Sis 5600 Ide Driver Win2000

Pagina: 1
Acties:

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:59
Mijn zusje heeft een Chaintec 6SSA2, met daarop een pentium 3 500.

Er hangen 2 harde schijven van Western Digital aan (ongeveer 6gb), de ene als master, en de andere als slave op het eerste ide kanaal.

Nu komt mijn probleem, allebij draaien ze op PIO-modus, wat dus redelijk langzaam is :P. Ik heb ze handmatig op Dma gezet, maar dat pakt hij gewoonweg niet.

Dus ik ben opzoek gegaan naar de drivers ervoor, ik hoopte net zoiets als de 4in1 drivers te vinden.

Op de site van Chaintec is niks te vinden, en op de site van SIS zelf kan ik alleen maar kiezen voor win98 en win98se als ik de sis5600 chipset aanklik. En dat is een probleem omdat ik op die bak win2000 pro heb geinstalleerd.

Volgens de PDF over mijn moederbord moet hij wel dma-33 aankunnen.

De betreffende harde schijven zijn:
-WDC Ac26400r
-WDC Ac33100h

Kan het misschien zijn dat die harde schijven van mij geen dma aankunnen?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

PMG > OM

[google=siside.exe]
Probeer dat maar eens :)

Edit: www.wdc.com
Specifications for the WD Caviar® AC26400

Transfer Rate (Buffer to Host)
33.3 MB/s (Mode 2 Ultra ATA)
16.6 MB/s (Mode 4 PIO)
16.6 MB/s (Mode 2 multi-word DMA)
Specifications for the WD Caviar® AC33100

Transfer Rate (Buffer to Host)
16.6 MB/s (Mode 4 PIO)
16.6 MB/s (Mode 2 multi-word DMA)
De schijven kunnen het wel :)

[ Voor 77% gewijzigd door BalusC op 10-04-2003 15:09 ]

• Icey
BalusC schreef op 10 april 2003 @ 15:03:
PMG > OM

[google=siside.exe]
Probeer dat maar eens :)

Edit: www.wdc.com
[...]

[...]
De schijven kunnen het wel :)
Ik heb het eventjes getest, maar er zitten gen win2000 drivers in, wel windows NT en win98.

Winnt pakte hij helemaal niet (vond gwoon geen goede drivers)
Win98 installeerde hij wel, mar er veranderde niks aan de configuratie. Dus dat werkte niet.

Heb ik misschien een verkeerde gedownload, of zie ik iets over het hoofd
|:(

Pdf File voor de geintereseerde

edit

Ik las dus HIER dat ik dus die untility moet gebruiken, en niet 'dma if enable' aan moet zetten... Ik ga dat eventjes proberen. update in a few minutes :)

edit^2

Siside.exe does not produce any output when executed. dus dat betekend dat als ik het progje run, er niks gebeurd, en ik een half uur moet wachten? Als ik het progje run gebeurd er namelijk vrij weinig, en ik ga zo eventjes kijken of er iets valt in te stellen...

[ Voor 33% gewijzigd door Icey op 10-04-2003 15:25 ]

• Icey
Okay, werkte dus oo niet.

Tevens heb ik het progje W2kdma.exe gedraaid, die vraagt om te rebooten en er gebeurd weer niks.

Pio mode zuigt echt hard.

Iemand nog een idee, of zou ik toch windows 98 erop moeten zetten, of zou winXp wel werken?

Verwijderd

Ik weet dat dit een oud bericht is maar het is wel een vervolg op bovenstaand verhaal.

Ik heb als server een 333Celeron draaien. Hierop een 60GB 7200 IBM en een 80Gb Maxtor 5400. Als OS heb ik XP omdat ik een bioslimiet heb van 32gb die ik zo ophef. Het moederbord is een PC100 BX Pro met een sis5600 chipset.

Ik kreeg de hardeschijven niet van PIOmodus af vanwege de chipset. Ik heb siside.exe geprobeerd maar dat hielp niks. Op de site http://www.ecsusa.com/downloads/drivers_ide.html heb ik SiS Mini IDE driver for XP gedownload. Nu kan ik de schijven in Multi word dma mode 2 zetten. In sisoft ben ik van 2091kb/s naar 7191kb/s gegaan. Werkt wel iets prettiger.

• Icey
Verwijderd schreef op 30 April 2003 @ 12:10:
Ik weet dat dit een oud bericht is maar het is wel een vervolg op bovenstaand verhaal.

Ik heb als server een 333Celeron draaien. Hierop een 60GB 7200 IBM en een 80Gb Maxtor 5400. Als OS heb ik XP omdat ik een bioslimiet heb van 32gb die ik zo ophef. Het moederbord is een PC100 BX Pro met een sis5600 chipset.

Ik kreeg de hardeschijven niet van PIOmodus af vanwege de chipset. Ik heb siside.exe geprobeerd maar dat hielp niks. Op de site http://www.ecsusa.com/downloads/drivers_ide.html heb ik SiS Mini IDE driver for XP gedownload. Nu kan ik de schijven in Multi word dma mode 2 zetten. In sisoft ben ik van 2091kb/s naar 7191kb/s gegaan. Werkt wel iets prettiger.
thx :) ik ga het gelijk eventjes proberen :)

Woei, hij werkt, perfect! ultra dma modes, beter dan pio4 :P

draaid toch net wat lekkerder ;)

O+

[ Voor 7% gewijzigd door Icey op 30-04-2003 12:51 ]

Verwijderd

Icey schreef op 30 april 2003 @ 12:14:
[...]

thx :) ik ga het gelijk eventjes proberen :)

Woei, hij werkt, perfect! ultra dma modes, beter dan pio4 :P

draaid toch net wat lekkerder ;)

O+
Fijn dat het gelukt is. Ik krijg hem zelf niet in ultra mode alleen in multi - word dma2, moederbord kan ultra dus ik ga nog maar effe verder zoeken.
Pagina: 1