[MPEG] Vaste video formaten?

Pagina: 1
Acties:

• Folkert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 19:02
Ik probeer in Premiere 6.5 een film om te zetten naar MPEG1. Nou heeft de film een formaat van 685 x 286. Dus geen normaal formaat.
Dit lukt niet. Premiere sluit af en ik kan opnieuw proberen. Als ik een gangbaar formaat kier (4:3 of 16:9) gaat het wel goed.
Ik weet te weinig af van video formaten en mpeg codec. Is MPEG gebonden aan een vast formaat of zou het wel moeten lukken?
Heb verder al externe coders geprobeerd (LSX-MPEG encoder) maar dan krijg ik een melding: "width of inputframe is not even. Such frame format cannot be encoded. etc" |:(

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-09 04:59

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

width of inputframe is not even
Die is 685. dit moet een getal zijn die deelbaar is door 16 (als ik me niet vergis)
Wat je kunt proberen is voordat je gaat converteren is het om te zetten naar
688 of beter er een stukje eraf knippen.
Dat je dus 672 overhoud.

met omzetten kun je als het goed is dit er gelijk bij doen.
Anders encode je het 2x, en dat gaat ten koste van kwaliteit.

• Folkert
Ah, zal eens ff kijken. Dus de breedte moet deelbaar zijn door 16? Moet het nog voldoen aan bepaalde verhoudingen van lengte x breedte?

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-09 04:59

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

hoogte en breedte moeten beide deelbaar zijn door 16.
en het hangt er van af waar je het voor wilt gebruiken:
Als het gewoon een filmpje is maakt het niet zoveel uit, maar wil je het op een (s)vcd zetten dan moet je wel rekening houden met hoogte en breedte.
Meer info daarover kun je hier wel vinden:
http://www.dvdrhelp.com

• Folkert
Zo, ik heb je advies gevolg en het heeft gewerkt. Het formaat is 672 x 288 geworden. Allbei deelbaar door 16 en premiere rammelt er vrolijk op los! Mijn dank is groot!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door Folkert op 10-04-2003 13:42 ]