Toon posts:

low profile TV kaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte mede-tweakers,

Momenteel werk ik aan een mediasysteem waarop ik mijn DVD's en MP3's wil gaan afspelen. Tevens wil ik ook graag TV kijken, dus heb ik een TV kaart nodig.

Als behuizing van de PC heb ik een Aopen H340H (Zwart/Zilver) behuizing gekozen. (deze is nog niet besteld dus ik kan nog veranderen van behuizing) Bij het uitzoeken van alle andere hardware kwam ik met het volgende probleem: De TV kaart moet low-profile zijn, anders past hij niet in de behuizing.

Ik heb het hele internet afgegoogled voor informatie, nu bedacht ik me dat jullie mij misschien ook konden helpen. Misschien had iemand deze zoekactie al eerder gehad? Ik weet het niet.

Ik ga morgen contact opnemen met Pinnacle of zij een dergelijk product te bieden hebben, op hun website was er niets over te vinden dus ik ben bang dat ik dat kan vergeten. Ik heb nog hoop op Terratec waarvan ik ook geen dergelijk product heb kunnen vinden op hun website.

Verder heb ik nog gezocht in oude pc-bladen, ook daar vond ik geen TV kaarten die low-profile PCI zijn.

Alle (relevante) informatie is welkom,

deGeit

Verwijderd

Pinnacle heeft anders ook USB tv-kaarten ;)

• SimplyMe
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-03 15:23

SimplyMe

Geestelijk Prettig Labiel

misschien een idee om je kaart in een rizercard voor je PCI sloten te stoppen.

zoiets als
Afbeeldingslocatie: http://www.mini-itx.com/store/images/2slot.jpg

of anders iets als
Afbeeldingslocatie: http://www.mini-itx.com/store/images/gainward450s.jpg

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Bij deze site was er een lowprofile TVkaart in het nieuws. De bron is akiba nieuws dus waarschijnlijk alleen in japan verkrijgbaar. Het is de Pixela pix-mptv/l1w.
Zie ook deze afbeelding

Het lijkt me trouwens knap als je die hier te pakken krijgt ;)

[ Voor 43% gewijzigd door Tele op 10-04-2003 16:38 ]

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 22:36

Snijkoek

Metal up your ass

Sterker nog... PAL en Japan gaat niet samen. Dat is NTSC, dus al kan je hem hier krijgen, gaat ie nog niet werken

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
SimplyMe schreef op 10 April 2003 @ 15:30:
misschien een idee om je kaart in een rizercard voor je PCI sloten te stoppen.

zoiets als
[afbeelding]

of anders iets als
[afbeelding]
Over het algemeen is dat wel een goedklinkende oplossing, maar er zijn 2 dingen waar je dan op moet letten: ondersteund je moederbord pci-risers en passen kaarten horizontaal in je kast?

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

Verwijderd

Topicstarter
Het idee van de PCI riser is een goed idee, dat denk ik dat ik ga proberen. Vraag me wel af hoe dat eruit zal zien aan de achterzijde van de behuizing :), denk dat dit dus niet kan. Dan maar eens kijken voor een USB TV kaart, van Pinnacle? Heb je daar een ankertje voor MasterDisaster6 of iemand anders? Ik kan em namelijk niet vinden op de site van Pinnacle :( . Morgen wel ff bellen met Pinnacle, die kunnen me vast meer vertellen.

Gegroet, twiejkerz

GeitenOog

Verwijderd

een usb tv kaart is niet echt aanteraden, de data stream die nodig is om een beetje capable beeld te hebben is tegroot voor usb.

Verwijderd

USB2 ;)

480 mbit .. daar moet je wel wat mee kunnen :+

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2003 00:57 ]

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Verwijderd schreef op 11 april 2003 @ 00:57:
USB2 ;)

480 mbit .. daar moet je wel wat mee kunnen :+
Denk niet dat die TV kaart het ondersteund, volgens mij al een oud product namelijk. (kan me ook vergissen)

Maar misschien een ATI All-in-Wonder iets voor jou? Ik weet niet wat voor moederbord erin komt, maar de kwaliteit van de ATI tuner schijnt heel goed te zijn.
Zeker de software, want pinnacle maakt rommel persoonlijk gezegd.

[ Voor 12% gewijzigd door RawPeanut op 11-04-2003 01:07 ]

Canon Digital Ixus V3

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Er zijn best veel low profile tv kaarten heb ik geleerd na een beetje googlen. Het meest interresante is de Lifeview flyvideo 3100,

http://www.lifeview.com/Sales/Catalog/3100.htm

Hier staan links naar webshops waar hij te koop staat.
http://www.lifeview.com/Sales/Where_to_buy/where_to_buy.html

Verwijderd

RawPeanut schreef op 11 April 2003 @ 01:05:

Maar misschien een ATI All-in-Wonder iets voor jou? Ik weet niet wat voor moederbord erin komt, maar de kwaliteit van de ATI tuner schijnt heel goed te zijn.
Als je maar niet ook nog wilt gamen want de 9700 Pro en 9800 Pro AIW zijn fata morgana's in Nederland.

• ReLight
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-08 21:32

ReLight

echo("What Now ? !")

Voor een Home theatre system pc zijn de ATI's all in wonder echt perfect. en werken heel goed. Ik heb zelf nu 2 generaties gehad voor dat zelfde doel. tv res is natuurlijk 800x600.

Een hele fijne feature vind ik het hotkey switchen van beeld, en de automatische res. aanpassing. De tuner is heel relaxst. Enkel een remote controle zou wel lekker zijn erbij.
Doe een combi met een goed wireless desktop en positioneer de reciever goed, dan heb je een echt tof systeem. (bye bye TV & stereo set) De versterker mag blijven natuurlijk......

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-07 21:23
Een riser-card in zo'n a-open gaat niet werken.. Er moeten echt low-profile kaarten in..

Daarom kan het volgende wel eens interessant worden: nieuws: Prolink PixelView PlayTV PVR review

Ook al is het bracket wat groter, de kaart past wel binnen de low-profile behuizingen :)

Verwijderd

precies veel kaarten passen in je low profile (tot zeg maar 3/4 vanhet bracket) alleen een bracket is moeilijk te vinden steeds meer worden low profile brackets meegeleverd.

• wokkie15620
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-11-2023
Ik heb laatst ergens een low-profile TV kaart gezien in een blad. Ik heb zelf ook zo'n laag aopen kastje, dus vandaar dat het mij opviel. Ik zal ff zoeken als ik thuis ben.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties, helaas zijn de low-profile pctv kaartjes of niet te krijgen of van mindere kwaliteit dan ik eis. Ik ga denk ik voor een USB tv tuner, ik heb er 1 van Leadtek, 1 van Hercules en 1 van Pinnacle gezien. Nu zoek ik nog een vergelijkende test :) Ik wil namelijk gebruik maken van mijn PC als video recorder, en eventueel time-shifting. Dat moeten ze dus wel kunnen :) en de site van Leadtek geeft bar-weinig info over hun appratuur. Hercules moet ik nog bekijken, en op de site van Pinnacle kan ik de USB tv tuner niet eens vinden, behalve dan door het linkje wat eerder in deze draad genoemd is.

Zijn er toevallig al mensen die in het bezit zijn van 1 van deze apparaten ? Vertel me je ervaring er mee.

Zelf ga ik maandag eerst een zoeken naar een winkel die deze apparaten verkoopt, ik kan er geen 1 in de Price-Watch vinden. :(

<edit>
Hum.... de Pinnacle USB TV tuner heb ik gevonden en kost +/- 125 euro, das goed te doen :) en aangezien ik tevreden ben met de kwaliteit van de PCTVpro zal deze (denk ik) niet tegen vallen. Ik denk namelijk dat de kwaliteit niet veel van elkaar verschilt. Nu heb ik nog 1 vraag, als ik time-shifting gebruik bij deze tuner, blijft het beeld dan haperen? dat heb ik namelijk gehoord over bepaalde tv-tuner kaarten.
</edit>

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2003 11:09 . Reden: extra info ]

• bureno
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-08 22:05
Vraagje: zijn er ondertussen al meer low-profile tv-kaartjes op de markt? Ik kan er nog steeds weinig over vinden... :(
Pagina: 1