LCD scherm van MP3 CD speler langduring in zon

Pagina: 1
Acties:
  • 155 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Cheater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-02 10:16
Ik heb de NAPA MCD380 MP3/CD speler (8 cm) en ik wil de LCD scherm van de line-remote eruit halen en op een plek monteren maar op die plek schijnt constant zon (als er zon is tenminste)

http://www.amaxhk.com/products/napa/mcd380/mcd380n.htm

Maar er wordt me verteld dat zo'n LCD scherm er niet tegen kan om langdurig in de zon te zitten... Is dat zo?

[ Voor 4% gewijzigd door Cheater op 10-04-2003 13:44 ]

Verwijderd

ja, het krijgt dan een paarse schijn
heel vervelend

• Cheater
Dat is BOUT zeg !!!

Weet je het zeker?

En hoe zit dat bij een TFT scherm? dus niet gewoon EFFE in de zon, maar LANGDURIG in de zon. Ik heb een Nokia 3310 en onder een bepaalde dat de zon in het beeldscherm valt geeft het lcd schermpje geen beeld. Onder welke hoek je dan ook met je EIGEN ogen erop kijkt. Dat vind ik raar, want geen andere LCD schermen hebben dat....

Nog iemand anders met reacties op m'n vraag in de post?

Verwijderd

LCD schermpjes gaan niet onherstelbaar kapot van 't zonlicht of de hitte (mits 't binnen de perken blijft natuurlijk).

Echter door de hoge temperatuur worden de kristallen zo vloeibaar (lees de kristallen krijgen zoveel kinetische energie = trilling) dat 't voor 't schermpje niet meer mogelijk is de kristallen zo te orienteren dat 't in/uitvallende licht controleerbaar gepolariseerd kan worden.

'T gevolg is dan vaak een (deels) donker scherm, en dus onleesbaar schermpje.

Zodra de temperatuur weer binnen 't normale bereik van 't scherm komt, functioneert 't allemaal weer.

• Cheater
Hoe zit het verder met het verlengen van de kabels naar een LCD scherm?
Het is een klein LCD scherm (geen TFT ofzo !! )

Ik zou de kabels maximaal 2 meter willen verlengen... kan dat?

• Cheater
Nou het is toch gelukt!

Afbeeldingslocatie: http://www.cheater.nl/stuur.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.cheater.nl/stuurcloseup.jpg

• sarcast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-02 10:20
netjes gedaan :) knal alleen niet tegen een boom als je op zoek bent naar een nummer :+

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

Verwijderd

hehe, opzich best een uitvinding :D

• PanMan
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:45

PanMan

Spun!

Heel netjes gedaan! _/-\o_ Wat zat daar eerst? Nix? Of een ander schermpje?

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:04
Opzich erg mooi gedaan, ik ben allen wel erg bang dat je jezelf te pletter rijd...

• Cheater
Er zat inderdaad eerst niets in plaats van dat schermpje, en ook de knopjes zaten er niet.

• Cheater
Verwijderd schreef op 10 April 2003 @ 23:08:
LCD schermpjes gaan niet onherstelbaar kapot van 't zonlicht of de hitte (mits 't binnen de perken blijft natuurlijk).

Echter door de hoge temperatuur worden de kristallen zo vloeibaar (lees de kristallen krijgen zoveel kinetische energie = trilling) dat 't voor 't schermpje niet meer mogelijk is de kristallen zo te orienteren dat 't in/uitvallende licht controleerbaar gepolariseerd kan worden.

'T gevolg is dan vaak een (deels) donker scherm, en dus onleesbaar schermpje.

Zodra de temperatuur weer binnen 't normale bereik van 't scherm komt, functioneert 't allemaal weer.
Yup, HedKandi heeft kwa kenmerkende karakterestieken helemaal gelijk!.
Als me scooter in de zon staat krijg ik een donker / paars schermpje, en als je dan iets op het schermpje laat weergeven zie je ook de andere tekst op het beeld 'oplichten' (tis geen oplichten maargoed). En inderdaad als de temperatuur is gezakt heb ik weer een normaal schermpje. Nu maar HOPEN dat alles , steeds binnen de perken blijft.

Goh, dit lijkt wel een kopie van de quote hierboven, maar dan in m'n eigen verwoording :P
Pagina: 1