Anoniem: 82673 schreef op 10 april 2003 @ 15:58:
Al geprobeerd, maar daar verwijder je een eventueel tattoo mee. Op de eerste master cd staat een tooltje waar je de Tattoo mee terug kan zetten, maar dat lukt niet onder XP pro. Werkt wel, maar het helpt niet.
De Tattoo staat volkomen los van het gebruikte OS. Hij is terug te zetten mbv de meegeleverde bootflop (die als je hem kwijt bent ook vanaf de CD te maken is) en de eerste Master CD.
Je hebt twee tools nodig, EXTHS.EXE en TATTOO.EXE en daar moet je dan een vrachtlading info in gaan gooien mbt systeemspecs enzo. Ik denk dat ik het nog zou kunnen (roestige kennis uit een vorig leven)...
Wat je dan zou moeten posten:
- partnummer PC (zit op een sticker op de achterzijde van de bak)
- serienummer PC (op dezelfde sticker)
- specs, met name mobo, VGA, sound, type DVD/CDRW etc
Let op overigens: er wordt wel degelijk part/serienr icm onderdelen gecontroleerd, dus dit op een andere PC doen gaat niet lukken (en is derhalve ook niet een juridisch risico voor GoT)- er zijn wel manieren waarop je sommige PB spul op een beperkt aantal non-PB hardware kunt krijgen, maar die zijn nou niet echt conform policy (of overigens on-topic) en gaan hier dan niet verschijnen.
Wat die tattoo trouwens is, is gewoon een paar identificatiestrings gekoppeld aan een lijst met drivers die van de CD geinstalleerd moeten worden bij remasteren met de originele CDs. Daarnaast controleren sommige meegeleverde schijven de ID strings. Als dat het enige is, helpt het herstellen van de originele tattoo. Maar ik kan niet uitsluiten dat er niet naar andere dingen (bijvoorbeeld geinstalleerde PB componenten) gekeken wordt, in welk geval het niet gaat lukken. Maar wel een poging waard, toch