Mijn zusje heeft een Chaintec 6SSA2, met daarop een pentium 3 500.
Er hangen 2 harde schijven van Western Digital aan (ongeveer 6gb), de ene als master, en de andere als slave op het eerste ide kanaal.
Nu komt mijn probleem, allebij draaien ze op PIO-modus, wat dus redelijk langzaam is
. Ik heb ze handmatig op Dma gezet, maar dat pakt hij gewoonweg niet.
Dus ik ben opzoek gegaan naar de drivers ervoor, ik hoopte net zoiets als de 4in1 drivers te vinden.
Op de site van Chaintec is niks te vinden, en op de site van SIS zelf kan ik alleen maar kiezen voor win98 en win98se als ik de sis5600 chipset aanklik. En dat is een probleem omdat ik op die bak win2000 pro heb geinstalleerd.
Volgens de PDF over mijn moederbord moet hij wel dma-33 aankunnen.
De betreffende harde schijven zijn:
-WDC Ac26400r
-WDC Ac33100h
Kan het misschien zijn dat die harde schijven van mij geen dma aankunnen?
Er hangen 2 harde schijven van Western Digital aan (ongeveer 6gb), de ene als master, en de andere als slave op het eerste ide kanaal.
Nu komt mijn probleem, allebij draaien ze op PIO-modus, wat dus redelijk langzaam is
Dus ik ben opzoek gegaan naar de drivers ervoor, ik hoopte net zoiets als de 4in1 drivers te vinden.
Op de site van Chaintec is niks te vinden, en op de site van SIS zelf kan ik alleen maar kiezen voor win98 en win98se als ik de sis5600 chipset aanklik. En dat is een probleem omdat ik op die bak win2000 pro heb geinstalleerd.
Volgens de PDF over mijn moederbord moet hij wel dma-33 aankunnen.
De betreffende harde schijven zijn:
-WDC Ac26400r
-WDC Ac33100h
Kan het misschien zijn dat die harde schijven van mij geen dma aankunnen?