Toon posts:

Pff wanhopig linux-n00bke

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Eum, ik gebruik nu al een kwartier linux en kheb heel wat problemen.
Omdat ik nog maar linux noob ben heb ik mij de distro mandrake gedownload de 9.0
De installatie verloopte vlekkeloos. Het herkent alles perfect. Als deskstopomgeving installeer ik gnome omdat ik dit mooier vind dan kde (persoonlijke smaak). Alles gaat nog goed. Maar nu wil ik mijn internet instelling gaan goed zetten. Ik ga naar het mandrake control center en poef hij zegt bezig met laden maar er komt niks, dus hij kan dit niet op starte.
Hij geeft in het begin ook iets van een fout met een internetadres dat ik niet zou hebbe ofzoiets en dat ik best mijn linux in ee /host folder zou moete zette maar wtf zouk daar mee moete aanvange? Iemand antwoord op een van deze probleempjes? Aje mijn 2de netwerkkaart kan hij ook niet lade.

Verwijderd

Dus je gebruikt nu "al" een kwartier linux?

Ben niet bekent met mandraka maar ga er wel vanuit dat hij je control center installeert, al je logs bekeken?

En je tweede netwerkkaartje... merk? type? al geprobeert te laden? (modprobe) etc..

Heb niet echt het idee dat je er wat voor gedaan heb

Verwijderd

ik zou je eerst aanraden om eens te zoeken op tweakers.
dit soort problemen zijn al veel veel vele malen eerder voorgekomen.

search

Verwijderd

Lees NOS policy - updated 01/04/03 eens door. Ik denk dat je beter af bent op een ander forum, bijvoorbeeld http://www.beginnersweb.nl . Daarnaast is het handig om eens wat documentatie over Linux en Mandrake Linux te gaan lezen. Aan je post kan ik geen touw vastknopen, maar wat opvalt is inderdaad een gebrek aan algemene kennis van Linux.
In FAQ Non-Windows Operating Systems - Update: 13/02 staan een boel antwoorden op veel gestelde vragen en ook een link naar een Nederlandstalige Linux cursus. Daarnaast is er op de http://www.mandrake.com/ site ook voldoende documentatie te vinden.

Lees dat eens door, je doet jezelf en ons er een groot plezier mee.

Welkom op GoT :)

Dit topic is gesloten.