Toon posts:

VPN over ADSL

Pagina: 1
Acties:
  • 66 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een laptop van de zaak die een verbinding zou moeten maken met de server op de zaak als ik thuis zit. De laptop heeft Nortell Client software draaien dat gebruikt maakt van een token secure id. Dit is een VPN variant die verbinding maakt met de zaak. Nu heb ik geen problemen op het moment dat ik een telefoonlijn gebruik en inbel. Het probleem komt pas wanneer ik een verbinding ga maken via mijn ethernet ADSL modem. In 2 situaties heb ik geprobeert verbinding te maken. In de 1e plaats gewoon de normale weg via de vpn verbinding van mijn provider. Als 2e plaats, mijn modem tweaken zodat het een pro versie wordt oftewel een router. Dat heeft o.a. als voordeel dat ik meerdere pc 's mits een switch of hub kan aansluiten. Beide gevallen zonder resultaat. Het modem heeft een firewall die de zaak hoogstwaarschijnlijk blokkeerd. Nu kan je wel met hyperterminal proberen poort 50 en 500 open te zetten, maar ik ben bang daarin iets verkeerd in te stellen waardoor ik wellicht problemen ga krijgen. Ik heb ook daarom meerdere stappen ondernomen. Allereerst natuurlijk internet, nou menig forum kende het probleem niet of nauwelijks. Ik heb niet specifiek juist dat probleem kunnen vinden. Ook bij Nortell niet bekend. Mijn provider (xs4all) kom hier ook geen raad mee (4 keer gebeld). Ik heb het tenslotte hier bij meerdere collegae gevraagd en 1 daarvan wist mij te vertellen dat de usb adsl modem variant wel ging werken. Dit ivm met het feit dat er dan geen firewall in werking is. Wat zou contreet een oplossing kunnen zijn in mijn huidige situatie? Ik heb overigens niet het nieuwe type modem maar 1 type hiervoor. Betreft het merk alcatel speedtouch home/pro. Ook draai ik thuis Windows XP.

Ik ben benieuwd of deze situatie is op te lossen en omdat ik in de ADSL wereld nog het een en ander moet leren, hoop ik dat een mogelijke oplossing ook te volgen valt. Niet om vervelend te doen, maar vaak wordt het te snel uitgelegd en kan ik het niet zo goed volgen.

Ik dank jullie alvast voor de medewerking! ;) _/-\o_

Met vriendelijke Groet

thrickie

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-08 12:52

mutsje

Certified Prutser

Ga eerst eens een paar simpele testen doen.

A kun je de server op het werk pingen.
B laat de firewall bij jullie op de zaak jou ip adres door
C Kun je netwerkverbindingen maken met de zaak(zonder vpn) als het mag van de beheerders om het te testen.
D nu kun je gaan troubeshooten waarom je niet kunt vpn'en.

• Mysteryman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:21

Mysteryman

kan jij wat ik kan...

het moet gewoon goed werken.. want ik heb het ook een VPN met mijn werk... het grootste probleem wat wij hadden op werk ik dat de firewall mijn IP niet accepteerde (beetje logisch ook)... en daarna dat de DNS niet goed stond...

dus het kan makkelijk want ik heb ook mijn ADSL modem getweaked en die staat rechstreeks naar mijn hub en daar hangt mijn pc aan.. dus je hoeft geen poorten te mappen... tenminste daar had ik geen last van...

Everybody happy??? I soon change that here we go...

Verwijderd

Heeft je netwerkbeheerder uberhaupt wel een vpn verbinding mogelijk gemaakt voor je? Als ik het zo eens hoor heb je het met hem niet overlegd.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-08 12:52

mutsje

Certified Prutser

offtopic:
zitten we hier een vpn probleem voor jullie zaak op te lossen ofzo of heb je gewoon 2 GOT names lol.

Inderdaad wat knettergek zegt. Overleg eens goed met je netwerkbeheerder en laat hem monitoren wat er op de VPN server gebeurd.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:57

Predator

Suffers from split brain

VPN over een ADSL verbinding

1 topic is voldoende

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.