er een een opdracht worden ingevoerd, en automatisch verwerkt worden.

in de database moet kunnen worden gezet via "form"

welk bedrijf geeft de opdracht
wie heeft de opdracht aangenomen
wie reed er
hoelang is het pakket onderweg geweest
hoeveel kilometers zijn er gereden
welke prijs

ik ben vrijwel een "leek" op het php/mysql gebied

ik heb wel al een website gemaakt en daarvan werkt contact,login al
maar de login werkt standaard met sessies

?> session start () ?>

http://www.parwebworks.net/subbie/website/
dit is wat ik voorlopig heb gemaakt

heeft iemand tips, misschien toevoegingen of ideetjes.?

subzero

(--=) Peace For Everybody (=--)

Verwijderd

Uuh.... welke tips wil je horen? En zorg vooor goede HTML! Als ik bijvoorbeeld kijk bij login.htm zie ik dat de HTML niet echt super is.

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2003 15:31 ]

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 13:19

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

wat is nou specifiek je vraag? Wat heb je al (en dan bedoel ik niet dat linkje van je website, maar meer de opzet van je code enzo), wat gaat er niet goed, waarom niet, etc. ?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• blaatpaal
hoe kan ik dat realiseren, wat heb ik nodig ?

Verwijderd

PHP / Mysql, dát heb je nodig. En kennis van HMTL :X

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2003 15:38 ]

Verwijderd

Als ik het dus goed begrijp, weet jij nog niet veel af van PHP en MySql? Kijk eens op www.hotscripts.com ofzo, daar staan veel voorbeelden en kun je veel informatie krijgen over dit soort systemen. Zo ben ik ook bezig... Suc6 :)

• Rotjeknor
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-02 15:29
Zoek eerst eens uit wat je allemaal in de database wilt zetten, ga op papier de database tabellen maken, kom dan eens terug voor feedback, pas als je je database goed hebt heeft het zin om over php na te gaan zitten denken....

Nu heb ik nog het gevoel dat je het zomaar aan wilt laten waaien...

Ook Knor is aangestoken met het ligfietsvirus!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Met knip, plak en jatwerk kun je als leek ook al heel ver komen. Verder kun je op got, hotscripts en phpfreakz heel veel kant en klare scriptjes vinden. En ik kan het weten. :)

Als je echt problemen ergens mee hebt, moet je goed zoeken hier op got. En als je er niet uitkomt kun je een gerichtte vraag stellen.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 13:19

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Noork schreef op 10 April 2003 @ 15:40:
Met knip, plak en jatwerk kun je als leek ook al heel ver komen. Verder kun je op got, hotscripts en phpfreakz heel veel kant en klare scriptjes vinden. En ik kan het weten. :)
uhm, op GoT kant-en-klare script vinden? Dat druist juist tegen alle policies van GoT in! P&W is gericht op het zelf oplossen van problemen, en complete oplossingen zul je hier dan ook niet vinden (natuurlijk wel methoden en technieken om bepaalde problemen op te lossen)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als je goed zoekt naar php/mysql vind je vaak gewoon hele stukken code.

Voorbeeld: [rml][ BC3] [ php] directory listing.[/rml]

[ Voor 41% gewijzigd door Noork op 10-04-2003 15:47 ]

• blaatpaal
uiteraard wil ik niets jatten, vind ik eigenlijk een beetje laf en vernederend voor de bedenker...

Verwijderd

Dat doe je ook niet... je kijkt alleen af. Op die manier heb ik veel geleerd van PHP en MySql. Je kunt natuurlijk die dikke boeken aaschaffen, maar dan ben je er nog niet.

Heb je al eerder gewerkt met PHP en MySql?

Verwijderd

Als ik je een tip mag gegeven: Jat niet maar maak wel gebruik van handige tooltjes die er op het internet te vinden zijn. Bijvoorbeeld als je verschillenden typen databases wilt connecten kan je Pear gebruiken.
http://pear.php.net
Als ik jou was zou ik ook ff kijken naar een template class om je HTML design en php code uit elkaar te houden.
http://phplib.sourceforge.net

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Mja, en anders zou je tot slot eens een kijkje kunnen nemen op http://www.beginnersweb.nl om een start te maken met wat talen etc, mocht je het echt willen leren.

Verder zijn de php manual en MySQL manual prima references en zitten er zelfs tutorials in, dus om te beginnen is het allemaal helemaal zo lastig niet...

Verder kun je op http://www.sitechecks.nl terecht als het gaat om commentaar op een concept/ontwerp/idee voor een website.

suc6 :Y)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.