[OfficeXP] Vanuit Word document als bijlage verzenden

Pagina: 1
Acties:

• MrJT
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 23:36
Ik heb een klein probleempje, zoals de topic titel aangeeft. Voorheen kon dit makkelijk, maar in deze versie kan je hem alleen als e-mail verzenden, waarbij het word document gewoon als bericht word gebruikt. Dit is dus niet de bedoeling. Nou zit er wel een mooie knop waarbij staat: "als bijlage verzenden" of iets in dien aard, alleen is deze uitgegreyed. Hoe activeer ik deze knop?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Nee, hoor.... ;)

Rechtermuisknop naast je knoppenbalken | Customize

Tabblad Commands | Category File | scroll down...

En zie: Mail recipient (as attachment)...

Die knop ff slepen naar je knoppenbalk en klaar is mrjoint. :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• MrJT
Mjah, idd, zo kan je de knop toevoegen. Maar dat is niet nodig, want hij is er al. Alleen kan je er niet op klikken, omdat hij is uitgegreyed. De vraag is, hoe komt dat, en wat doe ik eraan?
De MS knowledgebase heeft geen antwoord voor me :|

[ Voor 28% gewijzigd door MrJT op 10-04-2003 13:14 ]

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Hij grijst bij mij uit op het moment dat hij een mailtje gaat maken... Weet je zeker dat je mail voor de rest wel goed werkt? Start die eens ernaast en klik dan pas op het knopje?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• MrJT
De mail is verder goed, we maken hier gebruik van IMAP. Ik heb het probleem op 3 machines die WindowsXP met OfficeXP draaien. Op alledrie issie greyed out. Die andere manier, waarbij je dus het word document als bericht zelf gebruikt, werkt wel.

Vroeger, toen gebruik werd gemaakt van office97 onder windows98, werd ook al gebruik gemaakt van IMAP. En toen werkte deze functie wel.

Ik heb ook alle outlook instellingen ff nagelopen om te kijken of daar geen restricties waren ingesteld mbt het versturen van e-mail vanuit andere programma`s, dit was dus niet het geval. Ik snap er niets van.

[ Voor 58% gewijzigd door MrJT op 10-04-2003 13:32 ]

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Het rare is dat het bij mij gewoon wel werkt! Ook met IMAP... Het zou eventueel een configuratie issue zijn (beveiliging) vanuit Outlook... Ik zal ff de options checken.

• MrJT
zucht........... Dit is echt een wazig probleempje. Opzich kan je natuurlijk eerst je doc opslaan en vervolgens als attachment versturen, maar daar zijn de medewerkers hier natuurlijk niet blij mee. Het MOET toch op te lossen zijn.

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Probeer eens via:

FILE | SEND TO | MAIL RECIPIENT (as attachment)...

Werkt dat wel?

Verwijderd

Veiligheidsinstellingen van Outlook / MSIE ?

• MrJT
BtM909 schreef op 10 april 2003 @ 13:46:
Probeer eens via:

FILE | SEND TO | MAIL RECIPIENT (as attachment)...

Werkt dat wel?
Neeh die ook niet, hij staat er daar nieteens bij. Er staat daar een andere: e-mailadres (voor revisie). Maar deze is ook uitgegreyed. Ik heb alle instellingen van Outlook en Word stuk voor stuk afgelopen. Niets gevonden 8)7 In Word staat beveiliging op zn laagst.

IE instellingen ook nagekeken, niets gevonden :'(

[ Voor 11% gewijzigd door MrJT op 10-04-2003 14:27 ]

• bakkiepleur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-08-2021

bakkiepleur

Zwart zonder Suiker

Vraagje in welke versie is het document oorspronkelijk gemaakt?

Office Xp of Office 97???

• MrJT
bakkiepleur schreef op 10 April 2003 @ 15:07:
Vraagje in welke versie is het document oorspronkelijk gemaakt?

Office Xp of Office 97???
Maakt nie uit wat t is. Nieuw document met een paar letters bijvoorbeeld, werkt al niet.

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 12:45
Bij opties op het tabblad algemeen staat de optie 'bericht bijvoegen' (sorry, nl versie), deze heb ik eerst aan moeten zetten voordat ik documenten weer rechtstreeks als bijlage kon meezenden.

• MrJT
Deze stond al aan......als je hem uitzet, veranderd de knop die normaal voor het versturen als attachment geld, naar een knop voor het versturen als tekst.

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Werkt het ook niet in een andere app zoals Excel? Dan zou het nog aan de beveiligings instellingen van Outlook kunnen liggen.

Die blokkeert een hoop attachments, misschien ook al bij het aanmaken? Zie ook: Software Algemeen - FAQ - updated 31-03

[ Voor 21% gewijzigd door BtM909 op 10-04-2003 16:25 ]

• Dr. Bean
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Probeer dit es, hier in het berdijf hebben we er ook al last van gehad:
Toevoeging aan win.ini
[Mail]
CMC=1
CMCDLLNAME32=mapi32.dll
CMCDLLNAME=mapi.dll
MAPI=1
MAPIX=1
MAPIXVER=1.0.0.1
OLEMessaging=1
SMI=1

Bij ons werkte dit iig op Windows NT

[ Voor 4% gewijzigd door Dr. Bean op 11-04-2003 15:45 ]

• MrJT
WoW........TNX alot, hoe heb je dit gevonden dan? Het werkte iig perfect, nogmaals bedankt!

Ze wilden hier al bijna terug gaan naar office97 om dit kleine probleempje |:( 8)7

Verwijderd

Hoi,
Ik heb hetzelfde probleem, alleen werk met XP als besturingssysteem. De ini file aanpassen werkt niet bij mij.

Heeft iemand nog een tip?

Groeten,
Mirella

Verwijderd

Na lang zoeken heb ik zelf de oplossing gevonden:

Het blijkt dat office2003 alleen gebruik maakt van de registry en niet van win.ini.

Hier staat de info van Microsoft hoe je dit kunt aanpassen. Belachelijke truc, maar het werkt!
http://support.microsoft....us;834008&Product=off2003

pfff ik kan niet wachten tot apple een monopolie heeft!

Groeten,
Mirella
Pagina: 1