Toon posts:

VPN over een ADSL verbinding

Pagina: 1
Acties:
  • 170 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een laptop van de zaak die een verbinding zou moeten maken met de server op de zaak als ik thuis zit. De laptop heeft Nortell Client software draaien dat gebruikt maakt van een token secure id. Dit is een VPN variant die verbinding maakt met de zaak. Nu heb ik geen problemen op het moment dat ik een telefoonlijn gebruik en inbel. Het probleem komt pas wanneer ik een verbinding ga maken via mijn ethernet ADSL modem. In 2 situaties heb ik geprobeert verbinding te maken. In de 1e plaats gewoon de normale weg via de vpn verbinding van mijn provider. Als 2e plaats, mijn modem tweaken zodat het een pro versie wordt oftewel een router. Dat heeft o.a. als voordeel dat ik meerdere pc 's mits een switch of hub kan aansluiten. Beide gevallen zonder resultaat. Het modem heeft een firewall die de zaak hoogstwaarschijnlijk blokkeerd. Nu kan je wel met hyperterminal proberen poort 50 en 500 open te zetten, maar ik ben bang daarin iets verkeerd in te stellen waardoor ik wellicht problemen ga krijgen. Ik heb ook daarom meerdere stappen ondernomen. Allereerst natuurlijk internet, nou menig forum kende het probleem niet of nauwelijks. Ik heb niet specifiek juist dat probleem kunnen vinden. Ook bij Nortell niet bekend. Mijn provider (xs4all) kom hier ook geen raad mee (4 keer gebeld). Ik heb het tenslotte hier bij meerdere collegae gevraagd en 1 daarvan wist mij te vertellen dat de usb adsl modem variant wel ging werken. Dit ivm met het feit dat er dan geen firewall in werking is. Wat zou contreet een oplossing kunnen zijn in mijn huidige situatie? Ik heb overigens niet het nieuwe type modem maar 1 type hiervoor. Betreft het merk alcatel speedtouch home/pro. Ook draai ik thuis Windows XP.

Ik ben benieuwd of deze situatie is op te lossen en omdat ik in de ADSL wereld echt een leek ben, hoop ik dat een mogelijke oplossing ook te volgen valt. Niet om vervelend te doen, maar vaak wordt het te snel uitgelegd en kan ik het niet zo goed volgen. Ik ben beginnend IT man en heb nog niet zoveel ervaring als een systeembeheerder.

Ik dank jullie alvast voor de medewerking! ;) _/-\o_

Met vriendelijke Groet

thrickie

• Tubbietje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-05 16:51

Tubbietje

Illegaal!

Heb je de poorten wel doorgemapped als je de modem getweaked hebt?

[ Voor 48% gewijzigd door Tubbietje op 10-04-2003 15:03 ]

Intel Core i7 4770K + 8x LG 24EB23 | New iPad 16GB WiFi | Xiaomi Mi Mix 2 | Microsoft Surface Pro 3 i5 128GB

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Als je je alcatel getweaked hebt naar router, moet je eens even kijken of er dan ook een DMZ in zit en daar je pc in plaatsen. Dit lost 80% van de VPN problemen met huis/tuin & keukenrouters op.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Verwijderd

Ik dacht even dat je bij Cap Gemini Ernst & Young werkte, maar die gebruiken een Cisco VPN en Novell. Magoed, ik weet wel dat die USB variant het meestal alleen maar beroerder maakt :)

Dus je kan wel op het netwerk? Kan je VPN client niet inloggen? Of kan dat wel en heb je geen data? Heb je een Alcatel modem? Die firewall in de die dingen doet meestal weinig tot niks, tenzij je regels toevoegt.
ADSL zou behoorlijk transparant moeten zijn qua netwerk, het enige wat zou kunnen is dat je modem NAT (Network Adress Translation) toepast, dat is iets waar sommige VPN's en authenticaties (zoals SafeWord) heel slecht tegen kunnen.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Hey thrickie,

Welkom @ got, goede first post. alhoewel een paar entertjes geen kwaad kunnen ;)

Jou probleem is eigenlijk heel simpel op te lossen, icm. met de tweak is het mogelijk om alle poorten in één keer te forwarden naar jou werkstation. Dit kan je op de colgende manier doen:

Start --> Run:
Telnet <ip-adres modem> (standaard is dit 10.0.0.138)

Dan krijg je een klein schempje, waar je bij User gewoon op enter drukt, vervolgens log je in als EXPERT (zoals in de tweak handleiding beschreven is). Als je dit heb gedaan voer je het volgende uit:

1) Nu typ je alleen het woordje: "nat" (zonder de aanhalings tekens uiteraad).
2) Typ nu: "defserver addr=xxx.xxx.xxx.xxx" (Met op de xxx het ip-adres van jou werkstation)
3) Typ "save"
4) Je kunt nu de telnet-sessie afsluiten.

Nu zou het gewoon mogelijk zijn om jou vpn verbinding op te zetten.
Suc6 :Y)
Tarod schreef op 10 April 2003 @ 15:02:
Heb je de poorten wel doorgemapped als je de modem getweaked hebt?
Misschien is het handig om eerst de startpost door te lezen voordat je een reply neerzet.

[ Voor 16% gewijzigd door Attilla op 10-04-2003 15:14 . Reden: Edit ]

Verwijderd

Topicstarter
Heren, bedankt voor jullie reactie. Zodra de gelegenheid zich voordoet zal ik het gaan testen.

Bedankt nogmaals

thrickie

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
De oplossing is boven al gegeven denk ik ;)

Hou er wel even rekening mee dat allemaal prima gaat werken met NT, 2000, XP maar niet goed met 95, 98, Me.... deze OS versies hebben wat problemen met het maken van een VPN verbinding over een ADSL verbinding die met PPPoE tot stand wordt gebracht geloof ik....

Welkom op GoT! :)

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het geprobeert, maar nu krijg ik de volgende melding bij het opstarten.

Unable to resolve the ip address of the remote server.
Verify the host name in the destination field is correct.

Ik ben benieuwd of dit misschien bij jullie bekend is.

En nog maals bedankt mensen!!
Pagina: 1