GForce 4 MX 460 zonder fan?

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

• Gummbahla
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-07 22:56
Vraagje: kan ik m'n videokaartje (zie topictitle) ook zonder fan laten draaien? Het ding maakt nlk een pokkenherrie. Ik zou er natuurlijk ook passieve koeling op kunnen pleuren of zo, maargoed, eerst maar ff kijken of het zo ook kan :P

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 15:47
Wat je kunt proberen is dat je de fan uit zet en een paar potjes 3dmark laat draaien. Wanneer er rare dingen in beeld komen of de pc loopt vast weet je waaraan het licht :)

Is er ook zoiets als temp meter software bij jouwn kaart?

En meestal zit er geen fan voor niks op.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Verwijderd

Waarom zou er een fan op zitten denk je? |:(

Verwijderd

als je een ati radeon 9700 passief kan koelen kan je een gf 4 mx460 toch ook passief koelen

• Gummbahla
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-07 22:56
Verwijderd schreef op 10 April 2003 @ 13:18:
Tja, als je het zo bekijkt ;)
Nee, maar ik heb niet zo extreem veeleisende shit draaien, en ach ja, als het zaakje wat minder soepel loopt, jammer dan. Maargoed, het probleem is alleen of ie niet gaat roken...

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:26

Pubbert

random gestoord

roken niet zo snel hoor ;)

maar er de mx440 kan ook zonder fan (word iig alleen met heatsinkje verkocht, xfx bijv.) als je een grote heatsink vind die erop past, dan zal ut wel gaan.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:58
Op zich moet het wel kunnen, de meeste MX 440 kaartjes hebben ook geen koeler maar gewoon een heatsinkje. En ik denk niet dat de 460 zoveel warmer wordt.

Edit: Net te laat }:O

[ Voor 8% gewijzigd door tweak_dude op 10-04-2003 13:30 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:12
Wat ik eerder zou doen is de fan minder volt geven waardoor ie minder hard gaat draaien. Dat zal ook al een hoop herrie schelen :)
En anders zou ik de fan eraf halen en een groter koelblok erop zetten, bijvoorbeeld die Zalman dingen, die zijn daar speciaal voor gemaakt.

The devil is in the details.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 April 2003 @ 13:18:
Je kunt de fan ook van een 9700 af halen en er een koelblok op zetten, dus jou reactie slaat nergens op.

En ik denk wel dat het gaat lukken, maar het beste lijkt me dat je een grotere heatsink erop zet met arctic thermal adhesive.

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
zorg wel dat er in elk geval voldoende airflow in je kast is. als je dan ook een groot genoege heatsink hebt moet het wel lukken

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Deze vraag is al veel vaker gesteld, met elke keer dezelfde soort antwoorden. Airflow in je kast en voorzichtog proberen is de manier. Voor meer tips kan je de search even gebruiken :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.