Toon posts:

laatste versie van IIS op mijn win98 Se server??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensjes,

ik heb even een vraagje, ik draai nu de IIS van win 98SE wat echt zo easy to use is dat ik gaarne een nieuwere (uitgebreiderde) versie hiervan zou willen.

Nu is mijn vraag is het mogelijk om b.v. IIS 5.0 te installeren op win 98 SE en waar kan ik deze vandaan halen ????

Met voorbaat dank,

p.s. sorry voor de onduidelijk uitleg en topic naam.. (cant edit topic name :()

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2003 14:06 ]

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Vertel mij waar ik win 98 se server kan krijgen... :)

Waarom installeer je niet gewoon win 2000/xp veel stabieler!.

welkom @ got trouwens, lees de policy's even wat betreft groeten

[ Voor 26% gewijzigd door avon op 10-04-2003 14:08 ]

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik geloof dat PWS voor Win98 beschikbaar is, alleen deze is niet gelijk aan IIS5. Deze zul je icm Windows 2000 of XP moeten kopen gok ik?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
AvOn schreef op 10 April 2003 @ 14:07:
Vertel mij waar ik win 98 se server kan krijgen... :)

Waarom installeer je niet gewoon win 2000/xp veel stabieler!.

welkom @ got trouwens, lees de policy's even wat betreft groeten
Ik gebruik dat kastje als server (irc bot / ftp server / remote admin etc) maar heb er win 98 SE op gegooid omdat ik het tijdelijk nog ff met een 2 Gig HDtje moet doen... (als je mn edited tekst had gelezen had je gezien dat ik al heb geprobeerd om de titel te veranderen, wat echter niet gaat)

mja I know van dat groeten.. maar het is geen groet :) het is eerder dat ik afwacht op een goede oplossing ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2003 14:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
blackd schreef op 10 April 2003 @ 14:08:
Ik geloof dat PWS voor Win98 beschikbaar is, alleen deze is niet gelijk aan IIS5. Deze zul je icm Windows 2000 of XP moeten kopen gok ik?
TnX voor je replytje ik heb win 2000 server en adv server wel liggen kan ik hem daar niet vandaan plukken ??

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 April 2003 @ 14:27:
[...]

Ik gebruik dat kastje als server (irc bot / ftp server / remote admin etc) maar heb er win 98 SE op gegooid omdat ik het tijdelijk nog ff met een 2 Gig HDtje moet doen...

mja I know van dat groeten.. maar het is geen groet :) het is eerder dat ik afwacht op een goede oplossing ;)
p.s. XP :r das geen oplossing dat is problemen zoeken :'( (vind ik dan.. maja das mijn mening)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2003 14:29 ]

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 april 2003 @ 14:28:
[...]

TnX voor je replytje ik heb win 2000 server en adv server wel liggen kan ik hem daar niet vandaan plukken ??
misschien dat het op de CD staat, al vrees ik dat ALS het uberhaupt op de cd staat, dat er dan vast tijdens installatie wordt gecheckt of je Windows 2000 en dan een server versie draait.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:12
IIS zit volgens mij standaard in Win2K Pro (of in ieder geval een veredelde PWS). Kan je gewoon installeren als je windows 2000 draait. (Nou weet ik dat dat voor niet kan, misschien toch eens nadenken over een nieuw HD'tje.

Voor zover ik weet is IIS5 + Win98SE niet mogelijk..

Roomba E5 te koop

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 15:10

mutsje

Certified Prutser

Men is vanplan IIS6 los te gaan verschepen maar dit is nog toekomst muziek. Je kunt IIS5 niet los installeren.

Verwijderd

Topicstarter
sig69 schreef op 10 April 2003 @ 14:38:
IIS zit volgens mij standaard in Win2K Pro (of in ieder geval een veredelde PWS). Kan je gewoon installeren als je windows 2000 draait. (Nou weet ik dat dat voor niet kan, misschien toch eens nadenken over een nieuw HD'tje.

Voor zover ik weet is IIS5 + Win98SE niet mogelijk..
De nieuwe HD krijg ik over een maand of 2 dus dan zou ik 2 maanden zonder IIS moeten draaien of die oude IIS die standard bij win 98 SE zit (wat gemaakt is voor HUISVROUWEN om hun recepten op internet te zetten, zo simpel en :O *gaap* niet profesioneel of uitgebreid..)

Maar IIS valt dus waarschijnlijk niet te downloaden of te installeren van een win 2k server cdtje :( :'(

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
IIS is niet heel erg veel meer geavanceerd dan PWS (ken je IIS uberhaupt?) IMHO.
Je kunt IIS iig vooralsnog NIET los downloaden/installeren/uit een .cab-je trekken. On-mo-ge-lijk. En als het je lukt kun je het niet installeren. Punt. ;)

Wat mis je in PWS dat IIS wel heeft dan?

[ Voor 10% gewijzigd door RobIII op 10-04-2003 15:10 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• knopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-08 12:15

knopper

Sander Knopper

Zet er gewoon Apache op, is ook erg simpel. Nee echt, serieus!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:37

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

MS webservers op client os'en (98, NT 4.0 WS, W2k pro en XP) kunnen maar een beperkt aantal connecties aan (dacht dat het 10 was). Server kan unlimited (of het systeem het wel kan trekken is een tweede).
Is misschien ook wel makkelijk om in je achterhoofd ff mee te nemen.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:37

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Verwijderd schreef op 10 April 2003 @ 15:05:
[...]

De nieuwe HD krijg ik over een maand of 2 dus dan zou ik 2 maanden zonder IIS moeten draaien of die oude IIS die standard bij win 98 SE zit (wat gemaakt is voor HUISVROUWEN om hun recepten op internet te zetten, zo simpel en :O *gaap* niet profesioneel of uitgebreid..)

Maar IIS valt dus waarschijnlijk niet te downloaden of te installeren van een win 2k server cdtje :( :'(
IIS is geen freeware, dus downloaden gaat zoiezo niet lukken...
Voor wat het huisvrouwen webserver verhaal..... Windows 98 is ook GEEN serieus OS, dus verwacht een vergelijkbaar webservertje.
Je zoekt een professionele webserver omgeving, dan zal je moeten investeren in of een ander OS of een andere (professionele) webserver (netscape / iPlanet / Apache)

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:41
als je geen asp wil gebruiken dan zou ik zeker apache installeren, hier is het alleen niet meer klik en het gebeurt (net als bij iis) maar moet je in je config file gaan kloten, maar het is zeker een stuk uitgebreider, sneller, stabieler etc.

Verwijderd

Topicstarter
BlaTieBla schreef op 10 April 2003 @ 15:14:
[...]

IIS is geen freeware, dus downloaden gaat zoiezo niet lukken...
Voor wat het huisvrouwen webserver verhaal..... Windows 98 is ook GEEN serieus OS, dus verwacht een vergelijkbaar webservertje.
Je zoekt een professionele webserver omgeving, dan zal je moeten investeren in of een ander OS of een andere (professionele) webserver (netscape / iPlanet / Apache)
*ZUCHT* als je had gelezen had je gezien dat ik nog een hele tijd moet wachten op mijn nieuwe hardeschijf vandaar dat ik dus nog 98 SE draai...

Met IIS heb ik al veel gewerkt dus zou dat daarom het liefst draaien, maar als het niet kan dan maar tijdelijk ff Apache draaien :(

Bedankt voor je reply maar liever alleen replyen als het voor de opzetter van de topic nut heeft _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
RobIII schreef op 10 april 2003 @ 15:09:
IIS is niet heel erg veel meer geavanceerd dan PWS (ken je IIS uberhaupt?) IMHO.
Je kunt IIS iig vooralsnog NIET los downloaden/installeren/uit een .cab-je trekken. On-mo-ge-lijk. En als het je lukt kun je het niet installeren. Punt. ;)

Wat mis je in PWS dat IIS wel heeft dan?
Mjah zoals ik net al poste heb ik met IIS meer gewerkt en heb ik dus zowat geen PWS ervaring dus ik zou zo ook niet weten wat de verschillen ertussen zijn. (/me = nOOb... YeaH RigHt)

Iemand nog leuke tools / tips voor IIS (of apache) (how to get php / asp etc)

Verwijderd

Topicstarter
robbertkrebbers schreef op 10 april 2003 @ 15:16:
als je geen asp wil gebruiken dan zou ik zeker apache installeren, hier is het alleen niet meer klik en het gebeurt (net als bij iis) maar moet je in je config file gaan kloten, maar het is zeker een stuk uitgebreider, sneller, stabieler etc.
Dank je voor je vriendelijke en behulpzame wijze van reply'n!! Respect _/-\o_

Is het helemaal niet mogelijk om asp of php onder apache te draaien en is het erg lastig met die config in te stellen ??

nogmaals: TnX a lot _/-\o_

Verwijderd

asp en php kan je op zowel iis als apache draaien.

voor php op iis geld dat dit wel als cgi geinstalled moet worden (isapi werkt nog niet perfect).
als je denkt dat je met een paar klikjes klaar bent met iis dan weet je niet waar je over praat. ik kan me niks bedenken wat iis niet kan wat apache wel kan en de stabiliteit van iis5 is gewoon goed te noemen... maar als je er blij van wordt: iis6 wordt ook niet klik en go, behalve voor plain html.

Verwijderd

Topicstarter
IIS 5 ruled idd :) maja als ik het niet aan de praat krijg op win98 se dan zit er geen andere oplossing op om apache te moeten installen :(
Pagina: 1