Kmail kan geen mail verzenden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jp73
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-04 23:05
als ik mail wil versturen krijg ik de volgende melding:

Sending failed:
The server did not accept the sender address.
The server responded: "Sender address is missing a domain "
The message will stay in the 'outbox' folder until you either fix the problem (e.g. a broken address) or remove the message from the 'outbox' folder.
Note: Other messages will also be blocked by this message, as long as it is in the 'outbox' folder
The following transport protocol was used:
chello

Ik weet niet welk domein waar moet worden ingevuld. Het enige domein wat ik weet is chello.nl maar dat werkt niet
ik heb al gezocht

http://docs.kde.org/en/3....account.html#sending-mail

dit heeft me ook niet wijzer gemaakt en via de search hier op Got en ggole kom ik ook niet verder
iemand die weet waar dit aan ligt ??

O ja, de computer gebruikt Mandrake 9.1 en zit in een netwerk achter een winxp machine.
statische ip's 192.168.0.1 en 192.168.0.50
ik weet niet of dat invloed heeft

[ Voor 13% gewijzigd door jp73 op 10-04-2003 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32223

Heb je in identities je email adres wel goed ingevuld ? Gebruik je de goede account om mee te verzenden ? Ik denk toch echt dat dit een instellingsfout is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Squatt_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
In kmail kun je bij 'Instellingen' -> 'Kmail instellen' de identiteiten aanpassen. Misschien dat je bij de standaard identiteit nog een email adres in moet vullen. Dat is (geloof ik) je sender address.

En chello accepteert blijkbaar geen sender address zonder domein.

[ Voor 6% gewijzigd door _Squatt_ op 10-04-2003 13:30 . Reden: spuit 11 :) ]

"He took a duck in the face at two hundred and fifty knots."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stacium
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Stacium

Perfect Molecular Chaos

control center -> Internet + Network -> Email

check daar ook ff of alles goed staat

It seemed like a good idea at the time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jp73
Ik heb bij de identiteiten 1 identiteit ingevuld met mijn chello emailadres (alias)

Als ik bij Mandrake control center -> network + Internet kijk staat er geen email optie

Als ik in Kmail bij Kmail configure kijk bij Sending:

staat er onderin default domain
hier staat automatisch 192.168.0.1 dit is het ip van de winxp computer die internet verdeelt.
ik weet niet of hier wat anders moet staan, ik heb chello.nl al geprobeerd.

Bij SMTP staat: in General

Name : Chello
Host: mail.chello.nl
Port : 25

Server requires authentication :
Login : mijn username
Password : mijn password

Dan staat er nog een mogelijkheid die niet aangevinkt staat :

Send custom hostname to server

Hostname :

Moet hier wat staan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Laatst online: 09:47
Dit is een beetje een bugje in KMail - als je een mailtje verstuurt en 'vergeet' een compleet e-mail adres in te tikken, blijft deze mail eeuwig hangen in je outbox en geeft elke keer dat je iets probeert te verzenden opnieuw deze foutmelding.

Reuze irritant. Kijk in je outbox en gooi dat mailtje er uit (nadat je evt. de tekst hebt bewaard), en kijk eens of je daarna wel weer gewoon kunt zenden?

Het zou ook heel goed kunnen dat het 'default domain' verkeerd is, bij mij staat daar wel een 'echte' bestaande internet-hostname. Kan goed zijn dat je ISP daarom de mail niet accepteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jp73
De 2 mailtjes in de outbox hebben een compleet email adres, een is gericht naar mijn eigen hotmail om te testen.
Ik heb echter in het 'default domain' niets staan. Wat zou daar moeten staan??? Ik gebruik Chello en mij is geen 'domain' bekend behalve chello.nl ?????

dat is de enige domeinnaam die op de papieren staat die ik van Chello heb gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32223

Bij mij staat daar gewoon de hostname van mijn pc ingevuld zonder domain verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jp73
Bij mij staat daar gewoon de hostname van mijn pc ingevuld zonder domain verder.
Dit zegt me niks.......... waar kan ik vinden wat de hostname van mijn pc is ??

(vast een hele domme vraag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jp73
Hmmm niemand verder een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arikkert
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-06 14:00
je moet natuurlijk zorgen dat je afzender adres bekend is, je returnaddress, bijv jp73@provider.nl ofzo, anders kan niemand toch een reply geven en als jij naar een onbekend adres stuurt dan kunnen de mailservers ook geen reactie geven naar jou.
je moet dus als afzender adres invullen waar jij je mail wilt ontvangen.

[ Voor 2% gewijzigd door Anoniem: 32223 op 13-04-2003 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jp73
Bij Identities staan 2 email adressen ingevuld, mijn gewone die van het account is waarmee de mail verzend wordt en een ander adres als reply adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jp73
Joehoe het is opgelost, ik heb Kmail een keer opnieuw geinstalleerd en nu met dezelfde instellingen werkt het wel . Waarschijnlijk toch die bug waar Wilke het over had
Pagina: 1