Toon posts:

[98] Register blijft fouten geven tijdens opstarten *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
naja het klinkt heel slecht, en dat is het ook. Maar ik heb geen idee hoe ik het moet oplossen.. het zit namelijk zo:

ik heb windows 98 geinstalleerd op een pc, en heel die installatie ging goed. Toen ik windows echter voor het eerste draaide, kreeg ik een foutmelding dat windows geen toegang kreeg tot het register. Daarom zou ie het systeemregister gaan repareren. Ik drukte op ok, hij deed het inderdaad, en toen starte windows opnieuw op. Toen kreeg ik dezelfde foutmelding, en dit heb ik nou iets van 5 keer gedaan, en nog steeds hetzelfde. Toen heb ik heel de c-drive geformatteerd, en windows opnieuw geinstalleerd. Ik krijg nu echter weer dezelfde foutmelding, keer op keer. Wat doe ik fout ?

• Vozze
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-09 18:37
Klinkt als een geheugenprobleem. Mocht je meerdere reepjes in je PC hebben zitten, haal ze er allemaal uit en probeer ze één voor één.

"He who thinks knows evertyhing, knows nothing" - Socrates

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Sepcs van die computer?

Ik heb dit vaak gezien op oude systemen.

En omdat ze zo oud zijn wijst dit idd vaak op geheugen problemen.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-08 22:56

RammY

Dát!

Probeer es een ander strippie geheugen en ga die oude es na met MEMTEST.

Deze advertentieplaats is te huur!

• Hartfield
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-11-2024
mocht het geheugen-tip niet werken kun je ook even in de BIOS kijken. Klinkt gek maar het kan zijn dat hier iets fout in staat!
veel suc6

HTML / DHTML / JAVA / JS / PHP / FLASH / MYSQL / ORACLE / DWH / BUSINESS INTELLIGENCE / OWB

• dxta
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

dxta

Moo!

Ik had hetzelfde met windows 98 en MSN Messenger (4 of 5 maakt niet uit)
Bedoel je met clean install na of voor MSN?
Anders zou je daarvoor ook een alternatief kunnen vinden of probeer eens een ander OS (Linux bijvoorbeeld :P)

Omelette du fromage!

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Topictitel verduidelijkt: "windows 98 probleem" is wel erg breed.
Wat heb je zelf al geprobeerd, als ik zoek op support.microsoft.com naar 'register' in Windows 98, kom ik onder andere dit artikel tegen: Registercontrole blijft registerbeschadigingen aantreffen. Zoals al gezegd was, duidelijk een geheugenprobleem :).
Pagina: 1