Packard Bell DVD en NEC Tattooed system

Pagina: 1
Acties:
  • 62 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82673

Topicstarter
Ik heb zo'n leuk Packard Bell kast gekocht en daar natuurlijk direct XP Pro opgezet. Nu kan ik de meegeleverde DVD niet meer lezen omdat er één of andere beveiliging opzit :r Als de DVD er in gaat en hij wordt gelezen dan komt de melding "This is not a NEC Tattoed system". Leuk maar jammer. 8)7
Heb nu met de helpdesk gebeld, daar bleek dat er iets op een hidden sector van de HD wordt gezet, maar volgens deze helpdeskmedewerker }) , werkt het niet met XP Pro. Wie kan me helpen, is er een workaround of moet ik XP Home gebruiken :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19137

fdisk /mbr ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Al geprobeerd, maar daar verwijder je een eventueel tattoo mee. Op de eerste master cd staat een tooltje waar je de Tattoo mee terug kan zetten, maar dat lukt niet onder XP pro. Werkt wel, maar het helpt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Anoniem: 82673 schreef op 10 april 2003 @ 15:58:
Al geprobeerd, maar daar verwijder je een eventueel tattoo mee. Op de eerste master cd staat een tooltje waar je de Tattoo mee terug kan zetten, maar dat lukt niet onder XP pro. Werkt wel, maar het helpt niet.
De Tattoo staat volkomen los van het gebruikte OS. Hij is terug te zetten mbv de meegeleverde bootflop (die als je hem kwijt bent ook vanaf de CD te maken is) en de eerste Master CD.

Je hebt twee tools nodig, EXTHS.EXE en TATTOO.EXE en daar moet je dan een vrachtlading info in gaan gooien mbt systeemspecs enzo. Ik denk dat ik het nog zou kunnen (roestige kennis uit een vorig leven)...

Wat je dan zou moeten posten:
- partnummer PC (zit op een sticker op de achterzijde van de bak)
- serienummer PC (op dezelfde sticker)
- specs, met name mobo, VGA, sound, type DVD/CDRW etc

Let op overigens: er wordt wel degelijk part/serienr icm onderdelen gecontroleerd, dus dit op een andere PC doen gaat niet lukken (en is derhalve ook niet een juridisch risico voor GoT)- er zijn wel manieren waarop je sommige PB spul op een beperkt aantal non-PB hardware kunt krijgen, maar die zijn nou niet echt conform policy (of overigens on-topic) en gaan hier dan niet verschijnen.

Wat die tattoo trouwens is, is gewoon een paar identificatiestrings gekoppeld aan een lijst met drivers die van de CD geinstalleerd moeten worden bij remasteren met de originele CDs. Daarnaast controleren sommige meegeleverde schijven de ID strings. Als dat het enige is, helpt het herstellen van de originele tattoo. Maar ik kan niet uitsluiten dat er niet naar andere dingen (bijvoorbeeld geinstalleerde PB componenten) gekeken wordt, in welk geval het niet gaat lukken. Maar wel een poging waard, toch :? ;)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Gaaf, als dat zou kunnen. Ik heb de originele tattoo gegevens gevonden op de rode bootflop, daarin staat ook mijn serienummer. Ik heb met behulp van de helpdesk geprobeerd de tattoo terug te zetten, maar daar werd me verteld, nadat het niet lukte, dat het OS wel degelijk wat uitmaakt. Op de Rode flop staan de bestanden EXTHS.BIN en TATTOO.BIN met datum en tijd van aanmaak van Master-CD's. Waarschijnlijk de creatie van de tools waar je het overhebt. Mijn doel is overigens alleen maar om de DVD's, die ik nog niet eens bekeken had, te kunnen gebruiken op de PC waar ze bijhoren.
Kun jij het voor me doen :? of mij vertellen waar ik die tools vandaan haal.
Alvast bedankt voor deze geweldige info >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-05 15:59

boesOne

meuh

de tools die je nodig hebt zijn tattoo.exe en exths.exe .. die heb je alleen als je orginele door PB gedrukte mastercds hebt.. Maar die heb je niet volgens mij..
Als je zelf gefikte mastercds hebt dan staat de hele meuk in de root van mastercd1. Daar staat ook het batch filetje reloadhs, en die moet je draaien vanuit dos.. dan doet ie ongeveer dit :
EXTHS/IMPORTEXTBIN:A:\EXTHS.BIN
en
TATTOO/IMPORTBIN:A:\TATTOO.BIN

Met de eerste schrijf je de info uit exths.bin naar een sector op je HDD,met de tweede gaat een deel van die info naar de DMI van je bios.

Dit zou kunnen werken...

edit:
in die root staat volgens mij ook tattoo.exe + exths.xe.. alleen die exths.exe gaat niet werken om handmatig een nieuwe hiddensector aan te maken want exths.exe wil graag in combinatie met exths.dat draaien, en exths.dat staat vlgns mij niet op mastercd1..
gewoon vanuit dos reloadhs draaien dus..

[ Voor 24% gewijzigd door boesOne op 10-04-2003 18:44 ]

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat met die DVD gaat helaas niet werken.
Heb hier dezelfde DVD liggen die ik bij mijn notebook had zitten, en het lukt je niet die te installeren zonder het standaard OS.

De tattoo staat hier zelfs bijna helemaal los van (op 1 dingetje na).
Ik weet hoe de beveiliging ervan in elkaar zit, en die is niet te omzeilen tenzij je weet wat je precies moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hehe, de hele ex-PB bende meldt zich blijkbaar :z

Terw_Dan heeft een stuk recentere info dan ik, dus lijkt het dat een nieuwe Tattoo niet gaat helpen met die DVD. Wel is het een voorwaarde om die PB zut er weer in z'n geheel op te zetten. Je zou daaruit bijvoorbeeld een upgrade van XP home naar XP pro kunnen doen en toegang tot de PB zut kunnen behouden

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

dion_b schreef op 10 april 2003 @ 19:12:
Hehe, de hele ex-PB bende meldt zich blijkbaar :z
:D
Je zou daaruit bijvoorbeeld een upgrade van XP home naar XP pro kunnen doen en toegang tot de PB zut kunnen behouden
nee, dat gaat niet werken. PB is stukkie slimmer in beveiliging geworden (zelfs ik krijg het niet op een ander OS aan de praat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Terw_Dan schreef op 10 April 2003 @ 19:54:
[...]

nee, dat gaat niet werken. PB is stukkie slimmer in beveiliging geworden (zelfs ik krijg het niet op een ander OS aan de praat
Zelfs niet na een upgrade (dus geen clean install) :?

Dat werkte vroeger (iig bij Symphony) wel prima :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

dion_b schreef op 10 April 2003 @ 22:21:
[...]
Dat werkte vroeger (iig bij Symphony) wel prima :o
Ze zijn stukken slimmer geworden ;)

maar ik heb het geprobeerd, maar het is niet echt mogelijk het te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Alles wat hier onder staat kan ik alleen maar bevestigen. ;( Ik heb een update gedaan van XP Home naar XP Pro. Voor de update werkte het wel! Heb de reloadhs al gedraait, helpt niet! Heb ook de exe's gevonden en een methode om alles met de hand te doen, werkt ook niet. Kortom PB lijkt alles zo te hebben dichtgespijkerd, 8)7 dat je het meegeleverde OS moet gebruiken als je de DVD's wilt blijven gebruiken. Misschien een mailtje naar PB, ik heb tenslotte een originele XP Pro gebruikt, geen illigale kopie. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Anoniem: 82673 schreef op 10 April 2003 @ 22:41:
Alles wat hier onder staat kan ik alleen maar bevestigen. ;( Ik heb een update gedaan van XP Home naar XP Pro. Voor de update werkte het wel! Heb de reloadhs al gedraait, helpt niet! Heb ook de exe's gevonden en een methode om alles met de hand te doen, werkt ook niet. Kortom PB lijkt alles zo te hebben dichtgespijkerd, 8)7 dat je het meegeleverde OS moet gebruiken als je de DVD's wilt blijven gebruiken. Misschien een mailtje naar PB, ik heb tenslotte een originele XP Pro gebruikt, geen illigale kopie. O-)
Als een van de lui die in het verleden dat soort emailtje moest beantwoorden: forget is :/

PB garandeert dat de boel zal werken zoals geleverd en niets meer. De licentie voor die andere software vermeldt ook expliciet dat het alleen met de PC gebruikt mag worden waar het meegeleverd werd en die bovendien in de originele config moet zijn.

Je hebt zeker het recht andere OSsen op je PB systeem te zetten, maar dan hoeven zij niet meer te garanderen dat de meegeleverde software draait :'(

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Anoniem: 82673 schreef op 10 april 2003 @ 22:41:
Maakt niet uit, is namelijk geen OEM software die door PB geleverd wordt.
Ze kunnen je garanderen dat het werkt met hun software, maar niet met andere software.

Deze beveiliging zit erin om de kosten voor de consument te drukken (OEM licenties zijn stukken goedkoper dan retail licenties, en daarom interessant om bij een OEM pc mee te leveren).

[edit]
@dion_b: GMTA :P

[ Voor 3% gewijzigd door TERW_DAN op 10-04-2003 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTuX
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-03 20:59

DaTuX

Tech Junkie

het moet mogelijk zijn om de software met de hand te installen
teminste dat verhaal ging bij XtraSource in de ronde

een mening is zo sterk als de som van zijn argumenten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

DaTuX schreef op 10 April 2003 @ 23:17:
het moet mogelijk zijn om de software met de hand te installen
teminste dat verhaal ging bij XtraSource in de ronde
Is het ook, maar niet op een niet PB computer. En dus gaat dit je nooit lukken.
en met een ander OS ziet die DVD het als een nonPB bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77730

op die dvd staan virtual cd bestanden, die zijn met het bij behorende programma gewoon uit te pakken, allen zijn wel password protected. dus als je ergens op de dvd het pw kan vinden dan moet het lukken denk ik.

Er staan ook nog hele grote .000 bestanden op, maar ik weet niet met welk programma je die rechtstreeks kan uitpakken.

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 77730 op 22-09-2003 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Let eens op de datum :o

Gelieve oude }:O voortaan in de sloot te laten, bovendien is vragen naar passwords om beveiliging te omzeilen niet bepaald legaal of toegestaan op GoT :o

dicht

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.