[DivX, XVid] Problemen met afspelen films

Pagina: 1
Acties:

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-02 19:28
Ik heb dus sinds enige tijd last van problemen tijdens het draaien van films gecomprimeerd met de XVid en DivX codec. De wat oudere films zoals Shrek, The Grinch e.d. doen 't wel. Maar de nwere zoals Stuart Little 2, K-19, Simone e.d. doen t niet.

Ik zie dus wel de film, maar heb er geen geluid bij, Stuart Little 2 opent ie en sluit ie gelijk weer af. Onder BSPlayer speel ik de films af en ook in Media Player heeft ie deze problemen. Duidelijk is dus dat het aan de codec ligt, heb de allernwste DivX codec 5.0.3 en de nwste Koepi XVid codec draaien. Het veranderen van de codec lost niets op, en het formateren van de HD lost niets op.

Bed8 me net dat ik sinds deze Audigy 2 erin zit ik eigenlijk deze probs heb. Maar waarom dan :? Hiervoor had ik een 1 en heb echt nergens last van. Iemand een oplossing voor dit probleem of gelijke ervaring?

(hoop dat ik hiermee niet het GoT policy schendt, aangezien dit niet illegaal is oid, denk ik?)

..::System Specs::..

Verwijderd

En je weet zeker dat je de AC3 codec hebt?

Verwijderd

nimo codec pack :), in combinatie met Bsplayer moet dit je probs oplossen.

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-02 19:28
heb alle versies van die Nimo codec pack al geinstalled, en allemaal of deden ze 't niet en of loste t probleem niet op :(

..::System Specs::..

• darmit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-04-2024

darmit

who wants to live forever

Ga eens op zoek naar het ACE megapack, daar zitten alle codecs in .
Is wel 24 mb groot , maar dan heb je ook alles , en dan die Nimo eruit gooien.

searisk

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Je bent nu denk ik van alles qua codecs door elkaar aan het lazeren. Da's vragen om problemen.

Uninstall eerst eens alles wat je aan codextroep hebt. (configuratiescherm, --> geluiden en audioapparaten, --> hardware, --> videocodex, --> eigenschappen en daar uninstallen. En eventueel ook de audiocodex.

Dan is je PC in elk geval weer schoon. Vervolgens de een na nieuwste Nimo (5,7) installeren, nieuwste XviD root installen (www.xvid.org) en dan moet je wel zo'n beetje up to date zijn.

Ace vind ik persoonlijk niet ideaal; onzinnig groot en na het gebruiken van ace was ik klaar voor een nieuwe installatie. Nimo 5,7 i.c.m. niuwe XviD doet het hier al tijden perfect. Ik speel af met de oude WMP (zit ook in XP: verstopt in programs, mediaplayer, daar zit player 2. Lekker basic)

Succes. :)

Verwijderd

ik heb de beste resultaten met de Kazaa Lite codec pack.

Verwijderd

ik had dit probleem ook

3vix codec pack en ac3 codec moeten werken

Nimo werkte ook niet bij mij alle versie getest maakt niet uit

• DeadMetal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-02 16:08
Welke codec gebruiken jullie voor ac3?
Ik had een coded gekregen van iemand, maar die was ontzettend brak, mijn films bleven daardoor iedere paar minuten een tijd hangen. Dat was weer over nadat ik de codec delete.
Welke ac3 codec werkt absoluut goed? (geen nimo dinges please, alleen ac3 is genoeg).
Pagina: 1