US robotics 22mbps wireless router Problemen

Pagina: 1
Acties:

• NLSchutP
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-01 13:31
Ik heb sinds een tijdje een nieuwe router gekocht. Namelijk de US robotics 22Mbps Wireless Cable/DSL router. Op zich werkt de router vrij goed, alleen heb ik een paar problemen ermee.

Ik heb de router ingesteld, ook voor wireless, aangezien ik ook een laptop heb met een wireless NIC (US robotics 22mbps PCMCIA). Nu kan ik alles instellen, en dan werkt het netwerk ook vrij aardig, mits ik binnen een afstand zit van 4 meter..... en daar zit hem nou net het probleem. Ik kan niet verder dan 4 meter van mijn wireless router af gaan staan, want dan kan ik al niet meer over het netwerk werken met mijn laptop.

Iemand enig idee waar je speciaal naar zou kunnen kijken bij dit soort problemen?? Ik heb al de nieuwste firmware en de nieuwste software voor de PCMCIA kaart.

whatever..

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 12:47

Dreamer

Foutje

welke netwerk kaart gebruik je in de laptop in welke omgeving is het 4 meter (zit daar veel storingfactoren in. Zoals beton)

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

• NLSchutP
Zoals ik al zei in mijn verhaal gebruik ik een US Robotics 22Mbps Wireless PCMCIA kaart.

Ik heb de router in de voorkamer staan. Ik kan in heel de voorkamer op het internet, maar als ik net 1 muur verder ben (keuken) dan kan ik al niet meer internetten/netwerken. En dan zit ik hemelsbreed nog niet eens voorbij de 4 meter!!!!

whatever..

• apacer
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-02 19:54
Probeer met de twee antennes op de router te spelen, ietsje naar buiten in een "V" -vorm, maatje van mij deed dat en performance ging stukken beter.

Ik hoorde dat je de WEP (beveiliging)niet te hoog moest instellen, 128 was beste, want anders zou het netwerk de filetransfers minder snel behandelen..

Vraagje voor topic-starter: kan je evt. met MSN5 verzenden en files ontvangen??

• NLSchutP
apacer schreef op 10 april 2003 @ 14:20:
Vraagje voor topic-starter: kan je evt. met MSN5 verzenden en files ontvangen??
Ik kan wel bestanden verzenden naar vrienden van me, en natuurlijk ook ontvangen, maar dat is dan met de Windows Messenger van Windows XP. Dit is eigenlijk gewoon Microsoft Messenger 4.7, dus over 5.0 kan ik nix zeggen :( sorry.

whatever..

• apacer
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-02 19:54
Ok, dus zonder iets veranderd te hebben in routermenu, kan je gewoon versie msn 4.7 gebruiken, zowel voor verzenden en ontvangen van bestanden? En dat doe je dus met de wireless robotics 8022?

Als dat zo is, dan zal ik toch effe zelf bij een maatje van me moeten gaan kijken, waarom hij dat niet kan.

In ieder geval bedankt voor je reply en hopelijk is je "bereikprobleem" spoedig opgelost

• NLSchutP
Niet bepaald. Ik zit net te kijken op die site van US Robotics over die update zoals Blender aangaf, maar die is volgens mij alleen voor Wireless Accespoints... Daar schiet ik niet veel mee op... :( balen dus.

whatever..

• NLSchutP
'k Heb nu de nieuwe firmware alsnog gekregen van US Robotics!! Yippee, het werkt nu gelukkig allemaal net ff iets beter dan dat het daarvoor deed. Nu nog ff afstand checken, en kijken hoe ver ik kan :D Zijn de resultaten meesterlijk, dan laat ik het nog ff weten 8)

whatever..

Verwijderd

Hoever kun je nu komen? ik vind het nogal eng om deze router aan te schaffen omdat ik heel veel slechte verhalen lees over de range van de router. Ik vind de opties en beveiling allemaal wel leuk enzo, maar hij moet natuurlijk wel een eindje kunnen komen :)

• NLSchutP
Hoe ver wil je komen dan?? Ik kom al met al nu met goed bereik tot ong. een metertje of 5, 6. Dit is wel binnenshuis, dus met muren ertussen. Verder kom ik niet. Dat is dus nog steeds niet veel, maar ik heb al inventief rond zitten buren, en ik zorg gewoon voor een goede plaatsbepaling van me router, da's de enige nuttige oplossing (lijkt mij).

whatever..

Verwijderd

Wat heb je aan een wireless router als je maar een metertje of 6 kunt komen :?
De bedoeling is voor mij toch om een meter of 30 te halen. Transfer rate is niet zo heel belangrijk, moet ca. 500 kb/s kunnen halen met een lage ping :) Ik wil de access point puur voor internet gaan gebruiken.

Verwijderd

Is het met de nieuwe firmware veel beter ?
Ik heb hetzelfde probleem, als ik in een andere kamer ga achter een muur valt de verbinding weg !
Pagina: 1